ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

با ادامه روند نزولی، کارمزد استفاده از BTC و اتریوم ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می یابد

با ادامه نزول گسترده بازار ارزهای رمزنگاری شده در چند هفته گذشته، کارمزد معاملات بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۸۱٪ و ۷۱٪ کاهش یافته است.

بر اساس داده های Bitinfocharts، متوسط ​​هزینه استفاده از بلاکچین اتریوم از ۶۹.۹۲ دلار در هر معامله در روز چهارشنبه به ۲۰.۰۶ دلار در روز یکشنبه کاهش یافته است. در همان بازه زمانی، قیمت لحظه ای اتر (ETH) هم به اوج خود رسید و هم سقوط کرد و از بالاترین رقم ۴،۳۵۸ دلار در روز چهارشنبه به ۳،۱۸۳ دلار رسید که ۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

قبل از افزایش بازار در سال ۲۰۲۱، متوسط ​​کارمزد فعلی اتریوم با ۲۰ دلار با کمی اختلاف بالاترین رقم در تاریخ این رمزارز بوده است. به تازگی و تا سال ۲۰۲۰، متوسط ​​کارمزدهای استفاده از این شبکه کمتر از ۰.۱۰ دلار بود. افزایش سریع هزینه استفاده از اتریوم پس از ظهور برنامه های مالی غیرمتمرکز (که در حال حاضر چهار مورد از پنج منبع تامین گس بلاکچین را تشکیل می دهد) و توجه بیشتر به بلاکچین در میان رونق بازار ۲۰۲۱، ایجاد می شود.

تعداد کاربران روزانه اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است و طبق داده های Bitinfocharts از حدود ۴۰۰،۰۰۰ به ۱.۶ میلیون نفر رسیده است. این رقم معاملات انجام شده روی پروتکل های لایه دو اتریوم را در بر نمی گیرد.

روند مشابهی در بیت کوین نیز مشاهده شد که از اواسط آوریل که قیمت BTC نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار بود، کارمزد معاملات آن ۸۱٪ کاهش یافت. میانگین هزینه های معامله در حدود ۶۲.۷۷ دلار برای BTC یک سقف قیمتی بوده است و از بالاترین قیمت سال ۲۰۱۷ یعنی ۵۵ دلار عبور می کند که نشان دهنده روند صعودی است.

اوایل صبح دوشنبه قیمت بیت کوین ۴۲،۴۴۰ دلار بود که از سقف اخیر در ماه آوریل ۳۴٪ کاهش را نشان می دهد. سلطه بیت کوین بر بازار در روز دوشنبه به ۳۹.۹٪ کاهش یافت و از بالاترین سطح ۷۰٪ در دسامبر سقوط کرد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا