ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ،ETH ،BNB ،XMR ،CAKE

اصلاحات رمزارزها در مرحله صعودی معمولا نشان از رشد بیشتر است زیرا هیجان کف را کاهش می دهد و باعث می شود سرمایه گزاران قوی تری به بازارها وارد شوند. با این حال، به نظر نمی رسد اصلاح اخیر در بیت کوین (BTC) از سقف قیمتی خود در ۶۴،۸۴۹.۲۷ دلار، معامله گران تازه کار را ترسانده باشد.

داده های DappRadar نشان می دهد که حجم معاملات غیرمتمرکز در هفته گذشته افزایش یافته است زیرا ممکن است معامله گران از موقعیت های سودآور بیت کوین برای خرید آلتکوین ها خارج شده باشند.

یکی دیگر از علائم علاقه به آلتکوین ها، حجم بالای پایدار در دوج کوین (DOGE) است که طبق داده های CoinMarketCap، چهارمین ارز رمزنگاری شده پس از بیت کوین، اتر (ETH) و XRP است.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمودار روزانه. منبع: Coin360

سقوط اخیر بیت کوین شاهد فروش نهنگ های کوچک تا متوسط ​​بود که در صرافی ها ۱۰۰ تا ۱ میلیون دلار بیت کوین فروختند.

BTC / USDT

خریداران سخت تلاش می کنند تا قیمت را به بالاتر از سطح روانی ۵۰،۰۰۰ دلار برسانند اما در هر افزایش جزئی با مقاومت شدید فروشنده ها روبرو هستند. این نشان می دهد که فروشنده ها سعی می کنند از مزایای خود استفاده کنند و روند نزولی را تا حمایت مهم بعدی با ۴۳،۰۰۶ دلار ادامه دهند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵،۶۷۱ دلار) رو به پایین است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به محدوده اشباع فروش است که نشان می دهد فروشنده ها برتری دارند.

جفت ارز BTC / USDT در ۲۴ آوریل و امروز الگوی کندلی روزانه را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشنده ها است. اگر عدم قطعیت به سمت نزولی برود، فروش می تواند تشدید شود و دروازه های افت را به ۴۳،۰۰۶ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۲،۱۲۹ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند شاهد یک رالی باشد که احتمالاً در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با مقاومت روبرو خواهد شد. در صورت کاهش قیمت از این مقاومت، احتمال شکست زیر ۴۷.۴۵۹ دلار افزایش می یابد.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶،۸۷۰ دلار) فشار دهند و آن را حفظ کنند، این دیدگاه منفی بی اعتبار خواهد شد.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد فروشنده ها در رالی ها به ۲۰-EMA فروش داشته اند. با شیب کاهش میانگین های متحرک و معاملات RSI در منطقه منفی، شرایط به نفع فروشنده ها است.

اگر فروشنده ها قیمت زیر را ۴۸،۶۶۴.۶۷ دلار فرو ببرند، جفت ارز می تواند تا ۴۷،۴۵۹ دلار سقوط کند. شکست در زیر این حمایت می تواند حرکت نزولی را از سر بگیرد.

برعکس، شکست در بالای ۲۰-EMA اولین نشانه کم شدن فروش است و خریداران فرصت دارند تا رالی را به ۵۰-SMA گسترش دهند.

ETH / USDT

خریداران بار دیگر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۲۳۵ دلار) دفاع کرده اند که نشان می دهد روند همچنان قوی است. اتر اکنون سعی خواهد کرد تا به منطقه مقاومت بالای ۲۵۴۵ تا ۲۶۴۵ دلار برسد.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

شکسته شدن منطقه بالایی می تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد که ممکن است به ۲۷۴۵ دلار و سپس ۳۰۰۰ دلار ادامه یابد. میانگین متحرک که به تدریج در حال افزایش است و RSI بالای ۵۷ نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت بالایی پایین بیاید، فروشنده ها دوباره سعی می کنند جفت ETH / USDT را زیر میانگین متحرک فرو ببرند. در صورت موفقیت، این جفت ارز ممکن است اصلاح عمیق تری را به قیمت ۱۵۴۲ دلار آغاز کند.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت یک الگوی سر و شانه ها را تشکیل داده است که با استراحت کامل می شود و زیر خط گردن بسته می شود. چنین حرکتی می تواند قیمت را به هدف ۱۶۰۰ دلار کاهش دهد.

از طرف دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲،۳۷۵ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند بالاترین قیمت خود را با ۲،۶۴۵ دلار دوباره آزمایش کند. چنین حرکتی باعث بی اعتبار شدن الگو می شود و احتمالاً جفت ارز در یک شکست بالاتر از ۲،۶۴۵ دلار شتاب خواهد گرفت.

BNB / USDT

بایننس کوین (BNB) در حال حاضر در یک روند صعودی در حال تثبیت است. خریداران در حالی که فروشنده ها از منطقه مقاومت بالای ۶۰۰ تا ۶۳۸.۵۷ دلار دفاع می کنند، سقوط خود را تا حمایت ۴۸۰ دلار خریداری می کنند. نوسان پس از روند صعودی قوی نشان می دهد که معامله گران عجله ای برای ذخیره سود ندارند.

بایننس-کویننمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دارند و RSI بالای ۵۶ نشان می دهد که خریداران برتری دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۳۰ دلار برسانند، جفت ارز BNB / USDT می تواند مسیر خود را تا مقاومت ۶۰۰ دلار آغاز کند. فروشنده ها احتمالاً مقاومت بسیار سختی بین ۶۰۰ تا ۶۳۸.۵۷ دلار دارند.

اگر قیمت از این منطقه کاهش یابد، عملکرد محدوده ممکن است چند روز دیگر ادامه یابد. برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای ۶۳۸.۵۷ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند سفر خود را به ۷۲۰ دلار و سپس ۸۳۲ دلار آغاز کند.

اگر فروشنده ها قیمت زیر ۴۸۰ دلار را حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فروش شدیدتر شود و جفت ارز به SMA 50 روزه (۳۶۸ دلار) سقوط کند.

بایننس-کویننمودار ۴ ساعته BNB / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل یک مثلث بزرگ متقارن گیر کرده است. اگرچه قیمت از خط حمایت مثلث عقب نشینی کرد، فروشنده ها در تلاشند تا با افزایش میانگین های متحرک، روند صعودی را متوقف کنند.

اگر این اتفاق بیفتد و قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، فروشنده ها فرصتی را حس می کنند و سعی می کنند قیمت را در زیر مثلث فرو ببرند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند اصلاح عمیق تری را به قیمت ۳۴۸ دلار آغاز کند.

اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک فشار دهند، جفت ارز می تواند تا خط مقاومت مثلث بالا رود. شکسته شدن مثلث ممکن است نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

XMR / USDT

مونرو (XMR) در یک روند صعودی قوی قرار دارد و تلاش های مکرر فروشنده ها برای شروع اصلاح ناکام مانده است زیرا خریداران با قدرت افت قیمت نزدیک به حمایت ۲۸۸.۶۰ دلار را خریداری کرده اند.

مونرونمودار روزانه XMR / USDT. منبع: TradingView

خریداران با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۵ دلار) دفاع کرده اند و هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و این نشان می دهد که خریداران برتری دارند. با این حال، RSI اولین علائم واگرایی منفی را نشان می دهد که نشان می دهد حرکت در حال تضعیف است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که شروع اصلاح تا ۲۸۸.۶۰ دلار باشد. از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۲۴.۵۵ دلار برسانند، جفت XMR / USDT می تواند تا ۴۹۸ دلار افزایش یابد.

مونرونمودار ۴ ساعته XMR / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که نوسانات طی چند روز گذشته افزایش یافته است. فروشنده ها بارها ۵۰-SMA را شکسته اند اما خریداران این قیمت را خریداری کرده و قیمت را به بالای ۲۰-EMA رسانده اند.

اگر جفت ارز از سطح فعلی بازگردد و به بالای ۴۰۵.۴۰ دلار برسد، آزمایش مجدد ۴۲۴.۵۵ دلار امکان پذیر است. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. برعکس، اگر فروشنده ها قیمت پایین تر از میانگین متحرک را فرو ببرند، احتمال سقوط تا ۲۸۸.۶۰ دلار وجود دارد.

CAKE/USDT

طی چند روز گذشته پنکیک سواپ (CAKE) با مقاومت سختی در برابر سطح ۲۸ دلار مواجه شده بود. فروشنده ها سعی کردند در ۲۳ آوریل قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴ دلار) کاهش دهند، اما خریداران با قدرت این قیمت را خریداری کردند و این نشان می دهد که این احساس همچنان مثبت است.

پنکیکنمودار روزانه CAKE / USDT. منبع: TradingView

در دو روز گذشته روند صعودی افزایش یافت و امروز جفت ارز CAKE / USDT به بالاترین حد خود رسیده است. میانگین متحرک صعودی و RSI در نزدیکی اشباع خرید نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است.

اگر خریداران قیمت خود را بالای ۳۰ دلار حفظ کنند، جفت ارز می تواند تا ۳۴.۵۰ دلار افزایش یابد. اگر فروشنده ها غرق شوند و قیمت را زیر ۲۰ هفته میانگین متحرک نمایی حفظ کنند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی رویدادی قابل توجه خواهد بود زیرا قیمت از ۲۴ مارس تاکنون زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی نمانده است.

داده های VORTECS از Cointelegraph Markets Pro در ۲۳ آوریل شروع به شناسایی چشم انداز صعودی CAKE کرد.

پنکیک

VORTECS ™ امتیاز (سبز) در مقابل قیمت CAKE. منبع: Cointelegraph Markets Pro

همانطور که در نمودار بالا دیده می شود، امتیاز VORTECS برای CAKE در تاریخ ۲۳ آوریل هنگامی که قیمت ۲۵.۲۴ دلار بود، سبز شد.

از آنجا، امتیاز VORTECS به طور مداوم در رنگ سبز باقی مانده و CAKE با بالاترین سطح در ۳۱.۱۲ دلار در ۲۵ آوریل افزایش یافت و در حدود دو روز ۲۳٪ سود را ثبت کرد.

پنکیکCAKE / USDT نمودار ۴ ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته تشکیل الگوی معکوس سر و شانه ها را نشان می دهد. هدف آن الگوی ۳۴.۷۰ دلار است. ۲۰-EMA شروع به چرخش کرده و RSI به بالای ۶۵ رسیده است که نشان می دهد خریداران برتری دارند.

در صورت اصلاح، خریداران سعی می کنند خط گردن الگو را به سمت حمایت بچرخانند. در صورت انجام این کار، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود. برعکس، شکست در زیر ۲۷.۵۰ دلار ممکن است شرایط را به نفع فروشنده ها درآورد و نشانه فروش در سطوح بالاتر باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا