بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۳ آذر ۹۹ / بورس سال ۱۴۰۰ چه می‌شود؟

با شروع معاملات امروز بازار بورس، شاخص کل به دلیل عرضه زیاد، بیش از ۲ درصد افت کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا بیشتر شد و در نهایت با افت نیم درصدی به کار خود پایان داد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد اما در ادامه روند معاملات تقاضا تقویت پیدا کرد و صف‌های فروش جمع شد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا نیز به دلیل ادامه عرضه، شاخص منفی باشد اما بسیاری از سهم‌ها فردا روندی مثبت خواهند داشت. مانند روز شنبه که شاخص کل مثبت بود اما سهم‌ها روندی منفی داشتند اما با این تفاوت که احتمالا این بار شاخص کل منفی اما سهم‌ها مثبت باشد.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بورس گفت: به نظر می‌رسد بازار سهام تا دی ماه روند نوسانی داشته باشد و در همین محدوده نوسان کند، بعد از آذرماه روند بازار سهام بهبود پیدا خواهد کرد.

این کارشناس در پایان گفت: نمادهای شستا و خودررو به نوعی لیدر بازار سهام شده‌اند و با روند نزولی و عرضه در این نمادها کلیت بورس نیز منفی می‌شود.
با توجه به پایان احتمالی بیماری کرونا و انتقال قدرت به جو بایدن، روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ انتخابات ریاست جمهوری ایران چه تاثیری بر بورس دارد؟

در یک سال گذشته بازا سرمایه روند قابل توجهی داشت. ابتدا صعوی شارپی و رسیدن شاخص کل به دو میلیون واحد و سپس افت ۸۰۰ هزار واحدی آن ظرف سه ماه. با این تغییرات و روند نوسانی قیمت دلار، روند بورس در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟

نرخ ارز مهم‌ترین پارامتر

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مولفه‌های بلندمدت تاثیرگذار بر بورس به تجارت‌نیوز گفت: نرخ ارز، نرخ تورم، بازارهای جهانی و نرخ سود بانکی مولفه‌هایی است که در بلندمدت بر روند بازار سهام تاثیر دارد. با توجه به همسو شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی با بازار سهام به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند. همچنین سیر حرکتی بازارهای جهانی نیز صعودی است اما آینده نرخ ارز ابهام دارد.

این کارشناس با اشاره به نرخ ارز گفت: نرخ ارز با اتفاقات سیاسی دستخوش تغییرات می‌شود و به دو عامل سیگنال مذاکره و توافق با آمریکا و سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز بستگی دارد.

هلالات در رابطه با روند بورس ۱۴۰۰ گفت: به فرض اینکه نرخ ارز در همین محدوده ثابت بماند و سود بانکی تغییر نکند و بازارهای جهانی نیز به روند صعودی خود ادامه دهد ما می‌توانیم منتظر رشد بازار سهام باشم.

بازار سهام جذاب‌ترین بین بازارها

هلالات با اشاره به پایان احتمالی کرونا و به قدرت رسیدن بایدن گفت: با توجه پایان کرونا بازار طلا روند نزولی خواهد داشت و همچنین بازار مسکن نیز با روندی فرسایشی همراه است و نرخ دلار نیز با وجود به قدرت رسیدن بایدن جذابیتی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت. اما بازار سهام و سود بانکی سرمایه‌گذاری مطمئن برای سال ۱۴۰۰ خواهد بود که هر کسی با توجه به سواد و سطح ریسک‌پذیری راه خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند.

تاثیر انتخابات ۱۴۰۰  بر بورس

ولید هلالات در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار سهام گفت: اگر انتخابات ۱۴۰۰ همراه با اقبال عمومی باشد و شور و هیجان در انتخابات وجود داشته باشد قطعا بر بازار سهام تاثیرگذار خواهد بود اما اگر شور و هیجان در انتخابات ایجاد نشود احتمالا تاثیری نخواهد داشت. همچنین به دلیل فراگیر شدن سرمایه‌کذاری در بورس قطعا کاندیداها شعار حمایت از بورس می‌دهند حتی اگر در عمل نتوانند کاری کنند. شعارهای حمایتی آنها در راستای تقویت بازار سرمایه،حداقل تاثیر منفی بر بازار سهام ندارد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا