ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۲۵ می ۲۰۲۱

تحلیل بیت کوین و اتریوم را در تایم فریم روزانه در ادامه این مطلب می خوانید. همانطور که احتمالا حدس زده اید احساسات در بخش رمزنگاری بسیار نزولی است. در تاریخ ۲۳ می، چندین آلتکوین زیر سطح ۱۹ می فرو رفتند و این نشان می دهد که معامله گران در هر فرصتی به فروش خود ادامه می دهند. با این حال، بیت کوین (BTC) سطح ۱۹ می خود را با ۲۹،۲۵۷.۹۵ دلار نقض نکرد که نشانگر خرید در سطوح پایین است.

جان بولینگر، خالق اندیکاتور باند بولینگر، معتقد است که بیت کوین می تواند یک الگو دو دره ایجاد کند که ممکن است نسبت ریسک به پاداش خوبی داشته باشد.

در یک نشانه مثبت دیگر، PlanB، خالق مدل قیمت سهام بیت کوین، گفت که بخش عمده ای از فروش توسط معامله گرانی انجام شده است که در ماه آوریل در منطقه ۵۵،۰۰۰ تا ۶۰،۰۰۰ دلار خرید کرده بودند.

طبق PlanB، نهنگ ها در طول ریزش فعلی خریدهای پرقدرتی داشته اند که این یک نشانه مثبت است.

نمودار-بازار

عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

دیدگاه دیگری در مورد خرید نهنگ بیت کوین توسط آنتونی پمپلیانو از Morgan Creek Digital به اشتراک گذاشته شد. در طی سقوط در تاریخ ۱۹ می، نهنگ های بیت کوین که بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار بیت کوین داشتند، ۱۲۲ هزار و ۵۸۸ بیت کوین خریداری کردند.

آنچه مشخص است این است که نهنگ ها اقدام به خرید در کف قیمتی کرده اند.

BTC / USDT

بیت کوین در ۲۳ می زیر حمایت ۳۳،۴۹۶.۸۲ دلار شکست اما فروشنده ها نتوانستند قیمت را به پایین ترین سطح ۱۹ می و ۲۹،۲۵۷.۹۵ دلار کاهش دهند. سایه بلند روی کندل ۲۳ می نشان می دهد که خریداران قدرت داشته اند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

خریداران در تلاشند تا امروز روند بهبود را افزایش دهند و قیمت را از مرز روند نزولی بالا ببرند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۴۲،۰۰۰ دلار و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۴،۹۶۵ دلار) برسد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که احساسات منفی باقی مانده و معامله گران در رالی ها اقدام به فروش می کنند. این می تواند برای چند روز نوسان جفت ارز را بین ۲۸،۸۵۰ تا ۴۵،۰۰۰ دلار حفظ کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نتواند بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، این نشان می دهد که معامله گران در رالی های جزئی فروش می کنند. این امر امکان آزمایش مجدد ۲۸،۸۵۰ دلار را افزایش می دهد. شکست  در زیر این سطح می تواند منجر به سقوط به ۲۰ هزار دلار شود.

ETH / USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲۳ می به زیر سطح روز ۱۹ می رسید و در ۱۸۰۱.۶۰ دلار قرار گرفت، اما سایه بلند روی کندل روز نشان می دهد که خریداران با قدرت در سطوح پایین خریداری کرده اند. خریداران امروز روند بهبود را ادامه داده اند که این یک نشانه مثبت است.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز ETH / USDT می تواند تا سطح ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی در ۲،۷۲۴.۰۵ دلار صعود کند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند. میانگین های متحرک در آستانه کراس اوور نزولی قرار دارند و RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان دهنده برتری فروشنده ها است.

اگر قیمت از ۲،۷۲۴.۰۵ دلار کاهش یابد، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش می کنند روند نزولی را از سر بگیرند. شکست زیر ۱,۷۰۳.۷۷ دلار می تواند درهای دیگری را برای افت بیشتر به ۱،۵۴۷.۴۶ دلار و سپس ۱،۲۸۹ دلار باز کند.

اولین نشانه قدرت شکست و یا نزدیک شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۹۵۹ دلار) خواهد بود. چنین حرکتی نشان خواهد داد که روند نزولی پایان یافته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا