فارکساخبار اقتصاد جهان

آیا خریداران دلار آمریکا در ماه آگوست باز خواهند گشت؟

ماه ژوئیه, ماه بسیار سختی برای دلار آمریکا بود. نرخ بازپرداخت ناخالص این ارز در برابر تمام ارزهای اصلی به پایین ترین میزان در چند ماه و حتی چند سال اخیر رسیده بود. دلار در یک ماه ۶٪ از ارزش خود را در برابر استرلینگ، ۵٪ در مقابل یورو و بیش از ۴٪ در برابر فرانک سوئیس و دلار استرالیا از دست داد. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، افت بازده، منقضی شدن مزایای محرک اقتصادی، آشفتگی داخلی، رئیس جمهور غیرقابل پیش بینی و تنش های سیاسی با بسیاری از کشورهای جهان و موارد مشابه دلیلی برای سرمایه گذاران بود تا بازپرداخت این ارز را کنار بگذارند.

روز پنجشنبه ترامپ پیشنهاد به تعویق انداختن انتخابات سال ۲۰۲۰  را ارائه کرد که خلاف قانون اساسی است. جمهوری خواهان پیشرو سریعا این ایده را رد کردند، اما سرمایه گذاران می ترسند که رئیس جمهور بر پیشنهاد خود پافشاری کند و از راه های دیگری به تاخیر در انتخابات کمک کند. این چشم انداز شدید سیاسی و اقتصادی برای دلار، جذب خریداران را دشوار می کند.

با تمام این تفاسیر، این روند سرسخت در روز جمعه شکسته شد و دوباره شاهد صعود بودیم و معامله‌گران را به این فکر انداخت که آیا بهبود قابل توجهی در ماه آینده وجود دارد یا خیر. گزارش های منتشر شده از آمریکا نشان می دهد که درآمد مردم بسیار کمتر از مخترج آنها بوده است. با این وجود هرگونه خبر تعجب آوری برای بالا بردن دلار آمریکا کافی بود. موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان دوباره در حال افزایش است و نگرانی هایی وجود دارد که روند بهبودی بیماران جدید می تواند با کندی مواجه شود. رشد هفته آینده با تقویم اقتصادی که شامل دو اعلامیه سیاست پولی، سه گزارش اشتغال، داده های تجارت چین، ISM های ایالات متحده و سایر رویدادهای در جریان در بازار است, همراه خواهد بود.

سرمایه گذاران مشتاق هستند که ببینند آیا روند بهبودی در تولید و خدمات در ایالات متحده در ماه ژوئیه, در آگوست نیز ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر. اما مهمترین گزارش، دستمزدهای بخش غیر کشاورزی است. رشد شغل در ماه ژوئن پس از ضررهای بسیار در ماه آوریل بهبود یافت و اقتصاددانان به دنبال بهبودی در ژوئیه و متعاقب آن در ماه آگوست هستند. اگر نرخ اشتغال مجدد بالا برود، دلار رشد خواهد کرد، اما اگر انتظارات را برآورده نسازد، معلوم نیست چه بر سر این ارز می آید.

منبع: bkassetmanagement

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا