بورساخبار بورس و اقتصادتحلیل سهام

تحلیل شاخص کل بورس بعد از انتشار خبر تقلب در انتخابات آمریکا، پنج شنبه ۲۲ آبان

بعد از اتمام رای گیری انتخابات آمریکا، در ابتدای جشن و سرور طرفداران جو بایدن زمزمه هایی از تقلب در انتخابات به گوش رسید. پس از بررسی رای های پستی در یکی از ایالت ها که این احتمال را به حقیقت تبدیل کرد و شاهد رشد نمودار دلار به ریال بودیم که خود نشانه ای از تغییر موضع معامله گران ارز در کشور می باشد. به دنبال آن احتمال ادامه شرایط بد سیاسی چند ساله اخیر، معامله گران بازار سرمایه را نیز گوش به زنگ کرده است. از این رو بازار بورس تهران در آخرین روز هفته و در دقایق پایانی با نمایی نسبتا سبز کار خود را به پایان رساند.

شاخص بورس

با این تفاسیر و با استناد به تحلیل قبلی تیم فیماچارت و اتفاقات سیاسی هفته جاری احتمالا اول هفته ی سبزی را پیش رو خواهیم داشت تا اسیلاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) بتواند خود را به مقاومت مورب در تایم روزانه برساند. در خوشبینانه ترین حالت نیازمند یک بازه زمانی دو هفته ای است و در صورت تحقق، نقطه ی امیدوار کننده ای برای کف سازی بازار می باشد.

به سبب دلایل ذکر شده در تحلیل های قبلی، نمودار شاخص هنوز هیچ نشانه ای برای تغییر وضعیت قرمز خود ندارد و تنها می تواند اصلاحاتی برای نزول داشته باشد که بیشتر به فرصت هایی برای خروج نقدینگی از بازار شبیه است و تنها حمایت قابل اعتماد برای بازار عدد ۱،۰۵۰،۰۰۰ واحد می باشد.

برای خواندن تحلیل های قبلی تیم فیماچارت از شاخص کل بورس تهران به این لینک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا