بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

بازاربورس امروز نسبت به تغییر مقررات معاملاتی دامنه نوسان واکنش نشان داده است و برخی از گروه‌ها امروز متعادل معامله می‌شوند. وی در این خصوص افزود: البته باید توجه داشت که تغییر دامنه نوسان و زیرساخت‌های بازار مسکن‌های موقتی هستند که در کوتاه مدت باز هم بی‌اثر می‌شوند.
تحت تاثیر تغییر دامنه نوسان روندی مثبت را طی کرد اما به عقیده کارشناسان این اتفاق مسکنی موقتی در بازار است و فقط در کوتاه مدت ما شاهد تعادل در بازار هستیم اما احتمال می‌رود دوباره صف‌های فروش سنگین‌تر شوند.

نیما آزادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در ماه‌های گذشته عمده سهم‌ها اصلاح خوبی را تجربه کردند. همچنین ریزش دلار و تثبیت آن در قیمت ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان و افزایش قیمت‌های کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‎‌دهند و بسیاری از نمادها در همین قیمت‌ها ارزنده هستند. آزادی در این باره افزود: در حال حاضر مشکل نقدینگی در سهم‌هایی داریم که قفل بودند و اصلاحی نداشتند و انتظار می‌رود سازمان بورس تمهیداتی را درباره این نمادها به خرج دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره نرخ دلار و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: دلار اگر در نرخ ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان تثبیت شود بازار خودش را با این قیمت‌ها وفق می‌دهد و در این صورت عمده سهم‌ها در همین قیمت دلار هم ارزنده هستند اما اگر ریزش در نرخ دلار داشته باشیم و به محدوده ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان سقوط کند بازار مستعد ریزش می‌شود.
آزادی در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بازار فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد اقبال بر روی گروه‌هایی است که به لحاظ جهانی رشد قیمتی داشتند و کالا محورند مثل صنایح فولادی، فلزی و پتروشیمی که با رشد این گروه‌ها دیگر سهم‌ها به دنبال آنها روندی مثبت و متعادلی را پیش خواهند گرفت.

منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا