فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا (XAU/USD) دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

طلا در صعود ثابت روزمره خود قرار گرفته و همچنان پایدار مانده است و در اوایل جلسه معاملاتی اروپا به سقف های تازه روزانه، در حوالی ۱۷۸۰ دلار صعود کرد. قیمت هر انس طلا جهانی در اولین روز هفته روندی صعودی را از پایین‌ترین سطح خود در دو هفته اخیر یعنی ۱،۷۵۶ دلار آغاز کرده و اکنون در محدوده ۱،۷۸۰ دلار در نوسان می‌ باشد.

دلار آمریکا در تلاش بود تا در روند بازگشت خوب هفته گذشته از پایین ترین سطح از ۲۶ فوریه را حفظ کند. اما با وجود تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم‌ تغییر نرخ‌ بهره، روندی نزولی را در هفته جدید تجربه می‌ کند.

با این وجود، روند صعودی سایر بازارهای مالی در حال حاضر می‌تواند از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاری کم کند و قیمت طلا نتواند بیشتر از این رشد کند.

بیشتر سرمایه‌ گذاران نیز تا روز دوشنبه و قبل از سخنرانی جروم پاول از ورود به بازار خودداری می‌ کنند. در حال حاضر، انتشار آمار شاخص PMI در ایالات متحده می‌ تواند روند شاخص دلار و قیمت طلا را در کوتاه‌ مدت مشخص کند.

برای طلا، اولین سطح مقاومتی مهم در محدوده اندیکاتور میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در ۱،۷۸۶ دلار تشکیل شده است. در صورت شکسته شدن این سطح مقاومتی، قیمت تا محدوده ۱،۷۹۶ دلار تا ۱،۷۹۸ دلار افزایش یافته و اگر بتواند بالای این سطح تثبیت شود، می‌ تواند در کوتاه مدت یک روند صعودی تشکیل دهد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا