اخبار بورس و اقتصادبورس

پیش‌بینی شاخص کل بورس ۶ اردیبشهت ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاهشی با ریزش ۱۱ هزار و ۵۱۰ واحد روبه‌رو شد.
بازار سهام همچنان روند نزولی را دارد و نمادهای تاثیرگذار بر شاخص در صف‌های فروش قفل هستند. تصمیم‌های خلق‌الساعه از سوی دولت در بازار سرمایه این روزها به خروج نقدینگی از بازار و ورود پول به بازارهای موازی منجر شده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در بازار فردا وضعیت شاخص کل و نمادهای تاثیرگذار مانند روزهای گذشته نزولی خواهد بود.

این کارشناس بازار همچنین در این باره افزود: تا زمانی که ورود نقدینگی در بازار از سمت سهامداران حقوقی و حقیقی نداشته باشیم وضعیت بازار تغییری نمی‌کند.

رئیسی در بخش دیگری گفت: متغیر مهمی که در بازار فردا و روزهای آینده مهم و تاثیرگذار است، ورود نقدینگی به بازار از سمت دولت و از منبع صندوق توسعه ملی است که هنوز مبلغ و زمان آن مشخص نشده است و باید منتظر تاثیر آن بر بازار باشیم.

این کارشناس بازار در بخش دیگری افزود: دستکاری در دامنه نوسان و تغییرات هر روزه آن آسیب‌های جبران‌ناپذیری را بر بدنه بازار وارد می‌کند. دولت باید به جای دستکاری در روند بازار در جهت تزریق نقدینگی به آن عمل کند. تصمیم‌های لحظه‌ای دولت بر بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه دامن می‌زند. به عنوان مثال چندی پیش با مسدود شدن چند صد کد معاملاتی خروج نقدینگی در بازار رخ داد.

رئیسی درباره روند بازار پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ گفت: در بازار امروز شاهد منفی بودن عمده صنایع پیشرو بودیم و فقط تعداد محدودی از تک سهم‌ها رشد داشتند.اما یاید توجه کرد که این نمادها ارزش معاملاتی بالایی ندارند و قیمت پایانی آنها تغییر خاصی نمی‌کنند.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا افزود: تاثیر سیگنال‌های مربوط به جلسه سران سه قوه در بازار فردا مبهم است و هنوز مشخص نیست که چه تاثیری بر بازار می‌گذارد؛ اما بازار فردا هم منفی است و شاخص‌سازان روندی منفی را خواهند داشت.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا