فارکساخبار اقتصاد جهان

قیمت طلا مجدد در مسیر صعود

قیمت طلا در صبح سه شنبه در آسیا صعود کرد. این اتفاق در پی ضعیف شدن دلار و افزایش نگرانی های ناشی از ویروس کرونا، روی داد.

معاملات آتی طلا با قیمت ۱.۱۳۴۱.۸۰ دلار در ساعت ۱۲:۳۴AM ET با افزایش ۰.۱۳ درصدی روبرو شد و ارزش دلار در روز سه شنبه پس از صعود در هفته گذشته، روندی نزولی داشت.

کمپانی داروسازی مدرنا روز دوشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی اظهار داشت که کمبریج، شرکت MA مستقر در “گفتگوهای پیشرفته اکتشافی با کمسیون اروپا برای تهیه ۸۰ میلیون دوز واکسن mRNA-1273، آمادگی دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز مجوز استفاده اضطراری از پلاسمای خون بهبودیافتگان را را در روز یکشنبه برای معالجه احتمالی بیماران صادر کرد که سبب خوشحالی افراد بسیاری شد.

اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) رتجع به این روش درمان هشدار داده و اظهار داشت که شواهد اثبات می کنند که این عمل درمانی “کیفیت پایین” است و ممکن است چندان موثر نباشد.

همچنین احساسات سرمایه گذاران پس از انتشار گزارش از ابتلای مجدد فردی در دانشگاه هنگ کنگ مجددا جریحه دار شد و سبب بازگشت تنش به بازار گشت.

در همین حال، همه نگاه ها هم اکنون به روز پنج شنبه و کنفرانس Jackson Hole ، خواهد بود. انتظار می رود جروم پاول، رئیس صندوق فدرال رزرو ایالات متحده، در طول سخنرانی خود، اطلاعات بیشتری در مورد جهت گیری سیاست های پولی ایالات متحده ارائه دهد.

منبع: Investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا