ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

بیت کوین میکسر چیست و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کنند؟

ردیابی معاملات بیت کوین آسان است، مگر در مواردی که فرستنده با استفاده از میکسر ارتباط بین آدرس رمزنگاری آنها و هویت واقعی را مخدوش کند. یکی از جذابیت های اصلی ارز رمزنگاری شده این است که استفاده از آنها به صورت ناشناس است، اما این یک تصور غلط رایج در این بخش است.

در حقیقت، بیت کوین (BTC) و بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر به راحتی قابل ردیابی هستند.

اثبات این واقعیت در اوایل هفته جاری بود که در ۲۷ آوریل، مقامات ایالات متحده مغز متفکر Bitcoin Fog را که یک سرویس BTC مستقر در دارک نت است، دستگیر کردند. مقامات پس از تجزیه و تحلیل ده سال داده های بلاکچین، قادر به دستگیری اپراتور بودند.

نیازی نیست که یک متخصص باشید تا بدانید که هر معامله ای به آدرس های موجود در بلاکچین بستگی دارد و آنها برای همیشه در آنجا می مانند. در حالی که سازمان های دولتی نمی توانند آدرس IP یا داده های شخصی را از آدرس تعیین کنند، این کوین ها معمولاً برای محصولات یا پرداخت خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. این دنباله ای است که به فرستنده و گیرنده بازمی گردد.

در مورد Bitcoin Fog، مجری قانون توانست هزینه های میزبانی سرور را که با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت می شود، شناسایی کند. سرویس های میکسینگ بیت کوین مانند Bitcoin Fog به کاربران امکان می دهد کوین های خود را با سایر کاربران مخلوط کنند و این امر تشخیص آدرس مقصد را تقریباً غیرممکن می کند. این روابط بین ورودی ها و آدرس های خروجی را مبهم می کند و سطح بهتری از حریم خصوصی را فراهم می کند.

معاملات
نمونه ای از معامله مخلوط شده (میکسینگ). منبع: TarushTech-Medium

خدمات مخلوط کردن (Mixing) در طیف گسترده ای از روش ها، از جمله راه حل های کاملاً متمرکز در صورت نیاز به اعتماد، به میکسرهای Coinjoin ارائه می شود که به گروه زیادی از کاربران بستگی دارند تا به طور خودکار همکاری کنند و همزمان کار کنند. حتی امکان معامله در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) وجود دارد تا عملا ردیابی احتمالی را از بین ببرد.

میکسرهای متمرکز مشکل خرابی تنها یک نقطه را دارند. حتی اگر کسی اعتماد کند که سازمان از آدرس های چندرسانه ای استفاده می کند، اگر سرویس بخواهد داده های خود را به اشتراک بگذارد، کاربران آنها حریم خصوصی خود را از دست می دهند.

CoinJoin با ترکیب ورودی چندین کاربر در یک تراکنش، این مشکل را حل کرد. این سرویس سپس این کوین ها را می گیرد، آنها را به صورت معامله در می آورد و هر شرکت کننده آن را قبل از پخش در شبکه امضا و تایید می کند. سپس این معاملات در یکدیگر ادغام می شوند و هر کاربر در ازای آن مقدار اصلی را بدست می آورد. با این حال، هیچ کس نمی تواند منشا آن سکه ها را ببیند، حتی نهادی که معامله را ادغام می کند.

اگرچه CoinJoin دقیقاً غیرقابل ردیابی نیست، اما انکار پذیری قابل قبولی را فراهم می کند، زیرا هیچ کس نمی تواند به این موضوع اشاره کند که کدام شخص مالک هر خروجی است. هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد، درجه انکار پذیری نیز بالاتر خواهد بود.

برخی از کاربران رمز ارز نیز برای ارسال رمز به کیف پول خود نیاز به ناشناس بودن دارند و کیف پول Wasabi مدت زیادی است که برای ویژگی های تعبیه شده CoinJoin استفاده می شود.

در حالی که زیرساخت های آن از نظر فنی متمرکز است، اما طراحی آن اطمینان می دهد که اپراتورها نمی توانند کاربران را حذف کنند یا وجوه سرقت کنند.

سرویس مشابهی توسط کیف پول Samourai ارائه می شود. برای دستیابی به یک راه حل کاملاً محرمانه، کاربران باید کیف پول Samourai را به گره کامل بیت کوین خود متصل کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا