ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۲ هزار دلار معنی ندارد!

روز سه شنبه گاوهای بیت کوین (خریداران) قدرت کافی را جمع کردند تا قیمت BTC را کمی از مرز ۱۲ دلار افزایش دهند، سطحی که از ۱ سپتامبر دیده نشده بود.

عکس عملکرد روزانه ارز رمزنگاری شده. منبع: Coin360

این حرکت پس از افزایش حجم بالای دوشنبه (۱۹ اکتبر) به ۱۱،۸۲۲ دلار و ادامه خرید تا روز سه شنبه اتفاق افتاد و حرکت کافی برای گاوها فراهم شد تا رقم به بالای کانال صعودی تا ۱۲،۰۳۸ دلار برسد.

حجم معاملات آتی BTC با مبادله. منبع: Digital Assets Data

صعود به ۱۲ هزار دلار نیز با افزایش چشمگیر در بالاترین معاملات آتی بیت کوین در روزهای دوشنبه تا سه شنبه همراه بود و در اوایل این هفته کوین تلگراف گزارش داد که جدیدترین تعهد CME معامله گران نشان می دهد که سرمایه گذاری های های نهادی به یک رکورد رسیده است.

در ابتدای هفته بازارهای سنتی بسیار متضرر شدند زیرا سرمایه گذاران نگران بودند بن بست بین دموکرات ها و نمایندگان جمهوری خواه در کنگره مانع تصویب دور دوم محرک های اقتصادی با هدف کاهش فشار مالی وارد شده بر مشاغل کوچک و آمریکایی های نیازمند شود.

خوشبختانه با تعطیلی امروز بازار، Dow ،S&P 500 و Nasdaq روز را با سودهای ناچیز همراه کردند.

به طور قابل توجهی، Dow پس از اتمام سخنرانی مجلس نمایندگان ایالات متحده، ۱۰۰ امتیاز بالاتر بسته شد. نانسی پلوسی گفت که او نسبت به توافق بین کنگره و کاخ سفید خوشبین است.

اقدام اخیر بیت کوین تا حدودی از بازارهای سهام جدا شده است و باعث می شود برخی از تحلیلگران رمزنگاری در توییتر دوباره خواستار “جداسازی” شوند اما این اتفاق کمی عجولانه به نظر می رسد.

قیمت بیت کوین در مقابل S&P 500 (سه ماه). منبع: Skew

صرف نظر از مکانی که در مورد جداسازی قیمت بیت کوین از بازارهای سنتی وجود دارد، دارایی دیجیتال همچنان یکی از بهترین عملکردها در سال ۲۰۲۰ را دارد که در حال حاضر ۶۵.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دارایی های کلان ۲۰۲۰. منبع:  Skew

برای حمایت از بیت کوین خریداران باید ۱۲،۰۰۰ دلار بپردازند

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

بالاترین قیمت روزانه ۱۲،۰۳۸ دلار، ۱۰ دلار با بالاترین قیمت در سپتامبر ۱ فاصله دارد، زمانی که قیمت بیت کوین ۱۸.۵ درصد طی چند روز اصلاح شد. بنابراین، به طور طبیعی، معامله گران احساسات متفاوتی را در مورد قیمت شناور نزدیک به ۱۲،۰۰۰ دلار ابراز کرده اند، به ویژه با توجه به اینکه ۵ برخورد اخیر از این مقاومت با فروش شدید همراه بود.

وقتی در کانال صعودی قیمت با برخورد به خط مقاومت نزولی شکسته شود، انجام برخی از سیو سودها طبیعی است و این معمولاً منجر به افت قیمت می شود تا دوباره روند صعودی کانال صعودی را آزمایش کند یا مقاومت قبلی مانند ۱۱،۹۰۰ دلار تعیین می کند که آیا خریداران به اندازه کافی صعودی باقی می مانند تا سطح را به عنوان حمایتی تأیید کنند یا خیر.

نمودار BTC / USDT چهار ساعته. منبع: TradingView

در بازه زمانی ۴ ساعته می توانیم ببینیم که همانطور که سرمایه گذاران سود خود را کاهش داده اند رقم به ۱۱،۸۵۰ دلار کاهش یافته است.

در زمان نوشتن این مطلب، BTC در حدود ۱۱،۹۴۰ دلار معامله می شود و کمتر از ۲ ساعت تا پایان بسته شدن روزانه باقی مانده است، فشار برای اطمینان از ۱۲،۰۰۰ دلار قبل از پایان روز نشانه مثبت است.

با توجه به اهمیت اخیر سطح ۱۲ هزار دلار، چندین تلاش ناموفق برای غلبه بر مقاومت یا از دست دادن واضح حرکت، ممکن است به معامله گران نزولی برای باز کردن موقعیت های کوتاه از ۱۱،۹۰۰ تا ۱۲،۰۰۰ انگیزه دهد. این احتمال تکرار فروش قبلی از ۱۲،۰۰۰ را افزایش می دهد.

همانطور که در تجزیه و تحلیل قبلی ذکر شد، قیمت بیت کوین در سطح ۲۰-MA حدود  (۱۱,۶۰۰ دلار) و در سطح ۱۱،۵۰۰ تا ۱۱،۴۰۰ دلار حمایت می شود. اگر قیمت زیر خط میانی کانال صعودی باشد، ۱۱،۲۰۰ و ۱۰،۹۰۰ دلار نیز حمایت می شوند.

در طی روزهای بعد، تثبیت در محدوده ۱۱،۹۵۰ تا ۱۱،۸۰۰ دلاری می تواند منجر به تشکیل یک پرچم صعودی (گاوی) شود، بنابراین معامله گران باید نمودار و حجم ۴ ساعته را در بازه زمانی ۱ ساعت تا ۴ ساعت تحت نظر داشته باشند.

فشار به بالاترین نرخ روزانه (۱۲،۰۳۸ دلار) قیمت را در یک سطح مقاومت اساسی قرار می دهد (به خط آبی نقطه دار مراجعه کنید) که اگر برای حمایت از آن استفاده شود، قیمت بیت کوین را در مسیر دستیابی به بالاترین قیمت ۲۰۲۰ قرار می دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا