ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، شنبه ۲۲ خرداد

بیت کوین و اکثر آلتکوین ها می توانند در حال آماده شدن برای چند روز نوسان باشند، زیرا خریداران در افت قیمت اقدام به خرید می کنند و فروشنده ها نیز در رالی ها می فروشند.

عدم موفقیت بیت کوین (BTC) در بالاتر از محدوده مقاومت ۴۰ تا ۴۲ هزار دلاری، معامله گران رمزنگاری را در بازار نگه داشته است. برخی از تحلیلگران بازگشت سریع از سطح ۳۱،۰۰۰ دلار را نشانه ای از رالی در سطوح پایین می دانند در حالی که برخی دیگر معتقدند عدم عبور از بالای مقاومت بالایی نشان می دهد که هنوز می توان به بیت کوین اعتماد داشت.

تحلیلگران بازار ارزهای رمزنگاری شده JPMorgan به سرپرستی استراتژیست بازار جهانی، نیکولاس پانیگیرتزوگلو، خاطرنشان کردند که پس از سقوط اخیر، بازار معاملات آتی بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ تغییر کرده است. تحلیلگران معتقدند این هشدار احتمالی بازار نزولی است، مشابه آنچه در سال ۲۰۱۸ دیده شده است.

عملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

BTC / USDT

بیت کوین در ۱۰ ژوئن از خط مقاومت کاهش یافت اما فروشنده ها نتوانسته اند قیمت را پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶،۶۰۴ دلار) حفظ کنند. این نشان می دهد که خریداران در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط مقاومت ببرند، این الگوی مثلث نزولی نزولی را باطل می کند. شکست در یک روند نزولی نشانه صعود است زیرا چندین معامله گر را به دام می اندازد که مجبور می شوند موقعیت های شورت خود را ببندند و در نتیجه یک فشار کوتاه ایجاد می شود.

این می تواند منجر به افزایش قیمت به ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۵،۲۷۱ دلار) شود. برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار کاهش یابد، جفت ارز BTC / USDT می تواند به ۳۱،۰۰۰ دلار اصلاح شود و برای چند روز در این محدوده تثبیت شود.

اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و از منطقه حمایتی ۳۱،۰۰۰ تا ۲۸،۰۰۰ دلار شکسته شود، روند به نفع فروشنده ها تغییر خواهد کرد.

ETH / USDT

اتر (ETH) در ۹ ژوئن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۵۸۱ دلار) افزایش یافت اما خریداران نتوانستند با این قدرت مقاومت کنند. قیمت مجددا در ۱۰ ژوئن کاهش یافت و این نشان می دهد که فروشنده ها در هر رالی جزئی اقدام به فروش می کنند.

اتریوم
نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها قیمت را زیر مثلث حفظ کنند، جفت ارز ETH / USDT می تواند شاهد فروش مجدد باشد که می تواند قیمت را به ۲۰۷۹ دلار و سپس به ۱،۷۲۸.۷۴ دلار برساند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی ۴۰ مورد حمایت قرار گرفته است که نشان دهنده نوسان در کوتاه مدت است.

اگر قیمت از سطح فعلی تغییر کند، جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعود کند و سپس اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند. شکست یا نزدیک شدن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۲،۹۲۹ دلار) نشان می دهد روند نزولی پایان یافته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا