ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه BTC و ETH، شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

از آنجا که قیمت بیت کوین به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد، رسانه های اصلی تأکید کردند که فروش در بازار می تواند ناشی از گزارش هایی باشد که در آن عنوان شد دولت بایدن پیشنهاد افزایش مالیات بر سود سرمایه را به ۳۹.۶٪ از ۲۰٪ فعلی برای افرادی که بیش از ۱ میلیون دلار در سال دارند، داده است.

در خبرهای دیگر، یک کلاهبرداری خروجی آشکار توسط مالک صرافی Thodex، فاروک فاتیح اوزر انجام شده است که حدود ۳۹۱،۰۰۰ کاربر صرافی رمزنگاری ترکیه ای را تحت تأثیر قرار داده است. شایعات به گوش می رسد مبنی بر اینکه ممکن است صاحب آن با دارایی های رمزنگاری به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار از کشور فرار کرده باشد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

BTC / USDT

میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶،۷۹۳ دلار) با مقاومت روبرو شده است و خریداران نتوانستند قیمت آن را در ۱۹ و ۲۰ آوریل بالا برده و حفظ کنند. این ممکن است منجر به سیو سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود که منجر به رسیدن قیمت امروز زیر سطح روانی ۵۰،۰۰۰ دلار است.

بیت-کوین

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک یک کراس اوور نزولی را به اتمام رسانده اند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به سطح اشباع فروش است که نشان دهنده تغییر احتمالی احساسات است. از زمان شروع روند صعودی در اکتبر سال ۲۰۲۰، این اولین بار است که RSI به زیر ۴۰ می رسد.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت زیر ۵۰،۴۶۰ دلار را حفظ کنند، جفت ارز BTC / USDT می تواند به سقوط به سطح مهم بعدی با قیمت ۴۳،۰۰۶.۷۷ دلار ادامه دهد، جایی که خریداران احتمالاً منتظرند. میزان برگشت از این سطح، درک بهتری در مورد اینکه آیا اصلاح به پایان رسیده است یا خیر، نشان می دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و از میانگین متحرک بالاتر برود، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. مرحله بعدی روند صعودی ممکن است پس از افزایش قیمت خریداران به بالاتر از ۶۴،۸۴۹.۲۷ دلار آغاز شود.

ETH / USDT

اتر (ETH) در ۲۲ آوریل بالاتر از ۲،۵۴۵.۸۴ دلار شکست و به بالاترین قیمت همیشگی خود با ۲،۶۴۵ دلار رسید. با این حال، سایه بلند روی کندل روزانه نشان می دهد که خریداران اکنون می توانند شکست را حفظ کنند. این ممکن است معامله گران را به دام بیندازد.

اتر

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

فروش ادامه داشت و جفت ارز ETH / USDT امروز به ۲،۱۰۲.۲۴ دلار کاهش یافت. با این حال، سایه بلند روی کندل روز نشان می دهد که خریداران با قدرت ریزش تا نزدیکی ۲،۰۴۰،۷۷ دلار را خریداری کردند. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و خریداران در سطوح پایین تر جمع می شوند.

منطقه مقاومت ۲۵۰۰ تا ۲۶۴۵ دلار برای خریداران مهم خواهد بود. اگر دوباره قیمت از این سطح کاهش یابد، این جفت ارز می تواند بین ۲۵۰۰ تا ۲.۰۴۰.۷۷ دلار برای چند روز تثبیت شود.

از طرف دیگر، شکست بالاتر از ۲،۶۴۵ دلار می تواند روند صعودی را که ممکن است به ۲،۷۴۵ دلار و سپس به ۳۰۰۰ دلار برسد، از سر بگیرد. اگر فروشنده ها قیمت را زیر ۱۹۰۰ دلار برسانند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا