ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک ETC

اتریوم کلاسیک چیست وچگونه کار میکند؟
اتریوم کلاسیک یک پلتفرم محاسباتی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که دارای قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند می باشد. این پلتفرم یک ماشین مجازی تورینگ کامل غیرمتمرکز یعنی ماشین مجازی اتریوم (EVM) را فراهم می کند که می تواند قراردادهای هوشمند را با استفاده از شبکه بین المللی گره های عمومی اجرا کند. ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم کلاسیک با نماد اختصاری ETC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۷۳.۳ میلیون دلار، در رتبه ۱۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۲۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تاریخچه پیدایش اتریوم کلاسیک:
دو سال پس از انتشار نسخه اولیه اتریوم، جامعه این ارز دیجیتال تصمیم به ایجاد یک نهاد مستقل جهت سرمایه گذاری و تأمین مالی پروژه‌های مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال گرفتند.
ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه به نام DAO (سازمان مستقل غیر متمرکز) با هدف سرمایه گذاری در پروژه هایی که از قراردادهای هوشمند استفاده می کنند، پدید آمد و حدود ۱۶۸ میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری نمود.
در همان ماه مقاله ای منتشر شد که در مورد آسیب پذیری های امنیتی DAO که می توانست دارایی های دیجیتالی را به سرقت ببرد، هشدار میداد. در ماه ژوئن ۳.۶ میلیون) ETHتقریبا ۵۰میلیون دلار) از حساب های DAO به سرقت رفت و بدون رضایت صاحبان آنها و به دلیل آسیب پذیری های موجود به حساب های دیگری منتقل شد.
پس از آن اعضای DAO و جامعه اتریوم بحث کردند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقاتی چه اقداماتی باید انجام شود تا مشکل حل شود. رأی گیری رخ داد و در ژوئیه سال ۲۰۱۶ مقرر شد یک هارد فورک را در کد اتریوم پیاده سازی و اترها را به یک قرارداد هوشمند جدید منتقل کنند تا از این طریق بتوان ضرر کاربران را جبران نمود.
اتریوم کلاسیک هنگامی به وجود آمد که برخی از اعضای جامعه اتریوم هارد فورک را کاملاً رد کرده و معتقد بودند که امکان تغییر بلاک چین وجود ندارد و تصمیم به استفاده از همان نسخه اصلی اتریوم داشتند. در این هنگام اولین بلوک اتریوم کلاسیک در بلوک شماره ۱,۹۲۰,۰۰۰ زنجیره اتریوم در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۶ توسط استخراج کنندگان تولید شد.

اتریوم کلاسیک (ETHEREUM CLASSIC ) چگونه کار میکند؟
اتریوم کلاسیک (ETHEREUM CLASSIC) درست مانند اتریوم کار می کند؛ اگرچه قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) و قیمت اتریوم (ETH) به شدت با یکدیگر متفاوت است. زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند در اتریوم کلاسیک همانند اتریوم “Solidity” میباشد و به لحاظ زمان ایجاد، سایز و پاداش بلوک ها نیز این شباهت وجود دارد.

قیمت اتریوم کلاسیک (ETC ) از ابتدا
اتریوم کلاسیک اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. پس از آن سال ۲۰۱۷ میلادی برای تمام ارزهای رمزپایه سال رشد قیمت ها بود و اتریوم کلاسیک هم از این قاعده مستثنا نبود. قیمت ETC از ۱.۴۰ دلار در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۷ به سطح ۲۳.۰۱ دلار در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ رسید. همچنین داده های آماری موجود نشان می‌دهند که قیمت اتریوم کلاسیک در یک بازه یکساله از جولای ۲۰۱۶ تا جولای ۲۰۱۷ تقریباً ۱۶۰۰ درصد رشد داشته است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

ETC

مزایا و معایب ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک
مزایا:
اتریوم کلاسیک به چشم انداز اصلی آنچه یک بلاک چین باید داشته باشد، صادق مانده است.
– اتریوم کلاسیک پتانسیل بالقوه صعودی بیشتری برای سرمایه گذاران دارد. به طور طبیعی این پروژه یک سرمایه گذاری پرخطر است، اما برخی از پشتیبانان تأثیرگذار آن مانند Barry Silbert از Grayscale Investment Trust نشان از آینده درخشان این ارز رمزپایه می‌دهند.
معایب:
– اتریوم کلاسیک یک جامعه همچون Enterprise Ethereum Alliance (مخصوص اتریوم ) ندارد که همه افراد جامعه شامل توسعه دهندگان، محققین و بازرگانان در آن حضور مستمر داشته باشند.
– تیم توسعه دهنده آن دیگر توسعه دهندگان اولیه اتریوم نیستند و این نگرانی همواره وجود دارد که این ارز رمزپایه از اصول ابتدایی خود پیروی نکند.
– عده ای از کارشناسان معتقد هستند این پروژه از سوی کسانی حمایت میشود که به طور کلی مخالف پروژه Ethereum هستند.

ذخیره سازی اتریوم کلاسیک (ETC )
همچون اتریوم گزینه های بسیاری برای انتخاب کیف پول دیجیتال جهت ذخیره سازی، ارسال و دریافت اتریوم کلاسیک (ETC) وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
– کیف پول سخت افزاری: Trezor و Ledger Nano S
کیف پول نرم افزاری: Atomic و Mist
کیف پول موبایل : Jaxx و Coinomi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا