ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

بدترین ماه برای بیت کوین در ۱۰ سال گذشته! ۵ نکته که باید به آن توجه کنید

با وجود اینکه ماه می ۲۰۲۱ بدترین ماه برای بیت کوین بوده است اما سرمایه گذاران قدرتمند بیشتر از هر زمان دیگری برای حفظ این رمزارز تلاش می کنند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا بیت کوین هفته جدید را در روند نزولی شروع می‌کند یا خریدهای قوی رخ خواهد داد؟

با گذشت یک هفته از عملکرد نه چندان مطلوب بیت کوین، همچنان این ارز رمزنگاری شده در محدوده پایین ۴۰،۰۰۰ دلار قرار دارد. با نگرانی موجود درباره تورم بازارهای سنتی و ماه های تابستان که همیشه برای خریداران مناسب بوده است، هنوز هم می توان خوش بین بود. درباره بیت کوین، هر اتفاقی ممکن است بیفتد!

Cointelegraph Markets نگاهی می اندازد به پنج فاکتور که باید در هنگام ترسیم روند بعدی BTC / USD در نظر گرفته شود.

تاثیر تورم بر اقتصاد کلان

به لطف تعطیلات در ایالات متحده، انگلستان و سایر کشورهای غربی، امروز یک روز آرام برای سهام و کالاها است. بازارهای آسیا به هر حال بیشتر ثبات دارند، زیرا معامله گران برای شروع دوره تابستان با سرعت کمتری آماده می شوند.

با این وجود در نگاه کلی‌ تر می‌ توان مشاهده کرد که قطعا شرایط از ثبات کمتری برخوردار است. دلیل اصلی آن، بنا به گزارش  رسانه های عمومی، تورم است. در بحبوحه نگرانی‌ های مرتبط با بازیابی جهانی از شیوع ویروس کرونا که با نقدینگی عظیم بانک‌ های مرکزی همراه بوده است، تاثیر بلندمدت بازیابی مهندسی‌ شده هم‌ چنان در سراسر جهان بسیار چشمگیر است.

برخی از علائم این مورد از قبل وجود دارد، مانند افزایش هزینه‌ های تولید که هنوز به طور کامل خود را نشان نداده‌ اند.

میکسو داس، استراتژیست صاحبان سهام در JPMorgan Asia، به بلومبرگ گفت:

سیاست گذاران متعهد شده اند سطح بالاتری از تورم، نوسانات بیشتر در تورم را بپذیرند و در صورت بروز این روند، تورم از نظر ساختاری بالاتر خواهد رفت. به نظر من این موضوع هنوز تاثیر خود را در قیمت ها نشان نداده است.

ترازنامهنمودار حاشیه ای ترازنامه فدرال رزرو. منبع: PlanB / توییتر

تورم به دلیل ماهیت ثابت و منحنی رو به کاهش تولید این ارز دیجیتال که قابل دستکاری نیز نیست، تورم با استاندارد بیت کوین در تضاد است. به همین ترتیب، تقاضا از سوی موسسات و کسانی که پول نقد زیادی دارند باید به موازات تورم، که به طور فزاینده ای توسط بانک های مرکزی در حال افزایش به سطوح بالاتر است، افزایش یابد.

در بحث در مورد مصرف انرژی بیت کوین در اوایل ماه جاری، سایفیدان آموس، نویسنده کتاب استاندارد بیت کوین، عنوان کرد که هر ساله حدود ۱۰٪ از سرمایه جهانی توسط تورم از بین می‌ رود.

سرمایه گذاران ضعیف فروش را متوقف نمی کنند

روز دوشنبه تصویر تا حدودی غم انگیز برای فروشندگان بیت کوین بود زیرا آخر هفته نتوانست نشانه هایی از افزایش قیمت و روند صعودی را ایجاد کند.

در زمان نوشتن مقاله، BTC / USD زیر ۳۶،۰۰۰ دلار است، آخر هفته گذشته قیمت این ارز دیجیتال بر روی ۴۱,۰۰۰ دلار قرار داشت و به آرامی به سمت پایین حرکت می کند.

این سقف ها رسیدن بیت کوین به سطح حمایتی ۳۰,۰۰۰ دلار که بعد از آن بیت کوین به ۳۱،۰۰۰ دلار جهش کرد و دوباره توانست به کانال قیمت آشنای خود در ماه می برگردد. این شرایط می‌ تواند فرصت طلایی انباشت یا یک کابوس باشد. طبق اطلاعات جدید درون زنجیره‌ای Glassnode، در سطح قیمت کنونی، بازیگران قدیمی در حال افزودن بیت کوین به دارایی‌های خود هستند، در حالی که خریداران جدید در حال فروش دارایی خود هستند.

این مسیر انتقال از سرمایه گذاران ضعیف، موضوع جدیدی نیست اما سرعت آن در حال افزایش است. ماینرها نیز به بازار برگشته اند و فروش مختصری را که با اولین سقوط ۳۰،۰۰۰ دلاری همراه بود، خنثی کردند.

نمودار-بیت-کویننمودار انباشت بیت کوین در مقابل نمودار حاشیه ای BTC / USD. منبع: Glassnode / توییتر

لارک دیویس یکی از تحلیلگران معروف با اشاره به هیجان ایجاد شده بین افراد قدیمی حاضر در بازار گفت:

نمودار قیمت دیوانه‌ وار است. ماینرها و هولدرهای بلندمدت در حال انباشت هستند و فقط هولدرهای کوتاه‌مدت در حال فروش هستند. اتفاق جدیدی در حال وقوع نیست.

شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت کوین (RSI)، معیار اصلی برای تشخیص محدوده اشباع خرید و فروش، همچنین در پایین ترین سطح قرار دارد که فقط با سقوط مارس ۲۰۲۰ و تثبیت قیمت ۳،۱۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۸ شکست خورده است.

میانگین قیمت کلیدی بیت کوین، دلیل نگرانی خریداران است

معامله‌ گران هنوز اجماع مشخصی در خصوص روند صعودی یا نزولی بیت کوین ندارند. Decentrader در تحلیل اخیر خود از شرایط بازار به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و میانگین متحرک ۲۰ هفته به عنوان سطوح مهمی که باید مد نظر داشت اشاره کرده است.

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بالاتر از ۴۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. این همان سطح قیمتی است که هفته قبل، قیمت بیت کوین نتوانست از آن عبور کند. میانگین متحرک ۲۰ هفته نیز نزدیک به ۴۹,۰۰۰ دلار قرار دارد.

DecenTrader خلاصه کرد:

اگر بیت کوین در کانال۳۰,۰۰۰ دلار تقاضای کافی پیدا کند، انتظار می رود ۲۰ WMA به عنوان مقاومت عمل کند. کاهش قیمت می‌ تواند باعث شود که کانال ۲۰,۰۰۰ دلار یا سطح فیبوناچی اصلاحی ۷۸.۶% به یک هدف قیمتی تبدیل شود. بدین ترتیب، نوسان قیمت در هفته آتی بسیار مهم خواهد بود.

این ایده که بیت کوین می تواند به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۷ یعنی ۲۰،۰۰۰ دلار برسد، برای بسیاری از جمله PlanB، خالق مدل پیش‌ بینی قیمت انباشت به جریان، محبوب نیست. اگر چه او تایید کرده است که مدل وی همچنان منطبق بر نوسان قیمت است، اما PlanB کاهش قیمت به کانال ۲۰,۰۰۰ دلار را محتمل نمی داند.

البته من با این موضوع مخالف هستم. مدل S2F و عوامل درون زنجیره‌ای به قیمت‌ های بسیار بالاتر (۱۰۰,۰۰۰ الی ۲۸۸,۰۰۰ دلار) اشاره می‌ کنند. گذشت زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

وی افزود که “قیمت تحقق یافته” بیت کوین، بر اساس آخرین انتقال بیت کوین، اکنون ۲۳،۰۰۰ دلار است. در طول روندهای صعودی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، قیمت به ترتیب با حجم عظیمی از سفارشات افزایش یافت و امسال نیز این شرایط رخ می‌ دهد.

وی با انتشار نمودار قیمت واقعی در مقابل میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ ای گفت:

در سطح قیمت ۲۳,۰۰۰ دلار می‌ توانیم افزایش قیمت را شاهد باشیم.

قیمت بیتکوین

مقایسه قیمت بیت کوین ،قیمت تحقق یافته و رویداد های هاوینگ منبع: PlanB / توییتر

فاندینگ ریت نگرانی ها را تسکین می دهد

در مقابل، یکی از نکات پنهان برای روند صعودی که می‌ تواند به عنوان ویژگی نوسان قیمت در آینده نزدیک عمل کند، فاندینگ ریت صرافی‌ ها است.

در حال حاضر فاندینگ ریت منفی است. این موضوع نشان می دهد که در شرایط فعلی، فروش استقراضی از خریدهای استقراضی پیشی می‌ گیرد.

در این رابطه Decentrader گفت:

قراردادهای باز نتوانسته‌ اند بازیابی شوند، به طوری که معامله‌گران لوریج عمدتا از فروش عمده کنار رفتند و باز نگشته‌ اند. فاندینگ ریت همچنان کم و منفی است که شرایط بازار را نشان می‌ دهد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، کنار رفتن وضعیت‌ های معاملاتی اهرمی در جریان فروش ۳۰،۰۰۰ دلاری، به دلیل جلوگیری از خطرپذیری معامله گران، به طور موثر ترکیب بازار را تنظیم کرده است. این امر باید رشد بیشتر قیمت را فراهم کند که به دلیل تقاضای واقعی هولدرهای BTC برای بلند مدت است.

فاندینگ-ریت-بیتکویننمودار فاندینگ ریت بیت کوین. منبع: Bybt

بدترین ماه برای بیت کوین

آیا این بدترین ماه می است؟ از نظر بازده ماهانه دارندگان بیت کوین، قطعا همین طور به نظر می رسد. در آخرین روز می ۲۰۲۱، شرایط مثبتی حکم فرما نیست، زیرا ضرر ماهانه دارندگان بیت کوین تقریبا ۴۰% بوده است.

برای مقایسه، ماه می، می تواند یک ماه پردرآمد برای BTC / USD باشد. برای مثال در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، این جفت ارز در ماه می بیش از ۵۰ درصد سود کسب کرد.

در ماه می سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش قیمت ۱۹% بودیم اما حتی در ماه می ۲۰۱۹ نیز نسبت به ماه می ۲۰۲۱ عملکرد بهتری را شاهد بودیم. ماه می در مسیر تبدیل شدن به بدترین ماه از سال ۲۰۱۳ تاکنون است.

بازگشت سود ماهانهدرصد بازده ماهانه بیت کوین. منبع: Bybt.com

با این حال، شرایط برای سایر ارزهای دیجیتال چنین نیست. به غیر از بیت کوین، بازار آلتکوین‌ ها نشانه‌ های مثبتی را نشان می‌ دهند به طوری که امروز XRP با افزایش ۱۳% قیمت همراه بوده است.

همانطور که معامله گران گزارش می دهند، حجم معاملات اتر بسیار امیدوار کننده است و بر خلاف رفتار موجود در بازار نزولی است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا