فارکساخبار اقتصاد جهان

چشم انداز تورم بالاتر در ایالات متحده برای تضعیف دلار در درازمدت!

در ماه ژوئیه دلار به لحاظ میزان تجارت حدود ۵ درصد کاهش را تجربه کرد. به عقیده برخی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه ریشه این اتفاق را می توان در قوی شدن یورو و یا چاپ گسترده پول توسط فدرال رزرو جستجو کرد. اما نیل شرینگ (Neil Shearing) از شرکت Capital Economics معتقد است که احتمال تورم بالاتر در ایالات متحده در مقایسه با رقبایش, از اهمیت بالاتری به نسبت ضعف اسکناس برخوردار است.

نقل قول های کلیدی

چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چندین تئوری محتمل تر شده اند. یکی این که ضعف دلار و نوسانات آن به دلیل قوی تر شدن یورو است. این امر نشان می دهد که سیاستگذاران اروپایی سرانجام با یکدیگر هم نظر شده و دست به اقدام زده اند و در نتیجه به سود رسیده اند. با این حال باید گفت دلار نه تنها در برابر یورو بلکه در مقابل سایر ارزها نیز ضعیف شده است.

وی گفت: توضیح دیگری که مطرح شده است این است که چاپ گسترده پول توسط فدرال رزرو، همراه با سیاست های داخلی و تنش های خارجی با چین، باعث کاهش جذابیت دلار شده است و در عین حال جذابیت آن به عنوان ارز ذخیره جهانی به شدت کاهش یافته است. با این حال این گفته ها بیش از حد واقع برآورد شده است و در حال حاضر هیچ جایگزین معتبری برای دلار به عنوان ارز ذخیره وجود ندارد.

توضیحات جالب توجه درباره کاهش نرخ دلار اخیر مربوط به انتظارات تورمی است که در بازار اوراق قرضه اتفاق افتاده است. انتظارات تورمی در اکثر کشورها طی یک ماه گذشته افزایش یافته است، اما این افزایش به طور ویژه ای در ایالات متحده دیده شده است. علاوه بر این، از آنجایی که بازده اسمی خزانه داری ایالات متحده ثابت مانده، افزایش انتظارات تورمی باعث افت در بازده واقعی ایالات متحده شده است. این کاهش در بازده واقعی ممکن است به نوبه خود فشار را بر روی دلار بیشتر کند.

وی افزود:

افزایش انتظارات تورمی می تواند به دلیل گمانه زنی ها درباره تغییر رژیم در ایالات متحده باشد. مسلما، جروم پاول در اظهارات خود پس از جلسه هفته گذشته FOMC ، هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد. اما این امر مانع از اظهار نظرهای دیگر مقامات فدرال رزرو نشده است. آنها به طور مرتب در مورد چیزی شبیه به رژیم هدفمند تورم که اجازه می دهد تا تورم قبل از شدت گرفتن, کمی بالاتر از هدف خود افزایش یابد. ما گمان می کنیم که بررسی سالانه فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی، که با همه گیری کرونا به تاخیر افتاده است, به زودی انجام شود. این روند بررسی می تواند زمینه ساز چنین تغییری شود.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا