فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا (XAU/USD)، چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

قیمت طلا در یک محدوده معاملاتی با سودهای ناچیز در نوسان است. قیمت ها تحت فشار افزایش ناچیز دلار آمریکا ، جریان های خروجی ETF و تقاضای ضعیف مصرف کننده در هند باقی مانده اند. سرمایه گذاران تمرکز خود را بر روی داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده قرار می دهند. این داده ها می توانند تصمیمات مرتبط با سیاست های پولی فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد.

به دنبال اظهارات چندین مقام فدرال رزرو، انتظار کاهش سریع محرک های مالی از جانب بانک فدرال افزایش یافت. دلار آمریکا در برابر شش ارز رقیب خود، با ۰.۰۲ افزایش روی ۹۰.۰۸ ثابت ماند. قدرت بیشتر دلار باعث می شود داشتن شمش برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد.

این فلز گرانبها روز سه شنبه و در پایان جلسات معاملاتی وال استریت، بعد از کاهش از بالاترین سطح خود در ۱۹۰۳.۹۳ دلار به ۱۸۸۳.۷۸ دلار، با ریزش ۰.۳ درصدی جفت ارز XAU/USD مواجه شد.

نمودار طلا

قیمت طلا در اوایل جلسه معاملات امروز از ۱،۹۰۰ دلار در هر اونس کمی بالاتر رفت. این در حالی بود که در میان قدرت یافتن دلار نتوانست آن سطح را حفظ کند. قیمت طلا در آسیا در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران داده های تورم مختلطی از چین دریافت کرده و روز پنجشنبه منتظر رسیدن اطلاعات مشابهی از ایالات متحده هستند.

قیمت معاملات آتی طلا تا ساعت ۱۰:۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرق با ۰.۱۲٪ رشد به ۱۸۹۶.۶۵ دلار رسید. USD معمولا خلاف جهت طلا حرکت می کند. این ارز در حالی افزایش یافت که معیار بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح خود طی یک ماه گذشته رسیده است.

اطلاعات منتشر شده در اوایل امروز نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در چین (CPI) در مقیاس ماهیانه ۰.۲٪ کاهش یافته و از ابتدای سال تاکنون ۱.۳٪ افزایش داشته است.

شاخص قیمت تولید کننده (PPI) نیز نسبت به سال گذشته ۹٪ رشد کرده است.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا