ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، پنج شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

افت اخیر بازار بیت کوین (BTC) به زیر ۳۰ هزار دلار باعث شد که بهره  باز آتی بیت کوین از ۲۷ میلیارد دلار به ۱۱ میلیارد دلار کاهش یابد. این نشان می دهد که چندین معامله گر که از اهرم استفاده کرده بودند زیان بزرگی را متحمل شده اند. اگرچه دردناک است، اما این اصلاحات باعث کاهش طمع و انتقال دارایی از سرمایه گذاران ضعیف به قدرتمندان می شود که وقتی احساسات منفی است، قصد خرید دارند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران در حال مشاهده پرایس اکشن بیت کوین هستند تا ارزیابی کنند که آیا روند نزولی به پایان رسیده است یا خیر، اتر (ETH) به سرعت رشد می کند. طبق داده های CoinGecko، حجم معامله ۲۴ ساعته اتر با ۶۰ میلیارد دلار، از بیت کوین ۵۰ میلیارد دلاری پیشی گرفت.

یکی دیگر از نشانه های مثبت برای اتر این است که قیمت Grayscale Ethereum Trust با ۱۱٪کارمزد نسبت به قیمت نقطه ای اتر معامله می شود که نشانگر تقاضای شدید سرمایه گذاران سازمانی است.

BTC / USDT

بیت کوین در تاریخ ۲۴ ماه می بالاتر از روند نزولی شکست که این امر حکایت از خرید قوی در سطح پایین دارد. فروشنده ها در تاریخ ۲۵ می سعی کردند قیمت را به زیر روند نزولی برسانند اما موفق نشدند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

رالی امروز به ۴۰،۸۴۱ دلار افزایش یافت اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد در سطوح بالاتر فروش اتفاق می افتد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳،۹۶۷ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر ۳۸ نشان دهنده برتری فروشنده ها است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به ۳۴،۰۰۰ دلار کاهش دهند. این یک حمایت مهم است زیرا در صورت شکستن، جفت ارز BTC / USDT می تواند حمایت مهم را با قیمت ۳۰،۰۰۰ دلار مجددا آزمایش کند.

در روند صعودی، خریداران باید قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کنند تا برتری خود را کسب کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز می تواند به ۵۰،۰۰۰ دلار برسد.

ETH / USDT

پولبک اتر امروز بالاتر از سطح ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی در ۲،۷۳۸.۷۴ دلار افزایش یافته است که نشان دهنده خرید پرقدرت در سطوح پایین است. با این حال، فروشنده ها در تلاشند تا رالی را در نزدیکی میانگین های متحرک متوقف کنند.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند روند نزولی را از سر بگیرند. اولین حمایت از نزولی ۲،۳۷۸.۵۴ دلار و سپس ۲،۰۷۹.۹۴ دلار است. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، جفت ارز می تواند برای چند روز در نوسان باقی بماند.

اما اگر فروشنده ها قیمت زیر ۲۰۰۰ دلار را حفظ کنند، جفت ارز ETH / USDT می تواند حمایت مهم را با قیمت ۱،۷۲۸.۷۴ دلار مجددا آزمایش کند.

بر خلاف این فرض، اگر خریداران قیمت خود را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۹۳۶ دلار) برسانند، جفت ارز می تواند تا سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در ۳،۳۶۲.۷۲ دلار افزایش یابد. چنین حرکتی نشان دهنده پایان روند نزولی کوتاه مدت است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا