ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

پذیرش DeFi در زنجیره هوشمند بایننس رکورد زد!

پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) طی ماه های گذشته پس از اینکه یکی از داغ ترین بخش ها در آغاز سال ۲۰۲۱ بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در حالی که پروژه هایی که در شبکه اتریوم (ETH) فعالیت می کنند همچنان با نوسانات شدید در هزینه های گس و زمان معاملات سر و کار دارند، چندین موردی که با زنجیره هوشمند بایننس (BSC) کار می کنند در هفته گذشته افزایش فعالیت پروتکل و ارزش رمزگذاری را شاهد بوده اند.


نمودار ۴ ساعته XVS / USDT و CAKE / USDT در مقابل LINA / USDT. منبع: TradingView

سه پروژه در BSC که در پروتکل های DeFi خود افزایش حجم معاملات، قیمت و فعالیت را مشاهده کرده اند عبارتند از ونوس (XVS)، پنکیک سواپ (CAKE) و لینر فایننس (LINA).

XVS / USDT

پروتکل ونوس یک بازار پول الگوریتمی و پروتکل استیبل کوین مصنوعی است که یک راه حل وام دهی برای DeFi در BSC ارائه می دهد.

صعود اخیر برای این پروژه در حالی افزایش یافت که مشخص شد پیشنهادی برای افزودن دوج کوین (DOGE) به بازار پول ونوس ارائه شده است.

بعد از افزایش قیمت و بازپرداخت اولیه، در ۲۹ آوریل بدنبال اعلام توکن های پاداش Venus Reward Token (VRT) و توکن های غیرمثلی ونوس (NFT) حرکت شتاب و فعالیت قیمتی برای این پروژه شاهد جهشی دیگر بود.

طرح توزیع Airdrop Venus Reward Token (VRT) و جزئیات VENUS NFT برای دارندگان XVS (و همچنین vXVS) اکنون در دسترس هستند.

اعلام ایردراپ همراه با لیست XVS در صرافی Crypto.com به افزایش ۷۰ درصدی قیمت ونوس از پایین ترین سطح ۷۲ دلار در ۲۹ آوریل به بالاترین قیمت جدید در تاریخ ۱۲۴ دلار در ۳۰ آوریل کمک کرد.

ونوسنمودار ۴ ساعته XVS / USDT. منبع: TradingView

در زمان نوشتن این مطلب، ارزش کل قفل شده (TVL) در ونوس نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار است.

CAKE/USDT

پنکیک سواپ یک سازنده بازار خودکار (AMM) مستقر در BSC است که مشابه یونی سواپ (UNI) است و به کاربران امکان می دهد توکن ها را مبادله کنند و بخشی از هزینه ها را از طریق یلد فارمینگ تولید کنند.

داده های TradingView نشان می دهد که قیمت CAKE طی هفته گذشته ۱۰۲٪ افزایش یافته است و از پایین ترین سطح ۲۱.۹۰ دلار در ۲۳ آوریل به یک رکورد جدید در ۴۴.۲۸ دلار در ۳۰ آوریل رسیده است زیرا دارندگان توکن با هزینه کم و پروتکل عملکرد بالا درگیر می شوند.

پنکیک سواپCAKE / USDT نمودار ۴ ساعته. منبع: TradingView

پرایس اکشن CAKE طی هفته گذشته و پس از راه اندازی مزارع V2 در ۲۳ آوریل و موفقیت آمیز بودن انتقال رمزها در ۲۴ آوریل افزایش مداوم داشته است.

از زمان انتقال و راه اندازی استخرهای نقدینگی جدید، TVL در پنکیک سواپ با افزایش ۹.۸۷۳ میلیارد دلار باعث شده است که این پروتکل به عنوان پروتکل رتبه دوم DeFi از نظر TVL تبدیل شود.

نمودار ارزش-قفل-شدهارزش کل قفل شده در پنکیک سواپ. منبع: Defistation

بر اساس داده های Cointelegraph Markets Pro، مدتی است شرایط بازار CAKE مطلوب بوده است.

LINA / USDT

لینر فایننس (LINA) یک پروتکل دارایی دلتا-یک غیرمتمرکز است که ایجاد توکن های دارایی مصنوعی را برای نشان دادن دارایی های سنتی مانند کالاها، فارکس، شاخص های بازار و سایر بخش های موضوعی که پس از آن می توان در صرافی Linear معامله کرد، امکان پذیر می کند.

اطلاعات حاصل از TradingView نشان می دهد که قیمت LINA طی هفته گذشته ۷۰٪ صعود کرده است و از پایین ترین سطح ۰.۰۶۹ دلار در ۲۳ آوریل به بالاترین سطح ۰.۱۱۶۴ دلار در ۳۰ آوریل با ۱۹۶ میلیون دلار در حجم معاملات ۲۴ ساعته رسیده است.

لینانمودار ۴ ساعته LINA / USDT. منبع: TradingView

شتاب اخیر این پروژه در ۲۷ آوریل آغاز شد که به لطف قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم در یک پاراچین پولکادات، خود را “ساده ترین سطح دسترسی به پولکادات” می نامد.

قابلیت همکاری بین زنجیره ای یکی از موضوعات اصلی بازار گاوی ۲۰۲۱ بوده است، بنابراین احتمال وجود امکان کار با LINA در شبکه پولکادات و همچنین BSC و شبکه اتریوم ممکن است به ایجاد دور جدیدی از علاقه به این پروتکل کمک کرده باشد.

در حالیکه مجموعه سرمایه گذاران خرده فروشی و موسسات شرکت کننده در اکوسیستم ارز رمزنگاری شده همچنان در حال رشد است، پروتکل های DeFi در BSC از موقعیت خوبی برخوردار هستند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا