ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ترکیه بانک جدید بیت کوین تاسیس و قوانین جدیدی برای صرافی ها وضع می کند

کلاهبرداری در دو صرافی رمزنگاری باعث شده مقامات ترکیه در چارچوب نظارتی این کشور تجدید نظر کنند. مقررات جدید برای این صرافی ها تا ماه می صادر می شود. همچنین دولت ترکیه قصد دارد یک بانک مرکزی برای نگهداری ارزهای رمزنگاری شده ایجاد کند.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، مقامات همچنین ممکن است صرافی ها را برای نگه داشتن مقدار مشخصی نقدینگی و معرفی الزامات اعتبار نامه برای مدیران مجبور سازند. این اقدامات برای کاهش خطرات سرمایه گذاران ارز رمزنگاری شده در ترکیه است که صرافی ها قادر به انجام تعهدات خود نیستند.

هفته گذشته، Thodex صرافی بیت کوین به طور ناگهانی معاملات را متوقف کرد و مانع از برداشت مشتریان شد. بسیاری مشکوک به کلاهبرداری در این صرافی بودند اما مدیر عامل شرکت، فاتح فاروک اوزر، ادعا کرد که این امر به دلیل حملات سایبری بوده است. دولت خیلی مطمئن نیست. آنها کارمندان شرکت را بازداشت کردند، کامپیوترها را ضبط و حساب های بانکی را مسدود کردند.

چندی بعد، صرافی رقیب Vebitcoin نیز معاملات خود را متوقف کرد و کاربران را مسدود کرد و ادعا کرد که معاملات شرکت را در موقعیت اقتصادی سختی قرار داده است. سازمان نظارت بر جرایم مالی دولت ماساک حساب های بانکی را نیز مسدود کرد و تحقیقات را آغاز نمود.

همه این اتفاقات در مدت کوتاهی در ترکیه رخ داد جایی که معامله بیت کوین در آن محبوب است. در اوایل این ماه، بانک مرکزی ترکیه استفاده از پردازنده های پرداخت ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرد. این اقدام کار برای صرافی های خارجی مانند بایننس را دشوارتر کرد زیرا آنها دیگر نمی توانند از خدمات پرداخت محلی برای واریز و برداشت لیر ترکیه استفاده کنند.

با این وجود آنها می توانند با بانک های ترکیه مشارکت کنند که مشمول این ممنوعیت نیستند. به همین دلیل، صرافی های محلی با روابط موجود با بانک های ترکیه تحت تأثیر قرار نگرفتند. مشتریان آنها می توانند به جای اعتماد به پردازنده های پرداخت شخص ثالث، از نقل و انتقالات بانکی استفاده کنند.

اما اقدامات اخیر Thodex و Vebitcoin ممکن است بررسی دقیق تری در صرافی های ترکیه را ممکن سازد و دولت را مجبور به وضع مقررات جدید کند، البته اگر منابع ناشناس بلومبرگ درست گزارش داده باشند.

با انجام این کار احتمالاً نوسان زیادی در بازار ارزهای رمزنگاری شده باقی خواهد گذاشت. یک نظرسنجی از مصرف کنندگان در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۱۶٪ از ترک ها از بیت کوین استفاده می کنند یا مالک آن هستند – بیش از دو برابر آمریکایی ها. صرافی برتر Paribu طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۸ میلیون دلار در حجم معاملات ثبت کرده است، تقریباً برابر با Binance.US و Bitstamp. در همین حال، BTC Turk و Paritex معاملات روزانه نزدیک به نیم میلیارد دلار را انجام دادند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا