ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ رمزارز را در این هفته دنبال کنید: BTC AAVE KSM ALGO TFUEL

قیمت بیت کوین (BTC) طی چند روز گذشته همچنان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در نوسان است که لزوماً یک نشانه نزولی نیست.

به طور کلی، پس از سقوط شدید، با انتقال دارایی از سرمایه گذاران ضعیف به افراد قوی تر، قیمت تمایل به تثبیت دارد. پس از پایان انتقال، دارایی روند صعودی جدیدی را آغاز می کند. معمولا هرچه قیمت در یک محدوده بیشتر شود، حرکت بعدی روند قوی تر خواهد بود.

مایک مک گلوون، استراتژیست ارشد کالای Bloomberg Intelligence روز شنبه گفت که کاهش عرضه بیت کوین نشانه مثبتی است که می تواند به عنوان “نشان صعودی” برای حرکت بالاتر عمل کند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

BTC / USDT

بیت کوین در ۱۲ ژانویه از خط مقاومت مثلث نزولی کاهش یافت و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶،۵۸۶ دلار) شکست. این نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از خط مقاومت دفاع می کنند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

هرچه قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بماند، احتمال سقوط به سطوح پایین تر بیشتر خواهد بود. اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۳۴،۶۰۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۳۳،۴۰۰ دلار و سپس به ۳۱،۰۰۰ دلار سقوط کند.

شکستن و بستن زیر ۳۱،۰۰۰ دلار یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند که هدف آن ۱۹،۵۴۹ دلار است. با این حال، بعید است که یک افت مستقیم به سطوح پایین تر باشد زیرا خریداران تلاش خواهند کرد که روند کاهش در منطقه حمایتی ۳۱،۰۰۰ تا ۲۸،۰۰۰ دلار متوقف کنند.

در صورت ادامه حرکت قیمت و افزایش آن از خط مقاومت مثلث، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند دروازه های صعود به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۴،۷۰۹ دلار) را باز کند که احتمالا دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل می کند.

شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نشان می دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد و خریداران به تدریج سعی خواهند کرد حرکت جدیدی را شروع کنند.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته متقابل یکدیگر بوده اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است و این نشان می دهد که خریداران سعی در بازگشت دارند.

شکستن و نزدیک شدن به بالای خط مقاومت مثلث، نشانه آن می شود که تقاضا بیش از میزان عرضه است. اگر خریداران قیمت بالای مثلث را حفظ کنند، حرکت جدید صعودی آغاز می شود.

اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید و به زیر ۳۴،۰۰۰ دلار برسد، می تواند یک برتری جزئی برای فروشنده ها باشد. این می تواند قیمت را به حمایت مهم ۳۱،۰۰۰ دلار کاهش دهد. عبور از این حمایت نشانگر رالی در سطوح پایین تر است و این می تواند جفت را برای مدت بیشتری در داخل مثلث نگه دارد.

AAVE / USDT

طی چند ماه گذشته Aave در محدوده وسیعی بین ۲۸۰ تا ۵۸۱.۶۷ دلار معامله شده است. خریداران در پنج مورد قبلی با موفقیت از حمایت از دامنه دفاع کرده اند، از این رو خریداران احتمالاً یک بار دیگر این افت را خریداری می کنند.

آوینمودار روزانه AAVE / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت با قدرت از سطح فعلی برگردد، این نشان می دهد که خریداران همچنان در افت قیمت تجمع می یابند. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۴ دلار) برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز AAVE / USDT می تواند به SMA 50 روزه (۴۱۴ دلار) برسد که ممکن است به عنوان یک مانع سخت عمل کند.

اگر قیمت از SMA 50 روزه کاهش یابد، این جفت ارز می تواند بین ۲۸۰ تا ۴۱۴ دلار برای چند روز تثبیت شود. برعکس، شکستن بیش از ۵۰ روزه SMA مسیر حرکت به سمت ۵۸۱.۶۷ دلار را روشن می کند.

در صورت کاهش قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و پایین آمدن از حمایت ۲۸۰ دلاری، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. این باعث خرسندی فروشنده هایی خواهد شد که سعی می کنند قیمت را به ۲۰۸.۰۹ دلار و سپس ۱۶۰ دلار کاهش دهند.

آوینمودار ۴ ساعته AAVE / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۲۸۰ دلار رسانده اند اما آنها در تلاش هستند که سطح پایین تر را حفظ کنند. با این حال، میانگین های متحرک در حال کاهش هستند و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان دهنده برتری فروشنده ها است.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۲۶۶.۶۸ دلار برسد، جفت ارز می تواند ریزش کند. اگر خریداران قیمت را بالاتر ببرند، این دیدگاه منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد اصلاح به پایان رسیده است و جفت ارز می تواند تا ۵۰۰ دلار افزایش یابد.

KSM / USDT

کوساما (KSM) در چند روز گذشته شاهد حرکات ناپایدار بوده است. اگرچه خریداران در ۹ ژوئن قیمت را به بالای مقاومت ۴۸۰ دلار رساندند، اما آنها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و قیمت در ۱۰ ژوئن به زیر سطح سقوط کرد. این نشان می دهد که فروشنده ها در رالی ها اقدام به فروش می کنند.

کوسامانمودار روزانه KSM / USDT. منبع: TradingView

با این حال، خریداران اجازه نداده اند که قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۸ دلار) شکسته شود. این نشان می دهد که وقتی خریداران در حال سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند، احساسات مثبت می شود.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان دهنده یک برتری جزئی برای خریداران است. اکنون خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۴۸۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز KSM / USD می تواند تا ۵۳۷ دلار افزایش یابد و سپس بالاترین قیمت خود را در ۶۲۵ آزمایش کند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر ۳۶۰ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. این می تواند قیمت را به ۲۸۰ دلار کاهش دهد.

کوسامانمودار ۴ ساعته KSM / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاشند از حمایت از روند حمایت کنند. با این حال، ۲۰-EMA کاهش یافته است و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان می دهد فروشنده ها برتری دارند.

اگر فروشندگان قیمت خود را به زیر ۳۸۰ دلار برسانند، جفت ارز ممکن است به ۳۴۲ دلار کاهش یابد. شکست در زیر این حمایت می تواند به ۲۸۰ دلار کاهش یابد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۴۲۹ دلار برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. این می تواند جفت ارز را به ۴۸۰ دلار برساند.

ALGO / USDT

الگورند (ALGO) در ۱۲ ژوئن از روند صعود کرد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۹۷ دلار) افزایش یافت که نشان می دهد خریداران با افت قیمت خرید می کنند. میانگین متحرک نمایی متوسط ​​۲۰ روزه و RSI نزدیک نقطه میانی نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است.

الگورندنمودار روزانه ALGO / USDT. منبع: TradingView

عملکرد قیمت در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که با شکست کامل تکمیل می شود و به بالاتر از ۱.۱۵ دلار می رسد. اگر خریداران موفق به حفظ قیمت بالاتر از ۱.۱۵ دلار شوند، جفت ALGO / USDT می تواند تا هدف ۱.۶۳ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱.۱۵ دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند. شکست و بسته شدن در زیر خط روند، روند صعودی را خنثی کرده و درهای دروازه را با افت به ۰.۸۰ دلار و سپس ۰.۶۷ دلار باز می کند.

الگورندنمودار ۴ ساعته ALGO / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران در تلاشند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر آنها بتوانند شکست را حفظ کنند، جفت ارز می تواند تا ۱.۱۵ دلار افزایش یابد. شکست و نزدیک به بالاتر از این مقاومت می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به زیر خط روند نزول دهند. اگر آنها موفق شوند، این آغاز یک اصلاح عمیق تر است.

TFUEL / USDT

تتا فیول (TFUEL) در تاریخ ۹ ژوئن با ۰.۶۷۹ دلار به بالاترین حد خود رسید اما همانطور که از سایه بلند روی کندل روزانه دیده می شود، خریداران نتوانستند سطوح بالاتر را  حفظ کنند. پس از آن، بازگشت شدید به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۴۱ دلار) در ۱۲ ژوئن دنبال شد.

تتا-فیولنمودار روزانه TFUEL / USDT. منبع: TradingView

بازگشت شدید در معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که احساسات مثبت است و معامله گران در حال کاهش قیمت ها هستند. خریداران اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به بالاترین سطح ممکن افزایش دهند، جایی که احتمالاً با مقاومت شدید فروشنده ها روبرو می شوند.

اگر قیمت از بالاترین قیمت پایین بیاید، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، شروع اصلاح عمیق تر را نشان می دهد.

اگر خریداران قیمت را به بالاترین حد خود برسانند، جفت TFUEL / USDT می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و هدف بعدی ۰.۸۵ دلار و سپس ۱ دلار باشد.

تتا-فیولنمودار ۴ ساعته TFUEL / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز از حمایت ۰.۴۰ دلار به شدت برگشت که نشان می دهد رالی در سطوح پایین تر است. با این حال، روند صعودی درست زیر سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی و ۰.۵۷ دلار قرار دارد.

این نشان می دهد که فروشنده ها هنوز تسلیم نشده اند و در رالی ها در حال فروش هستند. اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند قیمت را به ۰.۴۰ دلار کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است برای چند روز بین این دو سطح تثبیت شود.

اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، این نشان دهنده مثبت بودن احساسات است و خریداران منتظر سقوط عمیق تری برای خرید نیستند. این احتمال شکست را به بالای ۰.۵۷ دلار افزایش می دهد. سپس این جفت ارز می تواند افزایش یابد تا به بالاترین حد خود برسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا