بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس ۵ خرداد ۱۴۰۰ / آیا بورس مثبت می شود ؟

شاخص کل بورس امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ با ۶ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۰۱ هزار واحد قرار گرفت. گروه‌های بانکی و پالایشی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشته‌اند.در جریان معاملات امروز بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار واحدی رو به رو شد و به مدار یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید. امروز همچنین نمادهای «فولاد«، «خساپا» و «خودرو» بعد از توقفی که داشتند بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شدند و تاثیری مثبت بر روی شاخص کل در دقایق پایانی بازار گذاشتند.

پیام الیاس کردی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در هفته جاری وضعیت بازار مناسب و متعادل نبود. البته با وجود آنکه روز گذشته بازار افت بسیار زیادی را تجربه کرد اما به نسبت با روزهای گذشته وضعیت بهتری را داشت و شاخص محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خود را شکست. اما امروز بازار شرایط بهتری را داشت و نمادهایی که شاخص‌ساز هستند توانستند رشد قابل توجهی را داشته باشند ولی باید توجه داشته باشیم که اصل مساله در حال حاضر نمادهایی هستند که مدت‌ها در صف فروش قفل هستند و قابلیت نقدشوندگی آنها از دست رفته و سرمایه‌های مردم در این نمادها قفل شده است و حتی بازگشایی تا ۷۰ درصد در این سهم‌ها هم باعث نقدشوندگی آنها نشده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره انتخابات و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: لیستی که از کاندیدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری منتشر شد  ابهامات موجود در بازار را امروز تا حدی متعادل کرد. وی افزود: در روز ۲۸ خرداد ابهام بزرگی به نام انتخابات را پیش رو داریم و نمی‌دانیم که وزیر اقتصاد چه کسی است و چه سیاست‌هایی را درباره قیمت‌گذاری دستوری و موانع موجود بازار سرمایه دارد و همین مسائل ابهامات بازار را تا مشخص شدن نتایج زیاد می‌کند.

این کارشناس بازار در پیش‌بینی روند بازار در روزهای آینده گفت: تا زمانی که نمادهایی که قفل در صف فروش هستند متعادل نشوند و ارزش معاملات بازار تغییر نکند وضعیت بازار به همین منوال پیش خواهد رفت.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا