ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال تزوس Tezos

Tezos) XTZ):
– قیمت : ۲.۶۵$
-اوج قیمت : ۱۰.۵۵$ در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ با نرخ دلار ۴.۲۳۰تومان
-حجم کل بازار : ۱.۸۸۷.۵۹۰.۰۰۰$
-تسلط به بازار : ۰.۷۱%
– قیمت به بیت کوین : ۱XTZ = 0.000273BTC

Tezos چیست؟
Tezos) XTZ) یک شبکه blockchain است که به یک نشانه دیجیتالی وصل شده است ، که به آن tez یا tezie گفته می شود. تزوس مبتنی بر استخراج tez نیست. در عوض ، دارندگان نشانک برای شرکت در مکانیزم اجماع اثبات سهام پاداش دریافت می کنند.
پس از یک شروع امیدوارکننده و یک ارائه سکه اولیه بسیار موفق (ICO، Tezos ) با تاخیرهای بی شماری و مسائل حقوقی دچار مشکل شد.
با این حال ، Tezos به دلیل مکانیسم منحصر به فرد اثبات سهام ، از بازار خرس cryptocurrency جان سالم به در برد و از فوریه ۲۰۲۰ دوباره توجه ها را به خود جلب کند.
بنیانگذاران ، آرتور بریتمن ، و کتلین بریتمن ، از سال ۲۰۱۴ با گروه اصلی توسعه دهندگان در حال توسعه Tezos هستند. دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس است. همانطور که قبلاً گفتیم ، آنها فقط در ۲ هفته ۲۳۲ میلیون دلار در ICO بدون پرده جمع کردند و سهم بیت کوین و اتر را نیز پذیرفتند.
قیمت Tezos در اوایل سال ۲۰۲۰ به رکورد رسیده و منجر به تجدید نظر در مورد پتانسیل سرمایه گذاری در آینده خواهد شد.

درک Tezos
مانند Bitcoin و Ethereum ، Tezos یک دفترچه غیر متمرکز است که از فناوری blockchain استفاده می کند. مانند اتریوم ، تزوس نیز برای استفاده از قراردادهای هوشمند طراحی شده است. طبق گفته توسعه دهندگان ، اصطلاح “” Tezos یونان باستان برای “قرارداد هوشمند” است. با این حال ، Tezos فراتر از پیشنهادات قبلی است.

چگونه Tezos متفاوت است
یکی از عناصر متمایز Tezos حاکمیت آن است. اکثر بلاکچین های اولیه برای تدوین گزینه های جدید طراحی ، به تیم های توسعه و جوامع معدن اعتماد دارند. با این حال ، Tezos تلاش می کند تا فرایند تصمیم گیری را در شبکه کاربران خود قرار دهد.
سازندگان ادعا می کنند: “Tezos با ایجاد قوانین حاکمیت برای ذینفعان برای تصویب ارتقاء پروتکلی که سپس به طور خودکار در شبکه مستقر می شوند ، رویکردی اساساً متفاوت را اتخاذ می کند.”
در نتیجه این سیستم ، Tezos انگیزه هایی را برای مشارکت کاربران در روند توسعه اصلی ایجاد می کند. این روند دموکراتیک سازی روند توسعه و عدم تمرکز نگهداری است.
پروتکل شبکه: این پروتکل شایعات است که وظیفه گوش دادن به همسالان و پخش بین گره ها را بر عهده دارد.
پروتکل معاملات: این لایه معامله ای است که الگوی حسابداری را که توسط blockchain پیاده سازی شده است تعریف می کند.
پروتکل اجماع: کاملاً تبیین کننده. این پروتکل اجماع را تعریف می کند که به blockchain ما کمک می کند تا توافق هایی درباره وضعیت معاملات ما انجام دهد.
در Tezos ، دو پروتکل آخر ، معامله و اجماع ، با هم ترکیب شده اند که به آنها به عنوان پروتکل Blockchain گفته می شود. شبکه شل در ارتباط بین پروتکل شبکه و پروتکل blockchain کمک می کند.

دو نوع حساب که می توانید در تزوس استفاده کنید عبارتند از:
-حساب های ضمنی
اینها رایج ترین حساب های Tezos هستند. آنها با tz1 شروع می شوند ،این یک حساب ساده است و از یک جفت کلید عمومی / خصوصی تولید می شود. آدرس عمومی tz1 از کلید عمومی گرفته شده است و هر حساب tz1 دارای کلید خصوصی خود است. این حسابها دارای یک حساب کاربری و مانده حساب هستند.
حساب های ضمنی نمی توانند نماینده داشته باشند. برای واگذاری وجه ، نیاز به یک حساب مبدا دارند و سپس یک نماینده تعیین می شود.
-حساب های مبدأ
همراه با حساب های ضمنی ، شما همچنین برای قراردادهای هوشمند خود که به حساب های مبدا نامیده می شوند ، حساب دارید. اینها با KT1 شروع می شوند.

تزوس

تزوس دارای سه قابلیت منحصر به فرد است:
۱-حاکمیت بر زنجیره ای و خود اصلاح
برای درک اهمیت حاکمیت زنجیره ای و اصلاح خود ، باید چنگال ها را درک کنید.
چنگال شرایطی است که به موجب آن وضعیت blockchain به زنجیرهایی تبدیل می شود که بخشی از شبکه دیدگاه متفاوتی در مورد تاریخ معاملات نسبت به بخش دیگری از شبکه دارد. این اساساً چنگال چیست ، این یک واگرایی در چشم انداز وضعیت blockchain است. چنگال را می توان با یک چنگال نرم یا یک چنگال سخت به دست آورد.
۲-اثبات مایع از سهام
ساز و کار اجماع جامعه قلب و روح یک شبکه غیرمتمرکز است. در صورت عدم وجود روش های مشخص برای ارتباط با آنها و تصمیم گیری ، هیچ ارتباطی بین گره های مختلف در یک شبکه وسیع وجود ندارد. هنگامی که Satoshi Nakamoto بیت کوین را ایجاد کرد ، او مکانیسم اجماع اثبات کار را در آن ادغام کرد. ایده مکانیسم POW بسیار ساده است:
از معدنکاران بخواهید از قدرت محاسباتی خود برای حل معماهای سخت رمزنگاری استفاده کنند.
به معدنچیانی که قادر به حل آن معماها بودند ، پاداش دهید.
این معماها به حدی سخت است که معمولاً بسیاری از قدرتهای محاسباتی شما را به خود اختصاص می دهد. در حالی که POW هنگام شروع کار قطعاً مؤثر بود ، اما مشکلاتی هم داشت :
– مهمترین مشکل : افراد و سازمانهایی که توانایی ASIC سریعتر و قدرتمندتر را دارند ، معمولاً نسبت به سایرین شانس بهتری برای استخراج دارند.
-POW منجر به تمرکز می شود.
برای مقابله با مشکلات POW ، یک پروتکل اجماع جدید به نام “اثبات سهام” یا POS ایجاد شد.
۳-قراردادهای هوشمند و تأیید رسمی
Tezos با استفاده از OCaml کدگذاری شده است. قرارداد هوشمندی که در Tezos اجرا خواهد شد با استفاده از میکلسون ایجاد می شود.
افراد و اشخاصی در سراسر دنیا در حال ساخت و پیشرفت تزوس هستند..
-آزمایشگاه های عشایری
-Tezos عوام
-بنیاد تسوس
– Tezos ژاپن
-Tezos کره
-Tezos اوکراین
-Tezos آسیای جنوب شرقی
– TQ Tezos

نگرانی ها درباره Tezos
Tezos با داشتن یک شبکه قدرتمند و انعطاف پذیر در هسته اصلی خود ، در عرضه اولیه سکه خود توجه گسترده ای را به خود جلب کرد. ICO در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۷ آغاز شد. این شرکت ۲۳۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد و این امر به یکی از بزرگترین ICO های تمام زمان تبدیل شد.
با این حال ، به دنبال موفقیت ICO ، اختلاف نظر مهمی بین رئیس جمهور Tezos یوهان گورس (Gevers) و آرتور و کاترین بریتمن ، صاحبان حقوق مالکیت معنوی Tezos رخ داد. یوهان گورز ، رئیس بنیاد تسوس ، آرتور و کاتلین بریتمن با یکدیگر مشاجره کردند. ظاهراً Gevers ، که کنترل وجوه را کنترل می کرد ، از پرداخت وجه به Breitmans خودداری کرد. این اختلاف منجر به ضرب و شتم در درون جامعه و برآورد نرخ ارز کاهش یافته است.
سرانجام ، بعد از توجه زیاد درام و توجه نامطلوب رسانه ها ، Gevers پس از دریافت بیش از ۴۰۰۰۰۰ دلار از tezos جدا شد .
در نتیجه این اختلاف ، راه اندازی سکوی خود Tezos به طور نامحدود به تعویق افتاد.
تأخیر در راه‌اندازی یکی از دلایلی بود که Tezos به مشکل قانونی رسید. با این استدلال که این اوراق بهادار ثبت نشده وجود دارد ، سرمایه گذاران یک سری دادخواست را آغاز کردند. این دادخواستها به دنبال این بود که سرمایه گذاران بتوانند برای خریدهایی که در ICO انجام داده اند بازپرداخت دریافت کنند. با این حال ، سرانجام Tezos در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد.
(به طور خلاصه نگرانی سرمایه گذاران بابت بازگشت سرمایه است)

آینده Tezos
در فوریه ۲۰۲۰ بار دیگر به نظر می رسید. در حالی که افزایش سریع قیمت tez نشان احتیاط در کوتاه مدت است ، رکورد بالا برخی از مشکلات را برطرف می کند. به ویژه ، همه کسانی که می خواهند پول خود را پس بگیرند ، می توانند به راحتی سود خود را در بازار بفروشند.
مهمتر از همه ، Tezos با ماندن در بازار خرس و رسیدن به اوج های جدید ، قدرت پایداری خود را ثابت کرد. همانطور که یک بار وارن بافت اظهار داشت: “فقط وقتی جزر و مد از بین برود ، متوجه می شوید که چه کسی برهنه است.” به نظر می رسد که آینده Tezos بسیار مناسب تر از آن است که بسیاری عقیده داشتند. با این حال ، سرنوشت نهایی Tezos بستگی به ارزش نوآوری های فنآوری و توانایی آن در پشتیبانی دارد.
– Tezos یک شبکه مشترک المنافع گروهی است که بخاطر اهداف و علایق مشترکشان ، پیوند برقرار می کند. هدف اصلی Tezos این است که دارندگان نشانه هایشان با هم همکاری کنند تا تصمیم بگیرند که پروتکل آنها را با گذشت زمان بهبود بخشند.

تیم اجرایی و فنی تزوس:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا