ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه دو رمزارز برتر، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)

استراتژیست JPMorgan، نیکولاس پانیگیرتزوگلو، معتقد است که اگر بیت کوین (BTC) طی چند روز آینده به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار نرسد، سیگنال های مومنتوم می توانند برای چند ماه ضعیف شوند.

اسکات مینرد، رئیس سرمایه گذاری گوگنهایم، دیگر کسی بود که در مصاحبه ای با CNBC در تاریخ ۲۰ آوریل گفت که بیت کوین پرریسک به نظر می رسد و در معرض خطر اصلاح ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار است.

مینرد گفت که چنین سقوط شدید بخشی از یک چرخه عادی بازار خواهد بود و این هدف طولانی مدت او که ۴۰۰،۰۰۰ دلار برای بیت کوین است را تغییر نمی دهد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

با این حال، چندین تحلیلگر، از جمله ویلی وو، با پیش بینی روند نزولی معامله گران تکنیکال با توجه به شاخص های زنجیره ای مخالفت کردند. وو خاطرنشان کرد که ۱۴٪ از عرضه بیت کوین آخرین بار از ارزش بازار ۱ تریلیون دلار عبور کرده است، از این رو این امر به یک پشتیبانی قوی تبدیل می شود و باعث می شود که بیت کوین به زیر ۵۳،۰۰۰ دلار نرسد.

BTC / USDT

همانطور که از سایه بلند روی کندل های سه روز گذشته دیده می شود، خریداران این سقوط را تا سطح ۵۴،۰۰۰ دلار خریداری می کنند. با این حال، خریداران نتوانسته اند مانع خود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶،۷۶۹ دلار) بردارند که به مقاومت تبدیل شده است.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸،۲۸۰ دلار) شروع به کاهش می کند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در زیر ۴۳ معامله می شود.

اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش یابد، احتمال شکست به زیر ۵۴،۰۰۰ دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC / USDT می تواند به ۵۰،۴۶۰ دلار کاهش یابد. خریداران احتمالاً با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

بازگشت شدید ۵۰،۴۶۰ دلار می تواند جفت ارز را برای چند روز در نوسان نگه دارد. با این حال، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۵۰،۴۶۰ دلار برسانند، ممکن است جفت ارز به ۴۳،۰۰۶.۷۷ دلار سقوط کند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۶۰،۰۰۰ دلار برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین اقدامی نشان می دهد که معامله گران در سطوح پایین تر به خرید ادامه می دهند. شکسته شدن بالاترین قیمت در ۶۴،۸۴۹.۲۷ دلار می تواند معامله گران مومنتوم را جذب کند و مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند.

ETH / USDT

اتر (ETH) در ۲۰ آوریل به شدت از سطح ۲۰۴۰.۷۷ دلار عقب نشینی کرد، این نشان دهنده خرید پرقدرت خریداران در سطوح پایین تر است. بازآزمایی مجدد موفقیت آمیز سطح شکست در ۲،۰۴۰.۷۷ دلار احتمالاً خرید بیشتر را جلب می کند.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت حاکی از کنترل خریداران است. اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاترین قیمت خود در ۲۵۴۵.۸۴ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USDT می تواند شتاب خود را افزایش داده و با هدف ۲،۷۴۵ دلار و سپس ۳،۰۰۰ دلار به سمت هدف بعدی حرکت کند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، در این صورت تثبیت چند روزه بین ۲،۰۴۰.۷۷ دلار و ۲،۵۴۵.۸۴ دلار امکان پذیر است. اگر این جفت ارز بلغزد و به زیر ۱،۹۰۰ دلار برسد، به نفع فروشنده ها خواهد بود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا