ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین: مدل اثبات سهام یک راه حل برای مشکلات زیست محیطی اتریوم است

دیروز در یک کنفرانس، بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، استدلال کرد که انتقال آینده اتریوم به یک مدل اثبات سهام یک “راه حل” برای مصرف بی رویه انرژی بلاکچین است که اخیرا منتقدان زیادی داشته است.

در مصاحبه ای در کنفرانس مجازی StartmeupHK که در هنگ کنگ برگزار شد، بوترین گفت که در حالی که اثبات سهام هنوز در مراحل ابتدایی است و نسبت به مدل اثبات کار فعلی اتریوم کمتر از نبرد آزمایش می شود، در نهایت می تواند مصرف انرژی زنجیره را تا تا ۱۰۰۰ برابر کاهش دهد.

این اظهارات در حالی ایراد می شوند که اخیرا ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، با ادعای مصرف بیش از حد سوخت های فسیلی برای استخراج بیت کوین (BTC)، پذیرش آن به عنوان گزینه پرداختی برای محصولات این شرکت را متوقف کرد. او همچنین خواستار استفاده از دوج کوین برای افزایش کارایی در چندین مورد شد.

در اوایل ماه، بوترین همچنین استدلال کرد که استفاده مداوم بیتکوین از اثبات کار به این معنی است که این زنجیره، که در حال حاضر بزرگترین بزرگترین جهان است، سرانجام “پشت سر گذاشته خواهد گذاشت” زیرا کاربران به طور روزافزونی به گزینه های کم مصرف تر و سازگار با محیط زیست نیاز دارند، پدیده ای که به گفته وی ممکن است منجر به برتری اتریوم شود.

در نهایت، به نظر می رسد بوترین با منتقدان در مورد نیاز به بلاکچین ها برای اتخاذ مدل های جدیدتر و کارآمد موافق است، خصوصا با افزایش حجم زنجیره و تبدیل شدن به یک شبکه محاسباتی کاملاً مورد اعتماد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا