ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ETH ADA SOL THETA

بیت کوین در آستانه یک حرکت تعیین کننده روند است و در صورت موفقیت خریداران، ETH ،ADA ،SOL و THETA می توانند بالاتر روند.

وقتی احساسات در بازار نزولی می شود، هر خبر ناخوشایند، هرچند ناچیز، با وحشت فروش معامله گران، قیمت را پایین می آورد. این همان اتفاقی است که پس از آن افتاد که غول رسانه های اجتماعی چین، Weibo، تعدادی از حساب های مربوط به رمزنگاری را به حالت تعلیق درآورد و ترس از وقوع سرکوب گسترده تری را ایجاد کرد.

از سوی دیگر، در یادداشتی از گلدمن ساکس آمده است که جلسات آنها با ۲۵ مدیران ارشد صندوق های سرمایه گذاری بلند مدت نشان داد که بیت کوین (BTC) چندان مورد علاقه آنها نیست.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

اگرچه ممکن است اخبار در کوتاه مدت منفی باشد، اما بعید است داستان طولانی مدت بیت کوین را تغییر دهد. از دید اکثر معامله گران، روند نزولی بیت کوین همچنان نمایانگر یک فرصت خرید برای بلند مدت است.

BTC / USDT

بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹،۱۲۷ دلار) در ۳ ژوئن کاهش یافت اما در نزدیکی خط روند مثلث حمایت می شود. این نشان می دهد که خریداران در افت قیمت خرید می کنند و فروشنده ها نیز در رالی ها می فروشند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

حرکت بعدی روند به احتمال زیاد پس از خروج قیمت از مثلث آغاز می شود. اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط مقاومت رانده و حفظ کنند، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷،۱۹۸ دلار) و سپس به هدف الگو در ۵۲،۶۲۲.۹۰ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و از زیر روند مثلث شکسته شود، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است و می تواند منجر به افت به منطقه حمایتی ۳۰ تا ۲۸ هزار دلاری شود.

اگر این منطقه شکسته شود، فروش ممکن است تشدید شود زیرا ممکن است چندین معامله گر که اخیرا خرید کرده اند از موقعیت خود خارج شوند. این امر ممکن است قیمت را به ۲۰،۰۰۰ دلار کاهش دهد.

بیتکویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک در نمودار ۴ ساعته مسطح شده اند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) تقریبا بین ۴۰ تا ۶۰ در نوسان است و این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است.

با این حال، بعید به نظر می رسد که این وضعیت عدم اطمینان برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و قیمت در چند روز آینده از بالا یا پایین مثلث شکسته خواهد شد.

برعکس، اگر قیمت از زیر مثلث شکسته شود، این نشان می دهد که تثبیت فعلی یک توقف موقت در یک روند نزولی قوی است. پیش بینی جهت شکست اقتصادی دشوار است، از این رو معامله گران ممکن است قبل از در نظر گرفتن موقعیت های جدید منتظر وقوع شکست باشند.

ETH / USDT

اتر (ETH) در ۴ ژوئن از SMA 50 روزه (۲.۹۰۸ دلار) رد شد و دوباره وارد مثلث متقارن شد. با این حال، نکته مثبت این است که خریداران خیلی عقب ننشسته اند و این نشان دهنده خرید قوی نزدیک ۲،۵۵۰ دلار است.

اترنمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را از بالای خط مقاومت مثلث بالا ببرند، جفت ارز ETH / USDT ممکن است SMA 50 روزه را دوباره به چالش بکشد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت می تواند مسیر حرکت به سطح ۶۱.۸٪ سطح فیبوناچی اصلاحی را با ۳،۳۶۲.۷۲ دلار طی کند.

برخلاف این فرض، اگر یک بار دیگر قیمت از SMA 50 روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از مقاومت دفاع می کنند. شکست در زیر ۲،۵۵۰ دلار می تواند قیمت را به خط حمایت مثلث برساند. شکست در زیر مثلث اولین نشانه بازگشت فروشنده ها است.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که در یک شکست کامل به پایان می رسد و بالاتر از ۲،۹۰۶ دلار بسته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می تواند به ۳،۶۰۰ دلار برسد و سپس به هدف الگو در ۴،۰۸۳.۲۶ دلار برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و از زیر خط روند مثلث شکسته شود، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. سپس فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به ۲،۲۰۰ دلار کاهش دهند و سپس به سطح حمایت مهم ۱۷۷۸.۷۴ دلار برسند.

ADA / USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته در محدوده بین ۱.۹۴ تا ۱ دلار گیر کرده است. این آلتکوین از مقاومت در محدوده در ۴ ژوئن کاهش یافت و به میانگین متحرک کاهش یافت.

کاردانونمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در تلاشند تا از منطقه بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۶ دلار) و SMA 50 روزه (۱.۵۵ دلار) دفاع کنند. اگر قیمت از قیمت فعلی برگردد، نشان می دهد که احساس مثبت شده و معامله گران در حال خرید افت نسبت به میانگین متحرک هستند.

شکست زیاد و نزدیک به ۱.۹۴ دلار نشانگر بازگشت خریداران را نشان می دهد. اگر قیمت بالاتر از این سطح باقی بماند، جفت ADA / USDT می تواند بالاترین قیمت خود را با ۲.۴۷ دلار مجددا آزمایش کند. شکست بالاتر از این مقاومت نشان دهنده آغاز مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود.

اگر جفت ارز کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه برسد، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد. سپس فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به منطقه حمایت ۱.۳۳ تا ۱.۲۲ دلار کاهش دهند.

کاردانونمودار ۴ ساعته ADA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با شکست کامل تکمیل می شود و به بالاتر از ۱.۹۴ دلار می رسد. هدف ۲.۸۸ دلار است. با این حال، بعید است که مستقیم به سمت هدف حرکت کند زیرا فروشنده ها ممکن است در بالاترین سطح فعلی و ۲.۴۷ دلار مقاومت سختی داشته باشند.

۲۰-EMA شروع به کاهش می کند و RSI دقیقا زیر نقطه میانی است که احتمال سقوط به خط مثلث را نشان می دهد. شکست در زیر این حمایت، نمای صعودی را باطل می کند و ممکن است منجر به افت به ۱.۳۶ دلار و سپس به ۱ دلار شود.

SOL / USDT

فروشنده ها در تلاشند تا رالی سولانا (SOL) را در سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در ۴۳.۳۸ دلار متوقف کنند. با این حال، فروشندگان نتوانسته اند قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶.۳۹ دلار) برسانند که نشان می دهد احساس مثبت شده است.

اطلاعات VORTECS از Cointelegraph Markets Pro چشم انداز صعودی SOL در ۱ ژوئن را نشان می دهد.

سولانا

VORTECS ™ امتیاز (سبز) در مقابل قیمت SOL. منبع: Cointelegraph Markets Pro

همانطور که از نمودار بالا مشخص است، امتیاز VORTECS برای SOL در تاریخ ۱ ژوئن زمانی که قیمت نزدیک به ۳۲.۱۰ دلار بود، تغییر رنگ داد.

امتیاز VORTECS از آن زمان به طور مداوم در سطح سبز باقی مانده است و قیمت SOL امروز به ۴۳.۳۳ دلار رسیده است و در مدت پنج روز رشد ۳۵ درصدی را ثبت کرده است. این نشان می دهد که چگونه امتیاز VORTECS نشانه ای زود هنگام از یک رالی ضد روند بود حتی اگر ابزارهای دیگر نزولی باشد.

سولانانمودار روزانه SOL / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز SOL / USDT در ۴ ژوئن در معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشت و امروز از SMA 50 روزه (۳۹.۴۲ دلار) برگشت. این نشان می دهد که خریداران منتظر اصلاح عمیق تری برای خرید نیستند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از ۴۳.۳۸ دلار برسانند، نشان دهنده پایان روند نزولی است. سپس این جفت ارز می تواند به سطح ۷۸.۶٪ اصلاحی در ۴۹.۹۷ دلار و سپس به بالاترین سطح خود در ۵۸.۳۸ دلار برسد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده و RSI در محدوده مثبت قرار دارد و نشان می دهد خریداران برتری دارند.

اگر قیمت کاهش یافته و به زیر خط روند نزولی برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند به ۲۵.۵۸ دلار و بعدا به ۲۱ دلار کاهش یابد.

سولانانمودار ۴ ساعته SOL / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته افزایش یافته است و RSI در منطقه مثبت معامله می شود، این نشان می دهد که خریداران دوباره بازگشته اند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۳.۳۸ دلار برسانند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و ۲۰-EMA را بشکند، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. سپس این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA و سپس به خط روند نزولی برسد. شکست در زیر خط روند نشان دهنده بازگشت فروشنده ها به بازی است.

THETA / USDT

THETA در یک کانال نزولی معامله می شود. خریداران تلاش کردند قیمت و بالاتر از خط مقاومت کانال را در ۴ و ۵ ژوئن حفظ کنند اما موفق نشدند. این نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از این مقاومت دفاع می کنند.

تتانمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۱۹ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و نشان می دهد که خریداران یک برتری جزئی دارند. اگر جفت ارز THETA / USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را بالاتر از کانال سوق دهند.

اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد روند نزولی به پایان رسیده است. سپس این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی را به ۱۳ دلار و بعدا به بالاترین قیمت خود در ۱۵.۸۸ دلار برساند. اگر فروشنده ها قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه حفظ کنند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۶ دلار کاهش دهد.

تتانمودار ۴ ساعته THETA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در دو نوبت از خط مقاومت کانال کاهش یافته است. با این وجود، فروشنده ها نتوانسته اند قیمت زیر ۲۰-EMA را فرو ببرند و حفظ کنند، این نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است.

اگر جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را از بالای کانال بالا ببرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت زیر ۲۰-EMA شکسته شود، این جفت ارز می تواند تا ۵۰-SMA پایین بیاید. شکست در زیر این حمایت، آغاز یک اصلاح عمیق تر را نشان می دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا