فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

طلا پس از اینکه تحت فشار شدید نزولی در روز چهارشنبه قرار گرفت، برای دومین هفته متوالی در محدوده مثبت بسته شد. فلز زرد موفق شد تا ۱۸۴۰ دلار افزایش یابد.

انتظارات تورمی ایالات متحده و بازده اوراق قرضه همچنان جنبش های XAU / USD را پیش می برند. سرمایه گذاران همچنان روی تحولات پیرامون انتظارات تورمی متمرکز خواهند بود. انتظار می رود همبستگی معکوس بین قیمت طلا و بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا دست نخورده باقی بماند.

به نظر می رسد مقاومت شدید در ۱۸۵۰ دلار تشکیل شده است، جایی که SMA 200 روزه و فیبوناچی ۶۱.۸٪ روند نزولی ژانویه تا مارس با هم تلاقی دارند. بسته شدن روزانه بالاتر از این سطح می تواند خریداران را به خود جلب کند و درها را به سمت ۱۸۶۰ دلار و ۱۸۷۵ دلار (بالاترین سطح ۲۱ و ۲۹ ژانویه) باز کند.

سطح ۱۸۲۰ دلار (فیبوناچی ۵۰٪ اصلاحی) می تواند به عنوان حمایت اولیه قبل از ۱،۸۰۰ دلار (سطح روانی، مینگین متحرک ۱۰۰ روزه و SMA 20 روزه) باشد. با افت به زیر سطح دوم، می توان ریزش تا ۱،۷۸۰ دلار (فیبوناچی ۳۸.۲٪ اصلاحی) را شاهد بود.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) بین ۶۰ تا ۷۰ باقی می ماند و این نشان می دهد که XAU / USD قبل از اینکه از نظر تکنیکال بیش از حد خریداری شود، فضای بیشتری برای صعود دارد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا