ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ،XRP ،DOT ،XLM ،SOL

قیمت بیت کوین (BTC) همچنان تحت فشار است اما برخی آلتکوین ها مانند XRP ،DOT ،XLM و SOL نشانه هایی مبنی بر از سرگیری روند صعودی دارند.

بیت کوین در تلاش است تا از مرز ۵۰،۰۰۰ دلار بالاتر رود که این می تواند منجر به دامپ موقعیت های بیت کوین توسط معامله گران و سرمایه گذاری در آلتکوین ها شود. داده های Glassnode نشان می دهد که آدرس های نهنگ که بیش از ۱۰۰۰ BTC دارند از حدود ۲۵۰۰ در فوریه به ۲۱۰۰ کاهش یافته است.

اگر سرمایه گذاران بزرگ به فروش خود ادامه دهند، بیت کوین می تواند شاهد یک اصلاح شدید باشد تا زمانی که سرمایه گذاران سازمانی وارد عمل شوند و در سطوح پایین خرید کنند. در حالی که MicroStrategy از خرید ۲۷۱ بیت کوین در تاریخ ۱۳ می خبر داد، به نظر می رسد سایر سرمایه گذاران موجود نیز رویکرد انتظار و تماشا را در پیش گرفته اند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

آمریتا اهوجا، مدیر ارشد مالی Square، در مصاحبه با Financial NewsSquare گفت که در این مرحله، این شرکت برنامه ای برای افزودن بیت کوین به حدود ۸،۰۲۷ بیت کوین موجود در اکتبر ۲۰۲۰ و فوریه سال جاری ندارد.

اگر سایر موسسات نیز قصد خرید در سطح فعلی را نداشته باشند، قیمت بیت کوین بیشتر کاهش می یابد.

BTC / USDT

امروز خریداران دوباره خط گردن الگوی سر و شانه ها را خریداری کردند اما سایه بلند روی کندل حکایت از ذخیره سود در سطوح بالاتر دارد. به نظر می رسد احساسات بیت کوین از خرید در افت قیمت به فروش در رالی تغییر کرده است.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها قیمت زیر خط گردن را حفظ کنند، الگوی H&S کامل می شود. هدف این الگو ۳۱،۶۵۳.۷۳ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳،۲۹۷ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر ۳۶ نشانگر کنترل فروشنده ها است.

با این حال بعید است خریداران به راحتی تسلیم شوند. آنها تلاش خواهند کرد تا کاهش در منطقه حمایتی ۴۳،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ دلار را متوقف کنند اما در صورت عدم موفقیت، ریزش می تواند شدید باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۵۱،۵۵۰ دلار برسد، جفت BTC / USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. شکست بسیار نزدیک به مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلاری نشان می دهد که خریداران به بازی برگشته اند.

بیت کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

بازگشت از ۴۶،۴۳۵.۰۲ دلار در ۲۰-EMA از بین رفت. این نشان می دهد که احساسات منفی است و معامله گران در رالی به ۲۰-EMA می فروشند. اگر فروشنده ها قیمت را زیر خط گردن بکشانند، فروش می تواند شدیدتر شود.

با این حال، اگر خریداران دوباره از خط گردن دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز سعی کنند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰-MM قرار بگیرند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، ممکن است رالی تا ۵۱،۵۳۸.۲۲ دلار در جایی که خریداران با مقاومت سختی روبرو می شوند، ادامه یابد.

اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، جفت ارز ممکن است بین ۴۶،۰۰۰ تا ۵۱،۵۰۰ دلار برای چند روز تثبیت شود.

XRP / USDT

XRP در حال حاضر در داخل یک مثلث متقارن معامله می شود که معمولا به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. اگر خریداران بتوانند قیمت را از بالای خط مقاومت مثلث بالا ببرند، این آلتکوین می تواند بالاترین قیمت ۵۲ هفته را با ۱.۹۶ دلار دوباره آزمایش کند.

ریپلنمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

شکست نزدیک یا بالاتر از ۱.۹۶ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که ممکن است به ۲.۶۸ دلار برسد. RSI به منطقه مثبت صعود کرده است اما میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۴۳ دلار) هنوز رو به افزایش نیست که نشان می دهد فروشنده ها احتمالا از خط مقاومت ببا قدرت دفاع می کنند.

اگر قیمت از خط مقاومت کاهش یابد، جفت XRP / USDT می تواند اقامت خود را در داخل محدوده برای چند روز دیگر افزایش دهد. در صورت غرق شدن فروشنده ها، جفت ارز می تواند منفی شود و قیمت زیر مثلث را حفظ کند. چنین حرکتی ممکن است قیمت را به ۰.۸۸ دلار کاهش دهد.

ریپلنمودار ۴ ساعته XRP / USDT. منبع: TradingView

قیمت در نمودار ۴ ساعته به میانگین متحرک کاهش یافته است. اگر جفت ارز با قدرت از سطح فعلی بازگردد، پیشنهاد خرید در افت است. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را به بالای مثلث ببرند.

اگر فروشنده ها قیمت را زیر میانگین متحرک حفظ کنند، جفت ارز می تواند تا ۱.۳۵ دلار و سپس به خط حمایت مثلث سقوط کند. شکست در زیر این حمایت می تواند نشان دهنده برتری فروشنده ها باشد.

DOT / USDT

پولکادات (DOT) در ۱۴ می در بالای سطح مقاومت ۴۴ دلار شکسته و بسته شد. خریداران حرکت را ادامه داده و قیمت را در بالاترین سطح جدید خود به ۴۹.۷۸ دلار در ۱۵ می افزایش دادند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. ذخیره سود قیمت را به زیر سطح شکست ۴۴ دلار رسانده است.

پولکاداتنمودار USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر خریداران از سطح فعلی عقب ننشینند، نشان دهنده خرید در افت است. پس از آن جفت ارز DOT / USDT می تواند یک تلاش دیگر برای بالاتر رفتن از سطح روانی ۵۰ دلار را انجام دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۶۳.۶۸ دلار برسد. رشد متوسط ​​۲۰ روزه میانگین متحرک نمایی (۳۹.۵۴ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۴۴ دلار برسد، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک سقوط کند. شکست در زیر این حمایت می تواند قیمت را به ۳۲.۵۰ دلار کاهش دهد.

پولکاداتنمودار ۴ ساعته DOT ​​/ USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها به زیر ۲۰-EMA رسیده اند اما خریداران در تلاشند تا حمایت خود را پس بگیرند. خریداران باید قیمت خود را به بالای ۴۷ دلار برسانند تا برتری خود را بدست آورند. در صورت موفقیت، آزمایش مجدد ۵۰ دلار احتمال دارد.

از طرف دیگر، اگر قیمت نتواند از ۲۰-EMA بالاتر رود، عدم حمایت از خرید را نشان می دهد. این می تواند قیمت را به میانگین متحرک ۵۰ ساده کاهش دهد. ۲۰-EMA مسطح و RSI نزدیک به ۵۰ تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

XLM / USDT

استلار لومنز (XLM) در تلاش است روند صعودی جدیدی را آغاز کند. خریداران در ۱۳ ماه می افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۱ دلار) را خریداری کردند و امروز قیمت را به بالاترین قیمت در ۵۲ هفته اخیر یعنی ۰.۷۹ دلار رساندند. با این حال، سایه بلند روی کندل روز، نشانگر ذخیره سود در سطوح بالاتر است.

استلارنمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت بالای ۰.۷۳ دلار را حفظ کنند، جفت XLM / USDT می تواند به ۰.۸۵ دلار و سپس به ۱ دلار برسد. میانگین متحرک صعودی و RSI بالای ۶۳ نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۰.۷۳ دلار برسد، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده است. خریداران سپس یک تلاش دیگر برای از سرگیری روند صعودی انجام می دهند.

اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان خواهد داد که معامله گران با عجله در حال بستن موقعیت های خود هستند و کاهش قیمت را خریداری نمی کنند. این می تواند منجر به افت به SMA 50 روزه (۰.۵۳ دلار) شود.

استلارنمودار ۴ ساعته XLM / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته تشکیل الگوی معکوس سر و شانه ها را نشان می دهد. هدف آن ۰.۹۰ دلار است. افزایش ۲۰-EMA و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران فرمانده هستند.

در طی روند صعودی قوی، اصلاحات کم عمق هستند. بنابراین، افت نرخ فعلی ممکن است ۰.۷۲ دلار را حمایت کند. جهش شدید از این سطح می تواند احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش دهد.

در صورت افت و بسته شدن قیمت در زیر خط گردن، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند خریداران را به دام بیندازد و منجر به لیکوئید شود. سپس این جفت ارز ممکن است به ۰.۵۵ دلار کاهش یابد.

SOL / USDT

طی چند روز گذشته سولانا (SOL) بین ۴۰ تا ۴۹.۹۹ دلار محدود شده بود. تثبیت دقیق در نزدیکی اوج یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که معامله گران با عجله سود خود را ذخیره نمی کنند.

سولانانمودار روزانه SOL / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲.۸۶ دلار) شیب دار است و RSI به بالاتر از ۶۵ رسیده است که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از سطح روانی ۵۰ دلار حفظ کنند، جفت SOL / USDT ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف بعدی ۶۰ دلار و سپس ۶۹ دلار است.

برعکس، اگر قیمت نتواند بالای ۵۰ دلار حفظ شود، جفت ارز ممکن است دوباره وارد محدوده شود و تثبیت خود را برای چند روز دیگر تمدید کند. اگر جفت ارز به زیر ۴۰ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

سولانانمودار ۴ ساعته SOL / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران امروز قیمت را به بالاترین قیمت ۵۲.۶۰ دلار رسانده اند اما سایه بلند روی کندل نشان دهنده ذخیره سود در سطوح بالاتر است. قیمت به زیر ۵۰ دلار کاهش یافته است اما ممکن است با حمایت ۴۶ دلار حمایت قوی داشته باشد.

بازگشت شدید این سطح نشان می دهد که معامله گران در حال کاهش هستند. خریداران سپس دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. افزایش ۲۰-EMA و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید به نفع خریداران است.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۴۶ دلار برسانند، ممکن است جفت ارز به ۲۰-EMA سقوط کند. چنین حرکتی فروش پر قدرت بالای ۵۰ دلار را نشان می دهد و این می تواند جفت را برای چند روز دیگر در نوسان نگه دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا