فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل هفتگی قیمت طلا، شنبه ۲۲ می

وقتی خریداران طلا بتوانند سطح ۱،۹۰۱ دلار را بشکنند، قیمت به سطح مقاومت ۱،۹۳۲ دلار و بالاتر متمایل خواهد شد. اگر فروشنده ها طلا را تا سطح حمایتی ۱۸۴۵ دلار بشکنند، کاهش قیمت به سطح حمایتی ۱،۸۱۸ و ۱,۷۸۹ دلار وجود دارد.

سطوح کلیدی طلا:

سطح مقاومت: ۱۸۷۳ دلار، ۱،۹۰۱ دلار، ۱۹۳۲ دلار

سطح پشتیبانی: ۱۸۴۵ دلار، ۱۸۱۸ دلار، ۷۸۹ دلار

روند بلند مدت XAU/USD: صعودی

طلا در چشم انداز بلند مدت صعودی است. به دلیل ضعف قدرت دلار آمریکا، خریداران موقعیت خود را در بازار طلا حفظ می کنند. بالاترین قیمت ۱۸۷۳ دلار در ۱۸ می به دست آمد. قیمت قبل از بسته شدن بازار هفتگی XAU/USD به آرامی در حال افزایش است و به سطح مقاومت ۱،۹۰۱ دلار می رسد. اگر قدرت دلار پایین بماند، ممکن است رشد قیمت همچنان ادامه یابد.

طلا

نمودار روزانه XAU/USD تاریخ ۲۲ می

قیمت طلا در حال حاضر بالای سطوح اندیکاتورهای میانگین متحرک ۹ و ۲۱ روزه در نوسان می‌ باشد. در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی ۱،۹۰۱ دلار، می‌ توان به رشد قیمت تا ۱،۹۳۲ دلار امیدوار بود. از سوی دیگر، اگر قیمت انس جهانی طلا به زیر سطح ۱،۸۴۹ دلار نفوذ کند، قیمت تا سطوح حمایتی ۱،۸۱۸ و ۱،۷۸۹ دلار افت خواهد کرد.

روند میان مدت XAU/USD: صعودی

XAU/USD در نمودار ۴ ساعته صعودی است. با کاهش قدرت دلار آمریکا، قیمت طلا همچنان در حال افزایش است. حرکت صعودی قیمت را تحت فشار قرار می دهد تا سطح مقاومت ۱،۸۴۵ دلار را در ۱۰ می آزمایش کند. احتمالا این سطح را شکسته و به سمت مقاومت ۱،۹۰۱ دلار حرکت می کند.

طلانمودار ۴ ساعته XAU/USD تاریخ ۲۲ می

طلا در تایم فریم چهار ساعته بالای سطوح اندیکاتورهای میانگین متحرک نمایی ۹ و ۲۱ در نوسان می‌ باشد که نشانه افزایش حرکت صعودی است. با این وجود، شاخص مقاومت نسبی (RSI) روندی خنثی را در محدوده ۶۰ تجربه می‌ کند. این موضوع احتمال رکود قیمت در کوتاه‌ مدت را نشان می‌ دهد.

منبع: cryptovibes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا