ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۳ دلیل برای اینکه چرا اتریوم و آلتکوین ها به اندازه بیت کوین رشد ندارند!

قیمت بیت کوین (BTC) در حالی که اتریوم (ETH) و سایر ارزهای رمزپایه برتر (آلتکوین) سقوط کرده اند، به شدت در حال افزایش است. در چرخه های گاوی قبلی، اتریوم از بیت کوین بیشتر رشد داشته است اما اکنون این روند برعکس شده است.

پویایی فعلی بازار امری عادی نیست زیرا بیت کوین صرفا در حال افزایش قیمت است، در حالی که بازار ارزهای رمزپایه راکد است. در واقع، در طی ۹ روز گذشته، آلتکوین های بزرگ از جمله اتریوم در برابر BTC و دلار آمریکا کاهش یافته اند.

قیمت-بیت-کوینقیمت روز بیت کوین با میانگین متحرک کوتاه مدت. TRADINGVIEW.COM

سه عامل احتمالا باعث عملکرد ضعیف اتریوم و آلتکوین ها در برابر بیت کوین می شود. علت اول این است که به نظر می رسد سرمایه ها به BTC بازگشته است. عامل دوم این است که حرکت تکنیکال BTC همچنان قوی است و سوم اینکه حجم معاملات BTC در برابر سایر ارزهای رمزپایه در حال افزایش است.

طبق گفته Kelvin Koh، شریک عمومی در گروه اسپارتان، سرمایه از آلتکوین ها به بیت کوین بر می گردد. به طور معمول، بعد از فصل آلتکوین‌ها یا یک چرخه DeFi، سرمایه‌ها به بیت کو‌ین برگردانده می‌شوند

Koh خاطرنشان کرد که در صورت ادامه روند و با ورود مقدار قابل توجهی سرمایه، محدوده ۱۴،۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلار احتمالاً برای BTC قابل دستیابی است.

سرمایه در حال برگشت از آلتکوین‌ها به بیت کوین است. این برگشت سرمایه در حال وقوع است و سرعت مناسبی را به بیت کوین خواهد داد تا به قیمت ۱۴,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ دلار برسد. توکن‌های DeFi در این فرآیند بیش از حد فروخته می شوند و در شرایط اشباع فروش قرار می‌گیرند.

علاوه بر برگشت سرمایه، سرمایه‌گذاران وضعیت کنونی بازار آتی را به عنوان محرک بالقوه بیت کوین در نظر می‌گیرند.

Mohit Sorout، شریک موسس Bitazu Capital، گفت که نرخ ورود سرمایه به بازار آتی بیت کوین، خنثی یا منفی است.

با ورود قیمت بیت کوین به کانال ۱۲,۰۰۰ دلار نمی‌توان انتظار شرایط بهتری برای ورود سرمایه به بازار قراردادهای آتی را داشت. دیر یا زود روند صعودی آغاز خواهد شد.


نرخ ورود سرمایه در بازار آتی بیت کوین SKEW

علاوه بر نرخ منفی ورود سرمایه و سودهای چرخشی، شاخص دلار آمریکا برای بازیابی تلاش کرده است. از ماه مارس، در برابر سایر ارزهای ذخیره مانند فرانک سوئیس و ین ژاپن به میزان قابل توجهی سقوط کرده است.

کاهش ارزش دلار به سود دارایی‌های امن نظیر طلا است. از آنجا که بیت کوین در برابر دلار آمریکا نیز قیمت گذاری می شود، مستقیما احساسات را در مورد BTC افزایش می دهد. از لحاظ تئوریک، کاهش یک دلار باید به سود اتریوم نیز باشد. اما درک ذخیره ارزش و دارایی های امن در بیت کوین از اتریوم قوی تر است.

به نظر می رسد ترکیبی از عوامل تکنیکال، بنیادی و کلان مطلوب در مدت کوتاهی بیت کوین را به سمت بالا و روند صعودی سوق می دهد. اینکه آیا این روند می تواند بدون عقب نشینی ادامه یابد، هنوز قطعیت ندارد.

برخی از معامله گران و سرمایه گذاران معتقدند که روند بیت کوین پس از عبور از سطح مقاومتی ۱۲,۰۰۰ دلار بسیار قوی است. برخی دیگر بر این باورند که از آنجا که رکورد مقطعی قبل با ۱۲،۵۰۰ دلار بوده است، اصلاح صورت می گیرد.

منبع: forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا