ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین، آپدیت ۱ مرداد

همزمان با برگزاری مناظره جک دورسی و ایلان ماسک، بیت کوین از محدوده ۲۹ هزار دلار برگشت قوی ای داشت و خود را به بالای ۳۲ هزار رساند. اما سوال اینجاست که آیا این رشد می تواند شروع یک برگشت باشه یا نه صرفا اصلاحی برای ریزش بیشتر؟!

در تایم هفتگی شرایط تکنیکال بیت کوین چندان جالب نیست و تا چند روز پیش گارد هفتگی RSI از دست رفته تلقی می شد اما با این برگشت کمی شرایط بهتر شده است. در تایم فریم روزانه همان طور که در چارت مشاهده می کنید به محدوده بسیار مهم و محکمی رسیدیم که کار را سخت میکند.

RSI مقاومت مهمی دارد که بیت کوین را از ۶۵ هزار به اینجا کشانده، بنابراین ادامه رشد در گروی شکست این خط روند و در مرحله بعد تثبیت قیمت بالای ۳۶هزار دلار است.

نکته نگران کننده دیگر این است که تلاقی دو مووینگ ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه که به تقاطع مرگ معروف است را در پیش داریم. در حال حاضر مووینگ ۱۰۰ به زیر ۲۰۰ روزه کشیده شده و در بول مارکت ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ نیز بعد از تلاقی این دو مووینگ بازار وارد روند نزولی شد، اما در بول مارکت ۲۰۱۳ یک اصلاح عمیق در چارت دیده می شود که با تلاقی این دو مووینگ همراه بوده اما بعد از اصلاح، بازار به روند صعودیش برگشته و حتی قوی تر رشد کرده است.

بیتکوین

نتیجه گیری

از منظر تحلیل تکنیکال شرایط چندان جالب به نظر نمی رسد اما برگشت روزهای گذشته از ۲۹ هزار جذابیت قیمتی این محدوده را ثابت میکند. برای ادامه رشد روند صعودی نیاز به شکسته گارد نزولی RSI در تایم روزانه در مرحله اول و تثبیت قیمت بالای ۳۶ هزار در مرحله دوم است.

دقت کنید سناریوی اصلاح صعودی کوتاه در روند نزولی اصلی از نظر تکنیکال بسیار قوی بوده، اما از منظر بنیادی همه چیز برای صعود محیاست! موجودی بیت کوین در صرافی ها کم بوده و خریدارهای بزرگ همچنان به خرید خود ادامه میدن و جدیدا تعداد والت های با موجودی ۱۰۰۰تا ۱۰،۰۰۰ بیت کوین افزایش یافته است.

هش ریت شبکه در حال احیای خود بوده و ریزش شدیدی در آن دیده نمی شود. ماینرها همچنان به ذخیره بیت کوین ادامه می دهند و فعلا فشار فروشی از سمت آنها دیده نمی شود، به جز چند روز گذشته که واریز بیت کوین از طرف ماینرها به صرافی ها کمی شدت گرفت. احساسات معامله گرها به ترس و وحشت رسیده که نشانه خوبی است و در انتها از منظر زمانی هنوز بازار به انتهای بول مارکت خود که انتهای ۲۰۲۱ است نرسیده و زمان کافی برای شروع حرکتی قدرتمند باقی مانده است.

تحلیل بیت کوین ۱۸ خرداد

بعد از خروج از محدوده رنج چهار ساعته حرکت قیمت را به سمت عدد حمایتی ۳۰ هزار و ۲۷ هزار دلار شروع کرده است. تحلیل سایت فیما چارت در روزهای آینده حرکت قیمت به سمت عدد ۳۰ هزار و ۲۷ هزار می باشد.

بیت-کوین

تحلیل ۱ خرداد

همراهان عزیز فیماچارت در تاریخ ۱ خرداد علائمی که در نمودار بیت کوین دیده می شود به شرح زیر است:

در تایم ۴ ساعته و روزانه ظاهراً بیت کوین خبری از اصلاح تایم روزانه را خواهد داد. این اصلاح با برگشته روند نزولی در تایم ۴ ساعته تایید می شود. نشانه هایی که برای این رشد تا محدوده قیمتی ۵۰،۰۰۰ دلار خواهیم دید. الگوی سروشانه کف در تایم ۴ ساعته در اندیکاتور مکدی لاین واگرایی مثبت یا RD مثبت درمکدی لاین RSI و نمودار قیمت ایجاد گپ بین اندیکاتور MFI و RSI در تایم روزانه است. بنابراین سناریویی که در پیش داریم اصلاح تایم روزانه در قیمت محدوده ۵۰،۰۰۰ است.

علائم دیده شده در تایم۴ ساعته:

  • +Rd ml
  • +Rd rsi
  • سرو شانه مکدی لاین
  • سر و شانه RSI

علائم دیده شده در تایم روزانه

  • انتهای بازوی CD
  • گپ محدوده اشباع بین RSI و MFI
  • کندل چکش

بیتکوین

تحلیل بیت کوین ۲۹ اردیبهشت

با توجه به تحلیل ۲۷ اردیبهشت بیت کوین تا محدوده ۳۷،۵۰۰ اصلاح قیمتی در تایم هفتگی خواهیم داشت. قیمت ۳۷،۵۰۰ خط روند هفتگی و فیبوی ۰.۵ ret می تواند حمایت خوبی داشته باشیم. از نظر زمانی نهایت زمانی که بیت کوین در این محدوده باقی بماند ۶ هفته است. توقع داریم زیر ۶ هفته دوباره به مسیر رشد برگردد.

 تحلیل بیت-کوین

تحلیل ۲۷ اردیبهشت

بعد از شکست حمایت عدد ۵۴ RSI هفتگی همانطور که پیش‌بینی کردیم، ریزش سنگین‌تر و اصلاح هفتگی طولانی تری خواهیم داشت (هم از نظر قیمت هم از نظر زمان). حمایت بعدی بیت کوین عدد ۳۷،۵۰۰ دلار است. امیدواریم که در قیمت ۳۷،۵۰۰ دلار الگوهای برگشتی ببینیم. پیشنهاد می کنیم صبر کرده و منتظر باشید تا ببینید نمودار، خریدار و فروشنده ها چه الگویی می‌سازند و بعد از آن وارد معامله شوید.

با روند دوست هستیم و روند بیت کوین نزولی است! پرسود باشید.

تحلیل بیت کوین ۲۶ اردیبهشت

در تحلیلی که از بیت کوین در تاریخ ۶ اردیبهشت خدمت شما دوستان رسید به عدد قیمتی ۴۷،۵۰۰ اشاره شد که دیدیم محدوده ۴۷ هزار دلار برای سومین بار حمایت را انجام داد. بنابراین تا این تاریخ (۲۶ اردیبهشت) نزدیکترین حمایت قیمتی معتبر محدوده ۴۷،۰۰۰ است.

بیت-کوین
در اندیکاتور RSI عدد ۵۴ هفتگی حمایت مستحکمی را انجام می دهد که از نظر اعتبار حمایت های پیشروی RSI ۵۴ در تایم هفتگی بسیار قوی است. در صورت شکسته این عدد، BTC ریزش سنگین تر و اصلاح طولانی تری را از نظر قیمت و زمان خواهد داشت.

بیت-کوین
اما حمایت های BTC گفته شد و در چه صورت بیت کوین رشد را شروع می‌کند؟

از نظر قیمتی شکسته ۶۵ هزار دلار سیگنال رشد BTC را صادر می کند. اما این قیمت برای خرید بسیار دور است و کم ریسک ترین خرید ها در کف قیمتی است.

بیت کوین
بنابراین اولین نشانه‌های شروع رشد دوباره بیت کوین فیلد شدن یا از دست رفتن واگرایی منفی روند گذشته در RSI در تایم روزانه است.

بیت کوین

در صورت تایید هر کدام از سناریوها آپدیت قرار داده خواهد شد.

منبع: تیم تحلیلی فیماچارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا