ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پشت پرده افزایش قیمت (Chainlink (LINK چیست؟

در این نوشته ما به داده های پروتکل های Google و DeFi نگاهی می اندازیم تا دریابیم چه چیزی در پس رشد غیرقابل توصیف (Chainlink (LINK است؟ با فیما چارت همراه باشید.

در سال جاری رمز ارز LINK رشد نجومی و بی نظیری را تجربه کرده است و به لحاظ ارزش بازار توانسته جز پنج دارایی برتر دنیای رمزنگاری تبدیل شود. در ۲۴ ساعت گذشته، Chainlink شاهد رشد ۳۰ درصدی دیگری (در کنار سایر توکن های DeFi مانند SNX و MKR) بوده است که به نظر می رسد با تقاضای فارمرهای کشت سود که تلاش می کنند به توکن های جدید YAM دست پیدا کنند، ارتباط دارد.

منبع: CoinMarketCap

در سال جاری نبردی بین آلت کوین هایی همچون بیت کوین کش (BCH)، بیتکوین اس وی (BSV)، لایت کوین LTC، کاردانو (ADA) و LINK برای کسب جایگاه پنجمین دارایی برتر دنیای دیجیتال به راه افتاده است. توکن LINK که در ابتدای سال تقریبا از همه عقب تر بود، در کل سال به رشد خود ادامه داد و در نهایت توانست پیروز میدان باشد و در این لحظه و زمان نوشتن این متن این توکن جایگاه پنجم را از آن خود کرده است.

Chainlink در طول سال، اعلامیه های همکاری و ادغام را بی وقفه منتشر کرده است. با این حال، این مسیر بدون دردسر نبوده است. Zeus Capital گزارشی مشکوک منتشر کرد که Chainlink را کلاهبرداری و نسخه رمزنگاری Wirecard خواند. Zeus همچنین ادعا کرد که در حال ایجاد موقعیت کوتاهی در LINK با هدف سود ۹۹٪ است.

موفقیت پروژه اوراکل باعث افزایش هرچه بیشتر این رقابت نیز شده است. در اوایل امروز، اعلام شد که یک صرافی مهم ارزهای رمزنگاری شده به نام OKEx در حال ورود به بازی اوراکل است. با وجود رقابت و منتقدان آن، قیمت این توکن همچنان در حال افزایش است. چرا؟

منبع: DEFI Pulse

فضای امور مالی غیر متمرکز در سال جاری در دنیای رمزنگاری ها مدام در حال تغییر بوده است و برخی آن را با حباب ICO مقایسه کرده اند. ارزش کل اتر سپرده شده در DeFi از بیش از ۱ میلیارد دلار در اواسط ژوئن به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در اوایل ماه آگوست رسیده است.

اکثر قریب به اتفاق برنامه های DeFi به نوعی فید داده های قیمت نیاز دارند. وجود یک فید قوی و ترجیحا غیر متمرکز برای رونق و امنیت بیشتر برنامه های DeFi ضروری است. فقدان چنین فیدهای منجر به ایجاد مشکلاتی شده است. از آنجا که Chainlink بهترین بازیکن شناخته شده در این فضا است، منتظر است که بیشترین سود را از رشد فضای DeFi کسب کند.

منبع: IntoTheBlock

براساس اطلاعات Google Trends، علاقه عمومی به Chainlink در ایالات متحده و در سطح جهانی به بالاترین میزان خود رسیده است. احساسات کلی بازار نقش مهمی در پویایی قیمت ارزهای رمزنگاری ایفا می کند. علاقه به بیت کوین (BTC) در اواخر سال ۲۰۱۷ هنگامی که قیمت آن به بالاترین نقطه یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار رسیده بود, بسیار زیاد شد.

بنابراین، به نظر می رسد حداقل دو منبع داده متفاوت، می توانند رشد LINK را تا حدی توضیح دهند. وقتی بنیانگذار Framework Ventures و سرمایه گذار اولیه Chainlink، مایکل اندرسون, در ماه آوریل به Cointelegraph گفت که او انتظار دارد LINK در آینده نزدیک از قله ۲۵ دلار عبور کند، به نظر می رسید پیش بینی او با واقعیت بسیار فاصله داشت. قیمت LINK در آن زمان زیر ۴ دلار در نوسان بود. امروز اما به ارزش پیش بینی شده ۲۵ دلار بسیار نزدیک است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا