ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

استخراج رمزارز با استفاده از برق خانگی جریمه سنگین دارد!

به گفته مصطفی رجبی، سخنگوی وزارت انرژی ایران، در روزنامه تهران تایمز، استخراج کنندگان رمزارز که از برق خانگی در ایران استفاده می کنند با جریمه سنگین روبرو خواهند شد.

رجبی افزود که استخراج ارز رمزنگاری شده در کنار کاهش نیروگاه های برق آبی به دلیل کمبود باران، یکی از دو تهدید بزرگ در تامین برق ایران در سال جاری است.

در میان این نگرانی ها، دولت ایران در حال سرکوب استخرهای غیرمجاز است که با استفاده از برق خانگی کار می کنند. رجبی همچنین افزود این عمل حتی ممکن است باعث خاموشی در سراسر کشور شود.

این اقدام آخرین اقدامی است که برای کنترل صنعت استخراج ارزهای رمزپایه در ایران انجام شده است.

استخراج رمزارز در ایران

ایران استخراج ارز رمزنگاری شده را در سال ۲۰۱۹ قانونی اعلام کرد. در آن زمان، وزرای ایران گفتند که این صنعت می تواند سالانه بیش از ۸.۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور کسب کند.

این اقدام توسط بسیاری از کارشناسان مطلوب در نظر گرفته شد تا درآمد دولت را در میان تحریم های اقتصادی شدید اعمال شده به ایران افزایش دهند.

در اکتبر سال گذشته، این صنعت چنان اوج گرفت که حتی بانک مرکزی ایران مقررات جدیدی را تنظیم کرد که درآمد حاصل از استخراج بیت کوین توسط ایران را به صندوق های دولتی هدایت می کرد تا ایران بتواند واردات را تأمین کند.

اما علی رغم استقبال کشور از استخراج بیت کوین، ایران به طور مداوم در تلاش است تا تعادل بین نیازهای صنعت و تقاضای گسترده برق کشور را برقرار کند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا