فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل هفتگی GOLD، یک شنبه ۱۹ اردیبهشت

هنگامی که طلا (GOLD) سطح مقاومتی در ۱،۸۷۴ دلار را بشکند، قیمت می تواند تا سطح مقاومت ۱،۸۷۳ و ۱،۹۰۱ دلار افزایش یابد. در صورتی که خریداران نتوانند سطح ۱،۸۴۵ دلار را بشکنند، قیمت تا سطح حمایت ۱،۸۱۸، ۱،۷۸۹ و ۱۷۴۱ دلار کاهش می یابد.

روند بلند مدت XAU/USD: صعودی

در چشم انداز بلند مدت، طلا صعودی است. خریداران طلا در هفته گذشته حرکت خود را تا حدی افزایش دادند که سطح مقاومت سابق ۱.۷۸۹ دلار و دلار ۱،۸۱۸ دلار به سطح حمایت تبدیل شده است. قیمت به دنبال الگوی نمودار صعودی ‘W’ (کف دوقلو) در سطح حمایتی ۱،۶۸۰ دلار شکل گرفت. پیش از بسته شدن بازار هفتگی، قیمت بیشتر افزایش یافته و سطح مقاومت را در ۱،۸۴۵ دلار آزمایش کرد.

Daily-gold

معاملات GOLD بالاتر از سطوح اندیکاتورهای میانگین متحرک نمایی ۹ و ۲۱ روزه پس از عبور از دو EMA صعودی ادامه دارد. اندیکاتور میانگین متحرک ۹ روزه بالای اندیکاتور میانگین متحرک ۲۱ روزه قرار گرفته است که نشان دهنده افزایش حرکت خریداران است. هنگامی که طلا سطح مقاومت را در ۱،۸۷۴ دلار را شکست، سطح مقاومت ۱،۸۷۳ و ۱،۹۰۱ دلار افزایش خواهد یافت. در صورتی که خریداران نتوانند سطح ۱،۸۴۵ دلار را بشکنند، قیمت تا سطح حمایت ۱،۸۱۸ ، ۱،۷۸۹ و ۱،۷۴۱ دلار کاهش می یابد.

روند میان مدت XAU/USD: صعودی

طلا در نمودار ۴ ساعته صعودی است. دو هفته پیش قیمت در نمودار ۴ ساعته نزولی بود. به نظر می رسد حرکت خریداران به دلیل رشد شاخص دلار آمریکا نزولی شده و قیمت تا سطح ۱،۷۸۹ و ۱،۸۱۸ دلار و در نهایت تا ۱،۸۴۵ دلار افزایش یافت.

GOLD بالاتر از سطح اندیکاتورهای میانگین متحرک ۹ و ‌۲۱ در تایم فریم چهار ساعته در  نوسان می‌ باشد که نشانه افزایش حرکت صعودی است. دوره شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع خرید است و سیگنال فروش را نشان می دهد.

منبع:  cryptovibes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا