فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور Accumulation/Distribution (تراکم/توزیع)

اندیکاتور Accumulation/Distribution (تراکم/توزیع) یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال بر مبنای حجم است که با مقایسه قیمت های بسته شدن همراه با صعودها و نزول ها و سنجیدن ارتباط بوسیله حجم های معامله، تراکم های ورود و خروج پول برای یک سرمایه را بازتاب می دهد.

معمولا از خط “تراکم/توزیع” برای تائید روند و یا تشخیص تغییر جهت احتمالی استفاده می گردد.

شاخص تراکم و توزیع یا تجمع و توزیع توسط مارک چیکن به دنیای تحلیل گران معرفی شده است که این شاخص بر پایه رابطه حجم با قیمت عمل می‌کند تا مشخص کند که آیا دارایی انباشته یا توزیع شده است.

Distribution Indicator

انباشت دارایی به معنی بالا رفتن حجم خریدها و توزیع به معنی بالا رفتن حجم فروش ها است. شاخص A/D می‌تواند اختلافات بین قیمت سهام و جریان پول را شناسایی کند. از این رو شاخص تراکم و توزیع معیاری برای تشخیص کاهش یا افزایش قیمت به حساب می‌رود و هم چنین واگرایی بین قیمت و حجم را که علامت ضعف روند و برگشت احتمالی آن است را نشان می‌دهد. A/D ابتدا قیمت‌های باز و بسته شدن را با محدوده معاملاتی یک دوره مقایسه می‌کند و از نتیجه به دست آمده، به حجم معاملات وزن می‌دهد و بدین ترتیب برای هر حجمی وزنی تعیین می‌کند.

شاخص A/D گپ‌های قیمتی را در نظر نمی‌گیرد و از این رو، استفاده از این شاخص موجب می‌شود تا اهمیت گپ‌های قیمتی نادیده گرفته شود. از آنجایی که خط A/D بسیار به حرکات قیمت (مخصوصا قیمت بسته شدن) وابسته است و اکثرا همراه با قیمت حرکت می‌کند، به همین دلیل واگرایی‌های کمی نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا