ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین، شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

فدرال رزرو ایالات متحده در آخرین جلسه خود که در ۱۶ ژوئن برگزار شد، انتظارات تورمی خود را در سال جاری از ۲.۴٪ در مارس به ۳.۴٪ به روز کرد.

این خبر شاخص دلار آمریکا DXY را به بهترین سطح از اواسط آوریل رسانده است. قیمت طلا که به طور کلی با دلار همبستگی معکوس دارد، به پایین ترین سطح ۶ هفته ای کاهش یافته است.

نمودار-بازارعملکرد روزانه ارزهای رمزنگاری شده. منبع: Coin360

بازارهای سهام ایالات متحده نیز در امان نمانده اند. شاخص ​​صنعتی داو جونز بدترین عملکرد هفتگی را از ژانویه سال جاری داشته است. این نشان می دهد که احساسات کوتاه مدت نزولی شده و معامله گران در حال بستن موقعیت های خود هستند.

این امر همچنین باعث بهبود بیت کوین (BTC) شده است. با این حال، مدیر اجرایی Pantera Capital، دن مورهد، در خبرنامه ماهانه منتشر شده در ۱۴ ژوئن گفت که بیت کوین نسبت به روند ۳/۲۰ درصد ۱۱ سال گذشته “ارزان” بوده است.

داده های سانتیمنت نشان می دهد که نهنگ های بیت کوین که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارند، در حال خرید هستند و طی ۲۵ روز گذشته حدود ۹۰ هزار بیت کوین را از دست داده اند. آنها در حال حاضر حدود ۴۸.۷٪ از ذخایر بیت کوین را دارند.

بیت کوین از ۴۱،۳۳۰ دلار در ۱۵ ژوئن کاهش یافت و فروش امروز قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸،۰۶۰ دلار) رساند. این نشان می دهد که بهبودی کوتاه مدت ممکن است به پایان رسیده باشد و فروشنده ها اکنون سعی می کنند قیمت را به ۳۴،۶۰۰.۳۶ دلار و سپس ۳۱،۰۰۰ دلار کاهش دهند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

شاخص مقاومت نسبی (RSI) از مقاومت بالایی در ۵۵ کاهش یافته و در محدوده منفی افتاده است که نشان می دهد فروشنده ها برتری دارند.

با این حال، اگر جفت ارز BTC / USDT از حمایت ۳۱،۰۰۰ دلاری بازگردد، این تجمع در سطوح پایین تر را نشان می دهد. این ممکن است طی چند روز آینده این جفت ارز را بین ۳۱،۰۰۰ تا ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار حفظ کند.

خریداران باید قیمت را بالاتر از ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار فشار و پایدار نشان دهند تا نشان دهند که روند نزولی پایان یافته است. از سوی دیگر، شکست در زیر ۳۱،۰۰۰ دلار پیشنهاد از سرگیری مرحله بعدی روند نزولی را نشان می دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا