ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

در این ۸ پروژه جذاب رمزارز استیک کنید تا درآمد کسب کنید

رمزارزهای تازه عرضه شده را می‌توان با قیمت ارزان خریداری کرد. اگر توکن مناسب را زود خریداری کنید، می‌توانید از پتانسیل صعودی عظیم آن بهره‌ ببرید. به عنوان مثال، اگر در ۱۱ آگوست ۲۰۱۵ (۲۰ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰۰۰ دلار در اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کردید، امروز سرمایه شما به ارزش خیره کننده ۴.۱ میلیون دلار رسیده بود! قیمت ETH در آگوست ۲۰۱۵ در حدود ۶۷ سنت بود.

حتی اگر افزایش قیمت آنقدر شدید نباشد، می‌توانید با کسب درآمد از استیکینگ توکن‌های خود، سودهای چشمگیری کسب کنید.

به خاطر داشته باشید که اینطور نیست که همه توکن‌ها عملکرد قیمتی خوبی داشته باشند؛ بسیاری از آنها در این بازار رقابتی از بین می‌روند. پس اگر قصد دارید در پروژه‌های رو به رشد سرمایه‌گذاری‌ کنید، اطمینان حاصل کنید که این پروژه‌ها توانایی ایجاد و توسعه جامعه خود را داشته باشند؛ جامعه است که می‌خواهد صاحب این کوین‌ها باشد، سودمندی آنها را بیشتر کند و قیمت‌ها را بالا ببرد.

با نگهداری ترکیبی از توکن‌های اثبات شده و نو ظهور، سبد سرمایه‌گذاری‌ خود را متنوع‌سازی کنید تا هم‌زمان که سود کسب می‌کنید، ریسک خود را نیز به حداقل برسانید.

استیکینگ یا سهام گذاری کریپتویی چیست؟

استیکینگ فرآیندی است که در آن برای انجام عملکردهای مختلف شبکه مانند تائید تراکنش در یک بلاک چین گواه اثبات سهام (PoS) توکن‌های خود را در یک کیف پول قفل می‌کنید. گاهی اوقات عمل استیک کردن، افزودن یا محول کردن توکن‌ها به یک استخر استیکینگ (Staking Pool) است.

در شبکه‌ای که از الگوریتم PoS استفاده می‌کند، هر کسی که حداقل یک توکن موجودی داشته باشد، می‌تواند تراکنش‌ها را تأیید کرده و پاداش سهام گذاری دریافت کند. این سهم از طریق مالکیت توکن، باعث حفظ امنیت شبکه می‌شود.

درست همانطور که در شبکه گواه اثبات کار (PoW) برای استخراج بلاک‌های جدید به ماینرها پاداش داده می‌شود، سهامگذاران نیز به عنوان پاداش مشارکت در یک بلاک چین گواه اثبات سهام، ارز دیجیتال بیشتری دریافت می‌کنند.

پاداش‌های سپرده گذاری بین ۳ تا ۳۰۰ درصد در سال متغیر است. شما باید جریان درآمد خود را متنوع سازی کرده و از قفل کردن توکن‌های خود درآمد کسب کنید. صرافی‌های رمز ارز و کیف پول‌ها، کارمزد تراکنش‌های شما را بر اساس تعداد کوین‌هایی که استیک کرده‌اید، کم می‌کنند.

معرفی ۸ پروژه برای کسب درآمد از استیکینگ

در ادامه، برای کسب درآمد از استیکینگ ، ۸ پروژه رمزارز رو به رشدی که آینده امیدوار کننده‌ای دارند را به شما معرفی کنیم.

۱. کاردانو (ADA)

کاردانو

اولین پروژه‌ از فهرست مورد نظر ما Cardano است که تیمی از مهندسان و افراد آکادمیک آن را راه‌اندازی کرده‌اند و از نظر انرژی کم‌ مصرف‌تر از بیت کوین است. کاردانو یک پروتکل غیرمتمرکز است که هدف آن افزایش دسترسی به خدمات مالی در کشورهای در حال توسعه است. در حوزه کریپتو، از کاردانو به عنوان تهدیدی برای اتریوم یاد می‌شود.

کاردانو یک شبکه متن باز و غیرانتفاعی است. این پلتفرم توسط سه نهاد جداگانه مدیریت می‌شود. بلاک چین کاردانو مبتنی بر فناوری Ouroboros PoS است که شبکه امن‌تری فراهم می‌کند. توسعه دهندگان می‌توانند در این پلتفرم بدون استفاده از کد، تست‌های یکپارچه یا End-to-End را انجام دهند.

Cardano اولین پلتفرم بلاک چین گواه اثبات سهام است که بر اساس تحقیقاتی که به طور دقیق بررسی شده‌اند، ساخته شده است.

ADA کوین بومی این شبکه است که در اکثر صرافی‌های برتر ترید می‌شود. کسانی که رمزارز ADA دارند، می‌توانند کوین‌های خود را استیک کنند و سود سالانه ۵ تا ۷ درصدی کسب کنند. ADA یکی از کوین‌هایی است که بیشترین مقدار استیکینگ را در این صنعت دارد. بهترین روش برای سهام گذاری این رمز ارز نیز ددالوس (Daedalus) است.

۲. پابلیک مینت (MINT)

مینت

Public Mint یک سیستم پرداخت است که شکاف میان امور مالی سنتی و DeFi (امور مالی غیرمتمرکز) را پر می‌کند. ارز بومی و رایج این پلتفرم دلار ایالات متحده (USD) است.

کارمزد تراکنش شبکه پابلیک مینت برای هر تراکنش تنها ۵ سنت است. می‌توانید با استفاده از حساب بانکی خود، استیبل‌کوین‌ها و کارت‌های اعتباری در کیف پول بومی پلتفرم پابلیک مینت ارز واریز کنید و سپس با کمک امنیتی که بلاک چین دارد، برای هر کسی پول ارسال کنید.

برنامه پاداش ‘Earn’ شبکه Public Mint قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ اجرا شود. این برنامه به شما امکان می‌دهد از نرخ سود بالای بازار دیفای برای سپرده‌های فیات یا استیبل کوین خود بهره‌ ببرید و مانند حساب جاری خود در بانک، وجوه خود را جابجا کنید.

برنامه Earn به کاربران عادی امکان می‌دهد تا دلار آمریکا را استیک کرده و معادل سود آن، استیبل کوین +USD دریافت کنند. همچنین این توکن همزمان با درآمد شما از محصولات دیفای رشد می‌کند. کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند، +USD را به USD یا USDC تبدیل کنند.

+USD یک توکن بهره‌دار است که تا زمانی که USD در سیستم نقدینگی قفل شده باشد، به صورت روزانه و متناسب با نرخ سود سالانه (APY) فعلی سود تولید می‌کند.

MINT توکن کاربردی و حامیتی شبکه پابلیک مینت است که به دارندگان آن از پاداش اضافی، از جمله سهمی از کارمزدهای برنامه تعلق می‌گیرد. هولدرهای توکن MINT در مورد تخصیص سبد سرمایه‌گذاری و دیگر امور حاکمیتی رای‌گیری می‌کنند.

پابلیک مینت با شبکه KIRA همکاری کرده است تا کاربران بتوانند با استیک کردن استیبل کوین +USD و توکن‌های MINT، از فرصت‌های کسب درآمد از استیکینگ در فضای دیفای بهره‌مند شوند. Public Mint در حال حاضر سالانه ۱۱۸ درصد سود می‌دهد.

۳. یونی‌سواپ (UNI)

یونی‌سواپ

یونی‌سواپ (Uniswap) یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز در حال رشد است و انجام تراکنش‌های خودکار بین توکن‌های موجود در بلاک چین اتریوم را آسان می‌کند. در نسخه دوم این پلتفرم، تریدرها برای تریدهای خود کارمزد ۰.۳ درصدی پرداخت می‌کردند که این کارمزد بین فراهم کنندگان نقدینگی توزیع می‌شد. اما در نسخه سوم که به تازگی راه اندازی شده، تغییرات اساسی در سیستم تامین نقدینگی ایجاد شده است. این صرافی به عنوان مرکزی برای مبادله توکن‌های ERC-20 شناخته می‌شود.

توکن حاکمیتی صرافی یونی‌سواپ UNI است. شما می‌توانید این توکن را برای کسب پاداش استیک کنید. پاداش استیکینگ توکن UNI حدود ۳.۳۱ درصد بوده که نسبتا پاداش کمی است. ارزش بازار رمز ارز UNI نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار است و در زمان نگارش این مقاله، قیمت UNI در حدود ۲۷ دلار معامله می‌شود.

۴. هورد اکسچنج (HRD)

هورد اکسچنج

در حال حاضر تیم Hoard Exchange روی یک بازار NFT با قابلیت وام دهی با استفاده از این توکن‌های غیر مثلی به عنوان وثیقه کار می‌کند. این شبکه زیرساختی برای ادغام آیتم‌های درون بازی بر بستر بلاک چین اتریوم فراهم می‌کند و مانند یک پل ارتباطی بین صنعت بازی و NFTها عمل می‌کند.

پلتفرم هورد همچنین خرید، فروش و قرض گرفتن دارایی‌های درون بازی بین بازیکنان را آسان می‌کند. این دارایی‌ها شامل املاک مجازی، کالاهای قابل جمع آوری، آثار هنری دیجیتالی و غیره هستند. کاربرانی که در کیف پول خود استیبل کوین دارند، می‌توانند به ازای NFTهای وثیقه شده وام بگیرند و درآمد اضافی کسب کنند.

پلتفرم هورد اکسچنج از سهام گذاری توکن HRD خود پشتیبانی می‌کند؛ این توکن برای استیکینگ در صرافی یونی‌سواپ در دسترس است. بازار به خودی خود به عنوان تأمین کننده نقدینگی در یونی‌سواپ عمل می‌کند.

بخش جالب ماجرا اینجاست که شما با سرمایه‌ مشابه، بازدهی دو برابر به دست می‌آورید. Staking توکن UNIV2 در هر دو پلتفرم یونی‌سواپ و هورد پاداش تولید می‌کند.

کارمزد پلتفرم سرمایه گذارانی که در بازار Hoard Exchange استیک می‌کنند و تراکنش‌ انجام می‌دهند، کمتر می‌شود؛ چرا که بخشی از این کارمزد به شکل پاداش سپرده گذاری به سرمایه گذاران بازگردانده می‌شود.

هولدرهای توکن HRD نیز قدرت رای‌دهی کسب می‌کنند و در تصمیم گیری‌های حاکمیتی این پلتفرم دخیل هستند؛ زیرا هورد اکسچنج قصد دارد به یک DAO یا همان سازمان‌ مستقل غیرمتمرکز تبدیل شود.

۵. سوپرفارم (SUPER)

سوپرفارم

SuperFarm یکی دیگر از بازارهای NFT در صنعت بازی است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیر قابل تعویض خود را فارم کنند. این پروتکل میان زنجیره‌ای (Cross Chain) دیفای ایجاد NFTهای جدید بدون نیاز به برنامه نویسی را امکان پذیر می‌کند.

هر پروژه‌ای می‌تواند از پلتفرم سوپر فارم برای دیپلوی کردن یک فارم NFT با قوانین و مشوق‌های سفارشی استفاده کند. این پلتفرم بر خلاف هورد اکسچنج که مبتنی بر شبکه اتریوم است، بر بستر پلیگان (Polygon) یا همان شبکه Matic سابق ساخته شده است.

سوپرفارم پس از انتشار نسخه کامل خود در ماه‌های آینده، ادغام بازی‌های ویدیویی و رای گیری مبتنی بر NFT، اجاره و وام را ارائه می‌دهد. پلتفرم Superfarm صنعت بازی و اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده را به هم متصل می‌کند. کاربران در این پلتفرم به آیتم‌های نسخه محدود و تجربه‌های منحصر به فرد بازی دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین گیمرها می‌توانند دارایی‌های خود در بازی را اجاره داده، وام دهند یا مبادله کنند.

SUPER توکن کاربردی پلتفرم سوپرفارم است که برای پرداخت کارمزدها، خریدNFT، اداره پلتفرم و البته استیکینگ و کسب درآمد از آن استفاده می‌شود. می‌توانید با سهام گذاری رمز ارز SUPER در فارم‌های شریک سوپرفارم پاداش اختصاصی دریافت کنید. استیکرها با کارمزدهای پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند.

۶. اترنیتی چین (ERN)

اترنیتی چین

اترنیتی چین (Ethernity Chain) بازار جدیدی برای NFTهای معتبر است. این پروژه در اوایل سال جاری راه‌اندازی شد و از آن زمان، یک فروش عمومی توکن در پولکااستارتر (Polkastarter) با موفقیت به پایان رساند. همچنین اترنیتی چین مشارکت خود را با شرکت سرمایه گذاری پرریسک کنتیک (Kenetic) و پلتفرم Terra Virtua اعلام کرد.

رمزارز ERN توکن بومی پلتفرم اترنیتی چین است. Ethernity Chain با خالقان آثار هنری همکاری می‌کند تا آثار منحصر به فرد و معتبر خود را به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض در بیاورند.

اترنیتی چین در۱۵ مارس (۲۵ اسفند) یک برنامه ۳۰ روزه پاداش نقدینگی نیز برای تشویق فراهم کنندگان نقدینگی ERN/ETH در صرافی یونی‌سواپ راه اندازی کرد. طی این برنامه ۵۰,۰۰۰ توکن ERN به تامین کنندگان نقدینگی جفت ارز ERN/ETH در نسخه دوم یونی سواپ (Uniswap V2) توزیع شد. البته شهروندان ایالات متحده مجاز به شرکت در فرایند استیکینگ در اترنیتی چین نیستند.

پلتفرم Ethernity Chain یک برنامه پرداخت ماهانه برای استیک کنندگان توکن ERN دارد؛ اما APY یا نرخ سود سالانه آن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد نوسان دارد.

۷. پولکادات (DOT)

پولکادات

پروژه بعدی ما پولکادات (Polkadot) است؛ این یک پروتکل گواه اثبات سهام منحصر به فرد است که توسط بنیاد وب نسل سوم ایجاد شده است. شبکه پولکادات سیستمی فراهم می‌کند که شبکه‌های عمومی و ضد انحصاری، زنجیره‌های کنسرسیوم و اوراکل‌ها می‌توانند بدون دردسر با یکدیگر تعامل داشته باشند. این شبکه‌ها می‌توانند با روشی بدون نیاز به اعتماد تبادل اطلاعات داشته باشند.

پلتفرم پولکادات ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، برنامه‌های کمکی و پروژه‌های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان و همچنین اتصال این پروژه‌ها به یکدیگر را بسیار ساده کرده است. گفتنی است که پولکادات مانند اتریوم، مشکلات مقیاس پذیری ندارد.

توکن بومی این پلتفرم DOT است که قیمت آن در حال حاضر در حدود ۲۹ دلار است. ارزش بازار توکن DOT چیزی حدود ۴۰ میلیارد دلار است. پاداش‌های استیکینگ DOT بین ۱۳ تا ۱۵ درصد است.

۸. پلیگان (MATIC)

پلیگان

شبکه متیک (Matic) توسط صرافی‌های بایننس و کوین بیس پشتیبانی می‌شود. این شبکه به تازگی نام تجاری خود را به پلیگان (Polygon) تغییر داده، اما علامت معاملاتی آن همچنان MATIC است.

شبکه متیک که از نسخه سازگار شده چارچوب Plasma با زنجیره‌های جانبی گواه اثبات کار استفاده می‌کند، می‌تواند مشکلات مقیاس پذیری را حل کند؛ در این شبکه، تراکنش‌های بسیار سریع و کم هزینه امکان پذیر است. یک زنجیره جانبی Matic از نظر تئوری می‌تواند به ۲۱۶ تراکنش در هر بلاک برسد.

توکن متیک روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. شما می‌توانید از این رمزارز برای پرداخت هزینه خدمات در شبکه متیک استفاده کنید. Matic ارز تسویه حساب بین کاربران در اکوسیستم متیک نیز هست. می‌توانید در این شبکه توکن‌های خود را از طریق داشبورد Staking، سهام گذاری کنید. شما در اصل باید توکن‌های خود را به یک تائید کننده (Validator) واگذار کنید تا بتوانید به کسب درآمد از استیکینگ بپردازید.

این تائید کننده، درصد کمی از پاداش‌های شما را به عنوان کارمزد بر می‌دارد. اما به عنوان یک نماینده می‌توانید آمارها را ردیابی کنید، پاداش‌های خود را پس بگیرید یا دوباره آنها را سپرده گذاری کنید. در حال حاضر Matic سالانه حدود ۲۱ درصد پاداش ارائه می‌دهد.

منبع: newsbtc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا