بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

رشد یا اصلاح؟ هفته آینده بورس به کدام سمت می رود؟

در این مقاله پای صحبت ۵ کارشناس بازار سرمایه نشستیم تا نظرشان را درباره روند بورس در هفته آینده به اشتراک بگذارند.

شهیر محمدنیا: منفی

نوشته های مشابه

در حال حاضر جنگ اخیر اصلی ترین عامل موثر در روند کوتاه مدت بازارها و کلاس های مختلف دارایی ها است. با توجه به ریسک سیستماتیک ناشی از جنگ و افزایش سرعت تغییر در ابعاد مختلف این منازعه و پیش بینی ناپذیر بودن تحولات پیش رو با بازارهای نوسانی روبرو خواهیم بود. با اخبار مثبت دارایی های ریسکی مانند بازار سهام صعودی و با اخبار منفی دارایی ها ایمن مانند طلا و دلار صعودی خواهند شد و بالعکس. پیش بینی می شود بورس بعنوان یکی از ریسکی ترین دارایی ها در هفته آینده نوسانی باشد و هفته خود را با برآیند منفی به پایان برساند.

از نظر من تک سهم ها و انواع صندوق های طلا پیشرو خواهند بود.
حسن حسین نیا: متعادل

بازار سرمایه در مقطع فعلی علاوه بر ریسک های سیستماتیک با ابهام های اساسی در صنایع مختلف مواجه است که این مساله به کاهش ارزش معاملات دامن زده است. به نظر می رسد روند بازار بیشتر به گروه خودرویی گره خورده است و اگر این گروه شاهد اتفاقات خوب باشد می توان به روند بازار امیدوار بود. در شرایط فعلی بازار متعادل و نمادهای مثبت می تواند در صنایع کوچک و تک سهم ها قابل مشاهده باشد.
سارا فلاح: متعادل

با توجه به اتفاقات هفته اخیر درایور اصلی بازار اخبار خواهد بود‌ و هرگونه خبری می‌تواند در نتیجه پیش‌بینی اثر گذار باشد. اما با فرض عدم تغییر در اخبار، پیش‌بینی می‌شود که بازار متعادلی را پشت سر بگذاریم و سهم های کوچک که اخبار تجدید ارزیابی در پیرامون آنها وجود دارد پیش‌رو باشند.
سهیلا نقی پور: منفی

با توجه به ادامه ریسک های سیستماتیک خارجی که از ابتدای هفته گذشته آغاز شده این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران محتاط تر عمل نمایند و این امر می تواند به کاهش قیمت سهام منجر شود. ادامه دار بودن خروج پول حقیقی از بازار و عدم ورود پول قوی طی یک ماه اخیر نشانه ادامه عدم اطمینان به بازار از سوی سرمایه گذارن است. همچنین پایدار نبودن صعود نرخ ارز و کاهش قیمت آن طی اواخر هفته می تواند به ادامه رکود و منفی در بازار کمک نماید. از منظر تکنیکالی هم بعد از حوادث سیاسی هفته گذشته و منفی هایی که بازار متحمل شد نقاط جا مانده در نمودار قیمتی بسیاری از سهم های بازار دیده می شود. در مجموع با در نظر گرفتن شرایط گفته شده و ادامه آن احتمال اینکه روند بازار بورس طی هفته جاری منفی باشد وجود دارد.
نیما نائینیان: متعادل (مثبت)

با توجه به تنش‌های سیاسی هفته گذشته در منطقه و اثر آن بر بازار ما، ارزش و حجم معاملات پایین ماند اما بازار به خوبی نشان داد که کف خود را شناسایی کرده و کسی پایین‌تر از این میزان فروشنده نیست؛ بنابراین پیش بینی می کنم هفته آینده بیش واکنشی منفی بازار به صورت تدریجی جبران خواهد شد و رفته رفته بازار به خصوص با آمدن گزارش های ۶ ماهه آماده رشد می‌شود اما این صعود تدریجی و هفته آتی بازار را متعادل مثبت می‌بینم مگر با بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل.

منبع: نبض بورس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا