فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا (XAU/USD)، چهارشنبه ۵ خرداد

قیمت طلا در تعطیلات روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاترین سطح چهار ماهه یعنی ۱،۹۰۸ دلار رسید. افزایش بازدهی در خزانه داری همراه با شرایط اشباع خرید می تواند پیش فروش را محدود کند و باعث اصلاح قیمت شود.

با تثبیت قیمت بالای سطح ۱،۹۰۰ دلار، به نظر می‌ رسد معامله‌گران رشد اندک نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری نادیده گرفته و به صعود قیمت امیدوار هستند. اوضاع خوشبینانه بازار باعث می شود تا احساسات پیرامون بازار سهام تضعیف شود و فشار صعودی بیشتری بر طلا وارد شود. در همین حال، معامله گران افزایش جزئی در بازده خزانه داری را نادیده می گیرند.

علیرغم شرایط اشباع خرید در شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه، خریداران طلا از روند نزولی پیشگیری می کنند و در تلاش برای رساندن قیمت به سطح ۱،۹۱۷ دلار می‌ باشند. با این حال، روند صعودی بیشتر دست نیافتنی به نظر می رسد، زیرا خریداران طلا ممکن است قبل از از سرگیری روند صعودی به سمت ۲،۰۰۰ دلار اندکی استراحت کنند.

در نبود اخبار اقتصادی مهم، قیمت طلا در حال حاضر تحت تأثیر روند شاخص دلار آمریکا می‌ باشد.

از سوی دیگر، در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح حمایتی ۱،۸۹۰ دلار، می‌ توان انتظار تشکیل یک روند نزولی تا محدوده حمایتی مهم ۱،۸۷۲ تا ۱،۸۷۰ دلار را داشت. این سطح حمایتی به اندازه کافی قدرتمند بوده و مانع ریزش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا