ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالآموزش و دانلود اندیکاتورفارکس

آشنایی با اندیکاتور NUPL

شاخص NUPL که مخفف عبارت Net Unrealized Profit/Loss است به معنی سود یا زیان خالص غیر واقعی می باشد که تفاوت بین سود غیر واقعی و ضرر غیر واقعی را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا شبکه به طور کلی در حال حاضر در سود یا ضرر است.

معیارهای سود و ضرر به این سوال پاسخ می دهند: اگر امروز همه واحدهای یک ارز معین فروخته می شد، سرمایه گذاران چه مقدار سود یا ضرر می کردند؟

با بررسی قیمت هنگام ایجاد UTXO در مقابل قیمت فعلی دارایی، می توان تعیین کرد که آیا کوین های خاص در آن UTXO در یک حالت سود غیر واقعی هستند (قیمت افزایش یافته است) یا ضرر (قیمت کاهش یافته است) وقتی این موضوع را در کل شبکه مشاهده می کنیم، می توانیم ببینیم که چه مقدار از شبکه سود و چه مقدار ضرر دارد.

هر مقدار بالاتر از صفر نشان می دهد که شبکه در حالت سود خالص قرار دارد، در حالی که مقادیر زیر صفر نشان دهنده حالت ضرر خالص است. به طور کلی، هرچه NUPL بیشتر از صفر منحرف شود، روند بازار بیشتر به سمت سقف ها و کف ها نزدیک می شود. به همین ترتیب، NUPL می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا مشخص کنند چه موقع سود خود را ذخیره کنند (خط آبی) و چه زمانی مجددا سرمایه وارد بازار کنند (خط قرمز).

NUPL

منبع: glassnode

برای آشنایی با دیگر اندیکاتورها اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

    1. این اندیکاتورها بیشتر برای معرفی هستند و نیازی به استفاده از اونا نیست. بیشتر این اندیکاتورها برای متاتریدر۴ وجود دارند که باید برای دانلود در سایت های خارجی جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا