ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

رشد قیمت اتر توسط خریداران پیش از انقضای ۹۳۰ میلیون دلاری آپشن ها در روز جمعه

هفته های گذشته اتر (ETH) بین کف ۲۰۰۰ دلاری و بالاترین رکورد ۲،۶۵۰ دلار در نوسان بوده است. سقوط ۲۰ درصدی در ۱۷ آوریل باعث لیکوئید شدن یک میلیارد دلار در قراردادهای آتی شد و همچنین اشتیاق سرمایه گذاران را به شدت کاهش داد.

اتراتر (ETH) در Coinbase. منبع: TradingView

با این حال، همانطور که در بالا نشان داده شد، سود ۲۸٪ در چند روز گذشته باعث شد که بهره باز برای معاملات آتی اتر به ۸.۲ میلیارد دلار برسد که ۵ درصد کمتر از ۱۵ آوریل است. رویدادی مشابه در بازارهای آپشن اتفاق افتاد که از تاریخ انقضا ۲۵ مارس ۴۵ درصد رشد کرده است.

بهبود قیمت اخیر به مدیر عامل پی پال نسبت داده شده است که تقاضا برای ارزهای رمزپایه چندین برابر بیشتر از حد انتظار بوده است. علاوه بر این، ارزش خالص بسته شده در قراردادهای هوشمند اتریوم با هدایت یونی سواپ، Compound و Maker به بالاترین رکورد ۵۴.۲ میلیارد دلار رسید.

اترارزش خالص شبکه اتریوم. منبع: DeBank.com

افزایش ۱۵۴ درصدی این معیار در حالی اتفاق افتاد که کارمزدهای شبکه سطوح بالای ۸ دلار در هر معامله را حفظ کردند، بنابراین گمانه زنی ها در مورد رقابت را کاهش می دهد. در همین حال، زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) به ۱۷ میلیارد دلار TVL رسید و رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای حمایت از هر دو بیش از اندازه کافی به نظر می رسد.

در حالی که نرخ بهره باز فعلی آپشن های ۴.۲ میلیارد دلاری اتر در حال حاضر بالاترین رقم را نشان می دهد، ۹۳۰ میلیون دلار از این مبلغ قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل منقضی شود. طبق معمول، صرافی Deribit با ۹۰٪ سهم بازار برتری دارد.

آپشن ها به دو بخش تقسیم می شوند، زیرا آپشن های call (خرید) به خریدار اجازه می دهد تا اتر را با قیمت ثابت در تاریخ انقضا بدست آورد. اینها اغلب در معاملات آربیتراژ خنثی یا استراتژی های صعودی استفاده می شوند.

در همین حال، آپشن های put (فروش) ابزار برتر برای پوشش دادن و محافظت در برابر نوسانات قیمت منفی هستند.

برای درک تعادل این نیروهای رقیب، باید آپشن های خرید و فروش را مقایسه کرد و اندازه آپشن ها را در هر قیمت انقضا قرار داد.

اتر
آپشن های ETH در Deribit. منبع: Laevitas.ch

یک الگوی عجیب و غریب هنگامی که فروشنده ها غافلگیر شدند ظاهر شد و آن هم به وجود آمدن ۹۱٪ از آپشن های فروش با بهره ۲۴۰۰ دلار یا پایین تر بود. در همین حال، خریداران با آپشن های خرید به قیمت ۲۸۸۰ دلار و بالاتر، بیش از حد خوش بین بودند.

با این حال، هرگونه انقضا بیش از ۲۲۴۰ دلار برای خریدارانی که در حال حاضر با بهره باز ۱۱۵ میلیون دلاری پیشرو هستند، بسیار مطلوب است. این اختلاف به نفع آپشن های خرید دو برابر ۲۸۸۰ دلار خواهد بود، گرچه به نظر نمی رسد این افزایش ۱۰ درصدی قیمت اتر را توجیه کند.

در مورد فروشنده ها، به نظر می رسد این بازی کاملاً از دست رفته است زیرا فقط یک معجزه افت ۱۷ درصدی زیر ۲۲۴۰ دلار برای از بین بردن برتری آپشن های خرید کافی است.

در حال حاضر، دلیل کمی وجود دارد که بتوان باور داشت منقضی شدن آپشن های ۳۰ آوریل برای قیمت اتر تعجب آور است. Deribit و OKEx هر دو ساعت ۸:۰۰ صبح UTC تنظیم می شوند و تمرکز معامله گران فقط به آپشن های ژوئن معطوف خواهد شد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا