ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین اس وی BSV

بیت کوین اس وی (BSV) یا همان “Bitcoin Satoshi Vision” یک ارز رمزپایه است که در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در نتیجه هارد فورک بیت کوین کش خلق شد. می توان گفت بیت کوین اس وی یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا است که به عقیده بنیانگذاران آن همان نسخه اصلی بیت کوین است. این ارز رمزنگاری شده پروتکل اصلی بیت کوین را بازیابی می کند، آن را در شرایط ثابت حفظ نموده و به مقیاس پذیری آن کمک می کند.
در تاریخ ذکر شده بلاک چین بیت کوین کش دچار یک فورک شد و به دو قسمت کاملاً رقیب تقسیم شد که عبارتند از:

۱- رز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)
۲- ارز دیجیتال بیت کوین ای بی سی (Bitcoin ABC) یا همان بیت کوین کش
این فورک به این دلیل رخ داد که بخشی از اکوسیستم خواستار بلوک های بزرگتر و سریعتر جهت انجام معاملات بوده و برخی دیگر نیز خواستار تغییرات در ویژگی های بالقوه قراردادهای هوشمند بودند.
رهبر زنجیره بیت کوین SV کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند علوم رایانه ای و تاجر استرالیایی است.

تاریخچه پیدایش بیتکوین اس وی

این ارز رمزنگاری شده با عنوان “BCHSV” نیز شناخته می شود؛ زیرا همانطور که گفته شد اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی از بیت کوین کش فورک شد. داستان Bitcoin SV و Bitcoin Cash بسیار شبیه به جنگ داخلی در یک کشور بود.
جامعه Bitcoin Cash اعتقاد داشت که بیت کوین از هدف اصلی ایجاد سیستم پولی کارآمد، همتا به همتا و کاملاً دیجیتال چشم پوشی کرده است و به همین دلیل آنها یک فورک را تصویب کردند تا یک نسخه از بیت کوین را ایجاد نمایند که منحصراً روی این اهداف متمرکز باشد.
استخراج بیتکوین اس وی چگونه انجام میشود
بیت کوین Satoshi Vision از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که دقیقاً همان الگوریتم به کار رفته در شبکه بیت کوین است. در نتیجه با وجود تعداد زیاد افرادی که در استخراج این نوع شبکه ها شرکت می کنند، دیگر نمیتوان به عنوان یک استخراج گر تنها با دارا بودن CPU یا GPU اقدام به این کار نمود.
از این رو برای شروع استخراج بیت کوین اس وی ابتدا باید ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص ) مخصوص به این الگوریتم را خریداری کنید. ASIC ماشینهای تخصصی طراحی شده برای بهینه سازی تجربه استخراج ارزهای دیجیتال هستند و نتیجه نهایی استفاده از آنها افزایش درآمد و کارآمد شدن فرآیند استخراج است.

ذخیره سازی ارز دیجیتال بیت کوین اس وی

کیف پول موبایلی HandCash : این کیف های پول امکان انجام تراکنش های NFC را دارا می باشند. نسخه اولیه این کیف پول به صورت بتا موجود است و امکان دانلود آن برای تمام دستگاه ها با سیستم اندروید و IOS وجود دارد. HandCash یک کلاینت تایید اعتبارساده شده بیت کوین کش است و هدف از راه اندازی این کیف پول سهولت و راحتی استفاده و دارابودن یکسری ویژگی های یکتا و منحصر به فرد است.

کیف پول موبایلیCentBee: یک کیف پول موبایل و دارای محیطی کاربر پسند است و امکان دریافت و پرداخت و ذخیره بیت کوین اس وی را فراهم می آورد.
کیف پول موبایل  دسکتاپ Coinomi: این کیف پول در ابتدا برای تلفن های همراه طراحی شد ولی اکنون نسخه دسکتاپ آن نیز موجود می باشد. این کیف پول امکان استفاده از به روزترین و ایمن ترین قابلیت ها را فراهم می کند. همچنین امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال را برای کاربران خود مهیا می کند.

کیف پول دسکتاپ Electrum SV: دارای یک رویکرد کاربرپسند است و ویژگی مهم آن این است که دارای ابزاری برای کاربران است که می توانند به راحتی و با خیال راحت شبکه های BCH قبل از فورک خود را به سکه های بیت کوین اس وی تقسیم کنند.

کیف پول آنلاین Guarda: این کیف پول به جهت ویژگی خاص آن یعنی در اختیار قرار دادن کلید خصوصی به کاربر ، اخیرا مورد توجه علاقه مندان در حوزه رمزارزها قرار گرفته است، و از بیش از ۵۰ رمز ارز پشتیبانی می کند. این کیف دارای نسخه دسکتاپ ، وب ، موبایل و افزونه گوگل کروم می باشد.

گریک رایت خالق ارز دیجیتال بیت کوین اس وی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا