ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پرمیوم بیت کوین در Grayscale افزایش یافت! آیا اتفاق تازه ای در شرف وقوع است؟

بیت کوین (BTC) با ۴۴٪ سقوط از بالاترین رقم ۶۴،۸۹۹ دلاری خود، نشان دهنده پایان دومین روند صعودی بازار است که در مارس ۲۰۲۰ آغاز شد. بسیاری از تحلیلگران، از جمله تحلیلگران BiotechValley Insights، به “شاخص های تکنیکال وحشتناک” در بازار بیت کوین اشاره کردند. آنها همچنین احتمال می دهند این رمزارز برتر بتواند روند کاهشی خود را تا ۲۰،۰۰۰ دلار ادامه دهد.

با این وجود، خبرنامه هفتگی Glassnode Insights، که توسط سرویس تحلیل داده های درون زنجیره ای Glassnode منتشر می شود، بر اساس یک اندیکاتور درون زنجیره ای که به عنوان معیاری برای سنجش علاقه سرمایه گذاران سازمانی به ارزهای رمزپایه به کار می رود، آغاز یک روند بهبود قابل توجه در روزهای آینده را پیش بینی می کند.

این معیار که پرمیوم گری اسکیل (Grayscale Premium) نام دارد، جریان ورود سرمایه به تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) را بررسی می کند. این صندوق بزرگترین وسیله سرمایه گذاری برای آن دسته از سرمایه گذاران سازمانی است که قصد دارند در بازار بیت کوین فعالیت کنند.

افزایش Grayscale Premium، افزایش جریان ورودی BTC به تراست بیت کوین گری اسکیل را نشان می دهد. این امر GBTC را وادار می کند تا با توجه به قیمت لحظه ای BTC، این ارز را با اختلاف قیمت معامله کند. برعکس، کاهش پرمیوم گری اسکیل نشان دهنده کاهش جریان ورودی بیت کوین به این صندوق است و باعث می شود GBTC با تخفیف نسبت به قیمت لحظه ای بیت کوین معامله کند.

از ژانویه تا نیمه اول فوریه ۲۰۲۱ تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) بیش از ۵۰،۰۰۰ BTC به ذخایر خود اضافه کرد. در همین دوره، GBTC با پرمیوم ۱۰ تا ۲۰٪ معامله شده که نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران سازمانی به این رمزارز می باشد.

با این وجود، در نیمه اول فوریه، این پرمیوم به زیر ۱۰ درصد رسید. GBTC معاملات خود را با تخفیف نسبت به قیمت لحظه ای آغاز کرد. در همان زمان شاهد بودیم که قیمت لحظه ای BTC نسبت به دلار آمریکا از ۳۰ هزار دلار به حدود ۶۵ هزار دلار صعود کرد. تا آن زمان، پرمیوم GBTC به زیر صفر رسیده بود.

grayscale

در تاریخ ۱۳ می، درست پیش از سقوط بازار بیت کوین به رهبری ایلان ماسک، پرمیوم GBTC به حدود ۲۱.۲۳٪ رسید که نشان می داد تقاضای سازمانی برای محصولات سرمایه گذاری بیت کوین از اواخر فوریه کمتر شده است.

در گزارش Glassnode Insights چنین بیان شده است:

سقوط قیمت روز ۱۹ می پرمیوم گری اسکیل را بهبود بخشید. این معیار تا ۳.۸٪ بهبود یافت و نشان داد که علاقه سازمان ها همزمان با کاهش قیمتBTC افزایش یافته است.

تضاد بین نرخ پایین BTC و بهبود پرمیوم GBTC نشان می دهد که سازمان ها بازار رمزنگاری را کاملا رها نکرده اند. بلکه فشار فروش گسترده ای که ایجاد شد، انگیزه کافی برای خرید را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد تا از طریق دو صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل و صندوق قابل معامله Canadian Purpose  به این ارز رمزپایه دسترسی پیدا کنند.

پورتال تجزیه و تحلیل همچنین به معیارهایی اشاره داشت که نشان می داد اکثر فروشندگان آخرین قیمت BTC دید کوتاه مدت دارند. در همین حال، دارندگان بلند مدت “با اطمینان” قیمت را کاهش دادند و در زمان کاهش قیمت اقدام به خرید کردند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا