ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

افزایش سخت گیری های قانونی، معامله گران چینی را به سمت فرابورس سوق داد!

بعد از اقدام جامع چینی ها برای سرکوب بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران این کشور مجبور به ترک بازار شدند و تصمیم گرفتند با استفاده از قابلیت های فرابورس خود را از زیر فشار مقامات نظارتی خارج کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ در تاریخ ۳۱ می، از اوایل ماه جاری و همزمان با انتشار آخرین اخبار مبنی بر افزایش سخت گیری های قانونی در چین و بیشتر شدن محدودیت ها و ممنوعیت ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال از سوی موسسات مالی و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت، استفاده از معاملات فرابورس (OTC) با رشد قابل ملاحظه ای روبرو شده است.

در حالی که به دلیل همتا به همتا بودن معاملات فرابورس و وجود پلتفرم های پرداخت شخص ثالث در چین، به سختی می توان اطلاعات دقیقی از حجم معاملات OTC این کشور به دست آورد، نرخ تبادل بین یوان چین و استیبل کوین تتر (USDT) به عنوان مقیاس جهت سنجش احساسات بازار رمزارزهای محلی در نظر گرفته می شود. گفتنی است که در دوره رکود بازار، تقاضا برای USDT بیشتر شده است.

به گفته بلومبرگ، USDT/CNY در اوایل ماه جاری و در پی سرکوب حزب کمونیست، تا ۴.۴٪ سقوط کرد اما از آن زمان بیش از نیمی از ضرر خود را جبران کرده است. این بهبودی نشان می دهد که با آغاز روند تحکیم در بازار، احتمالا نقطه اوج فروش پایان یافته است.

یکی از نگرانی هایی که باعث سرکوب فضای رمزنگاری در چین می شود، مسئله خروج سرمایه است. بلومبرگ عنوان کرده که معاملات فرابورس احتمالا خطرات معمول فرار سرمایه را نداشته بنابراین مقامات نظارتی و قانون گذار چین احتمالا برای آنها خیلی سختگیری نمی کنند.

وضعیت موجود و تغییر جهت به بازارهای فرابورس، مشابه سال ۲۰۱۷ است. در آن زمان دولت برای اولین بار ممنوعیت فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتال را بیان کرد.

به نظر می رسد که معامله گران چینی علیرغم این سرکوب ها، سهم زیادی از معاملات جهانی ارزهای رمزنگاری دارند.

آخرین محدودیت اعمال شده توسط دولت مربوط به عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری بوده است. چندین شرکت از جمله Huobi و OKEx عملیات استخراج محلی و ارائه خدمات استخراج به مشتریان چینی خود را متوقف کرده اند. در نتیجه سختی استخراج شبکه بیتکوین در روز یک شنبه ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۲۱ تریلیون دلار رسید. این ریزش، شدیدترین کاهش از ابتدای سال جاری بوده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا