ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سقوط قیمت بیت کوین هشداری برای توجه ویژه به بنیاد رمزارز ها است

در بازارهای صعودی و نزولی، سرمایه گذاران خرد می دانند که تمرکز اصلی باید بر روی طول عمر پروژه و یا به طور کلی رمزارز باشد بجای اینکه به هر حرکت کوتاه مدت قیمت بپردازند. با گسترش اکوسیستم رمزنگاری و پدید آمدن بخش های جدید، پروتکل هایی که بیشترین ارزش را برای جامعه دارند بیشترین شانس را برای بقا در طولانی مدت دارند.

هدف این خبرنامه نگاهی موضوعی و کلان به بخش های فرعی در بازار رمزارز ها و شناسایی پروژه هایی است که سیگنال آنها در این فضا موفقیت آمیز خواهد بود.

این در مورد قیمت رمزارز نیست؛ این مربوط به فناوری، بنیاد پروژه و چگونگی کمک هرکدام به پیشبرد بخش به سطح بعدی است.

 Élie Le Rest، شریک شرکت مدیریت دارایی دیجیتال ExoAlpha، در مصاحبه اخیر با Cointelegraph گفت:

روند بازار رمزارز ها مثبت است و اینجاست که باید ماند، اما در هنگام سنجش اوراق بهادار باید ریسک خاص را در نظر گرفت.

به گفته Le Rest، بازار رمزنگاری تمایل به کار بر روی فاندامنتال دارد که یک روند تکراری است و چندین بار در تاریخ مشاهده شده است.

پروژه های لایه یک همچنان به جذب کاربران ادامه می دهند

لایه یک اصطلاحی است که برای توصیف معماری اصلی زنجیره بلوک اصلی یک شبکه استفاده می شود، در حالی که راه حل های لایه دو پروتکل هایی هستند که در بالای بلاکچین زیرین L1 فعالیت می کنند و بدون چارچوبی که ارائه می دهند نمی توانند کار کنند.

بیت کوین از نظر ارزش تا حد زیادی راه حل L1 غالب است، در حالی که شبکه اتریوم به لطف قراردادهای هوشمند و ظهور بخش هایی از جمله تمرکز غیرمتمرکز مالی و توکن های غیرمثلی، در تغییر شکل چشم انداز بازار رمزنگاری تاثیرگذار بوده است.

اتریوم
قیمت اتر در مقابل تعداد آدرس های فعال. منبع: Glassnode

در حالی که اتریوم بیشترین توجه را در هنگام بحث در مورد پلتفرم های قرارداد هوشمند به خود جلب کرده است، چندین پروژه در اواخر دوره به خاطر کارمزدهای بالا و تعداد معاملات کم در ثانیه در شبکه اتریوم مطرح گشته و باعث ترغیب ساخت پروژه های شبکه های آتی شدند.

هزینه-اترکارمزد متوسط ​​گس در اتریوم. منبع: Etherscan

موفقیت اتریوم توانایی های پلتفرم های قرارداد هوشمند را به جهانیان نشان داده است و ادامه مبارزات آن دریچه ای برای رشد پروتکل هایی مانند پولکادات، سولانا و کازماس است.

پولکادوت

پولکادات در سال ۲۰۲۱ علاوه بر اتریوم به یکی از شناخته شده ترین و موفق ترین پروژه های L1 در فضای رمزنگاری تبدیل شده است.

شبکه پولکادات که بخشی از آن توسط گاوین وود، که همچنین نقشی اساسی در ایجاد اتریوم داشت، ایجاد شده است و رویکرد تکمیل کننده تری را به عنوان یک پروتکل چند زنجیره ای منبع باز ایجاد کرده است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بتوانند شبکه ای که به بهترین وجه متناسب با نیازهای آنها باشد را انتخاب و در صورت لزوم به راحتی پروتکل های خود را منتقل کنید.

عملکرد چند زنجیره ای پولکادات فقط به توکن ها محدود نمی شود بلکه امکان انتقال بین زنجیره ای هر نوع داده یا نوع دارایی را فراهم می کند و به ایجاد طیف گسترده ای از همکاری بین شبکه های جداگانه بلاکچین کمک می کند.

اکوسیستم پولکادات یکی از بزرگترین و فعال ترین ها موجود است که به دنبال به دست آوردن یکی از اسلات های محدود پاراچین است.

پولکادات
اکوسیستم پولکادات. منبع: بنیاد Web3

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، اکوسیستم پولکادات به سرعت در حال گسترش است و بخش های اصلی اکوسیستم ارز رمزنگاری شده را شامل می شود، از جمله پلتفرم های DeFi، پروتکل های توکن غیرمثلی، اوراکل ها و سازمان های مستقل و غیرمتمرکز.

این شبکه همچنین دارای لیستی از برنامه های کاربردی است که تعامل با پروتکل را تسهیل می کند، از جمله طیف گسترده ای از کیف پول هایی که از پولکادات و دارایی های مبتنی بر آن پشتیبانی می کنند و همچنین چندین کاوشگر شبکه، از جمله Polkascan.

پروژه های مشهوری که در حال حاضر در شبکه آزمایشی پولکادات کار می کنند و از مزایای استفاده از شکاف پاراچین برخوردار هستند شامل شبکه اکوسیستم DeFi Acala Network و صرافی غیرمتمرکز Polkaswap هستند که هم اکنون برای آزمایش در دسترس هستند و با استفاده از Polk می توان به آنها دسترسی داشت.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا