ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال ایاس EOS

ایاس یکی از پروژه‌های موفق در دنیای ارزهای دیجیتال است که با هدفی مشابه اتریوم، یعنی اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد شد.

پروژه ایاس توسط شرکتی به نام Block.one تاسیس شد. این شرکت توسط دن لریمر (Dan Larimer)، که قبل از آن موسس بیت‌شیرز و استیمیت بود، و همچنین برندن بلومر (Brendan Bloomer) تاسیس شد.
عرضه اولیه (ICO) ایاس توسط شرکت خصوصی Block.one، اجرا شد و وایت‌پیپر آن در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.
بر اساس مقاله‌ای که در تاریخ ۱ ژوئن در مورد فروش اولیه ایاس در سایت خبرگزاری کوین‌تلگراف منتشر شد، رکورد جذب سرمایه ۴ میلیارد دلاری در مدت یک سال توسط پروژه ایاس زده شد. مدت زمان فروش اولیه ایاس طولانی‌ترین مدت زمانی بود که تا به‌حال برای فروش اولیه یک توکن در تاریخ ارزهای دیجیتال شاهد آن بودیم.
نسخه آزمایشی شبکه اصلی ایاس، با عنوان Dawn 1.0 در سپتامبر ۲۰۱۷ ، نسخه ۲.۰ آن در ۴ دسامبر ۲۰۱۷، نسخه ۳.۰ آن در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ و در نهایت نسخه ۴.۰ آن در تاریخ ۷ می ۲۰۱۸ منتشر شد.

اهداف ایاس (EOS ):

هدف ایاس ساخت یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که بتواند هزاران تراکنش در ثانیه را بدون هزینه‌های مربوط به تراکنش‌هایی که در زنجیره اصلی انجام می‌شوند، تحقق بخشد. مانند ماینرها یا استخراج‌کنندگانی که در اتریوم بلوک‌ها را تولید می‌کردند، در ایاس نیز بلوک‌ها توسط ایجاد‌کنندگان بلوک تولید می‌شوند. وقتی این ایجاد‌کنندگان بلوک، بلوک‌ها را تولید می‌کنند، هزینه ایجاد بلوک‌ها توسط خود بلاک‌چین ایاس به آنها پرداخت می‌شود و پرداخت کارمزد توسط کاربران حذف می‌شود.
توسعه دهندگان EOS، نرم افزار غیرمتمرکزی به نام EOS.IO ارائه می‌دهند که هرکس قادر به ساخت بلاک چین خودش روی آن است. هر توسعه دهنده می‌تواند برای خودش توکن بسازد یا اینکه از توکن‌های EOS استفاده کند. نرم‌افزار EOS.IO قادر خواهد بود تا بلوک‌ها را دقیقا هر ۰.۵ ثانیه یک‌بار تولید کند و در هر زمان مشخص از پیش تعیین شده‌ای فقط یک نفر مجاز است یک بلوک را تولید کند.
از آنجایی که ایاس یکی از اصلی‌ترین رقبای اتریوم به حساب می‌آید، می‌توان حدس زد که اصلی‌ترین کاربردهای آن همان کاربردهایی است که در اتریوم شاهد آن بودیم، یعنی قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز.

EOS

تیم فنی و اجرایی

اعضای تیم ایاس بطور مشخص در هیچ منبع معتبری عنوان نشده اما از آنجایی که پروژه ایاس توسط شرکت Block.one تاسیس شده و اداره می‌شود، می‌توان گفت اعضای اصلی ایاس دو مدیر کمپانی Block.one یعنی دن لریمر (Dan Larimer)، و همچنین برندن بلومر (Brendan Bloomer) هستند.

لرمیر(Dan Larimer) در سال ۲۰۱۳ فعالیت جدی خود در حوزه ارزهای دیجیتال را با راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال بیت‌شیرز(BitShares)، آغاز کرد. در سال ۲۰۱۶ او با هدف دنبال کردن یک ایده جدید در حوزه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک‌چین، با نام استیمیت (Steemit)، که در آن کاربران در ازای تولید محتوا و یا مرتب ساختن محتواهای موجود، پاداش می‌گرفتند، صرافی ارز دیجیتالی که راه‌اندازی کرده بود را واگذار کرد. مدتی پس از آن نیز، لرمیر به کمک برندن بلومر شرکت Block.one را راه اندازی کردند.

برندن بلومر (Brendan Bloomer) یک کارآفرین آمریکایی، مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار است. وی سابقه کار در کمپانی‌های بزرگی از جمله استارباکس (Starbucks) را داشته و از سن ۱۵ سالگی مدیریت بخش‌های مختلفی از شرکت‌های بزرگی را بر عهده داشته است. برندن بلومر از ژانویه سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از مدیران Block.one به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم ایاس فعالیت داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا