ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سود ماینرهای بیت کوین مانع اجرای روند صعودی بعدی نمی شود

ماینرهای بیت کوین در طول دو ماه گذشته مقدار قابل توجهی BTC فروختند، اما تحلیلگران بر این باورند که این روند صعودی بعدی را متوقف نمی کند. داده های تاریخی نشان می دهد که برخی از استخراج کنندگان در اواخر ماه ژوئیه شروع به فروش بیت کوین (BTC) کردند که منجر به افزایش فشار فروش در بازار ارزهای رمزپایه شد.

سرانجام، ارز رمزپایه غالب از اواسط ماه آگوست به شدت سقوط کرد و ۱۳٪ سقوط را ثبت کرد و از آن زمان BTC برای باز پس گیری قیمت ۱۲،۰۰۰ دلار تلاش کرده است.

فروش بیت کوین توسط استخراج کنندگان از سال ۲۰۱۷-۲۰۲۰. منبع: CryptoQuant

به گفته مدیر عامل CryptoQuant، کی یانگ جو، ممکن است ادامه فروش توسط ماینرها برای جلوگیری از روند گاوی سریع کافی باشد. شرکت های تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای حرکات ماینرها و نهنگ ها را از نزدیک زیر نظر می گیرند زیرا آنها مقدار قابل توجهی BTC را در اختیار دارند.

Willy Woo، یک تحلیلگر درون زنجیره ای، توضیح داد که ماینرها یکی از دو علت خارجی فشار فروش برای بیت کوین هستند. او قبلا گفته بود:

فقط دو فشار فروش بی نظیر در بازار وجود دارد. مورد اول ماینرهایی هستند که عرضه را زیاد می کنند و مورد دوم صرافی هایی هستند که از بازرگانان مالیات می گیرند و به بازار می فروشند.

هنگامی که ماینرها برای تأمین هزینه های خود شروع به فروش دارایی های بیت کوین خود می کنند، منجر به اصلاح در بازار ارزهای رمزپایه می شود.

به عنوان مثال، از ۱۷ آگوست تا ۵ سپتامبر، قیمت بیت کوین از ۱۲،۴۸۶ دلار به ۹،۸۱۳ دلار کاهش یافت. در طی آن زمان، چندین نهنگ بیت کوین را دقیق بر روی ۱۲,۰۰۰ دلار فروختند و رفتار مشابهی در میان ماینرها مشاهده شد.

Ki از دیگر کارشناسان این حوزه عنوان کرد که فشار فروش ناشی از ماینرها و نهنگ ها به میزان قابل توجهی به رکود فعلی بازار ارزهای دیجیتال نسبت داده شده است، اما در بلند مدت برای ممانعت از شروع بازار گاوی کافی نیست.

اگر ماینرها به طور ناگهانی مقدار قابل توجهی BTC را بفروشند، این امر می تواند باعث اصلاح شدید شود زیرا یک حرکت ناچیز قیمت می تواند منجر به تصفیه معامله گران سنگین شود. از این رو، حتی فروش نسبتا ناچیز توسط ماینرها می تواند از نظر تئوریک باعث تغییرات گسترده قیمت شود.

Ki می گوید شدت فروش ماینرها آنقدر زیاد نبود که بتواند روند گاوی آینده را متوقف کند. او گفت:

Miner Update: برخی از ماینرها در اواخر ماه جولای شروع به فروش کردند اما من فکر می کنم در دراز مدت، استخراج کنندگان نمی توانند آنقدر BTC بفروشند که بتواند در روند بازار گاوی آینده خللی وارد کرده و یا آن را متوقف کند.

طبق داده های ByteTree، موجودی خالص استخراج کنندگان در ۱۲ هفته گذشته به ۱۲۵ بیت کوین در هفته کاهش یافته است. داده ها نشان می دهد که ماینرها در هفته ای که BTC استخراج و فروخته اند توانستند تقریبا ۱.۳۶۲ میلیون دلار از این رمزارز را به فروش برسانند.

مقدار BTC در ۱۲ هفته گذشته استخراج و فروخته شده است. منبع: ByteTree

همانطور که Ki تأکید کرد، داده ها نشان می دهد که ماینرها مقادیر قابل توجهی BTC فروخته اند، اما نه آنقدر زیاد که غیر معمول باشد و بتواند تاثیر منفی بگذارد.

چرخه گاوی بعد از هاوینگ هنوز محتمل است

علی رغم تلاش های متعدد خرس ها برای پایین آوردن قیمت به زیر سطح کلیدی، بیت کوین همچنان در بالای سطح حمایت تکنیکال ۱۰،۰۰۰ دلاری قرار دارد.

انعطاف پذیری بیت کوین در میان افزایش سطح فشار فروش نشان دهنده روند محتاطانه صعودی در بلند مدت است.

The Bitcoin short-term holder NUPL. منبع: Glassnode

چندین معیار زنجیره ای نیز نشان می دهد که اکنون یک مرحله تجمیع برای بیت کوین وجود دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا