ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارزی که این هفته باید دنبال کنید

اگر قیمت بیت کوین در محدوده فعلی باقی بماند، ADA ،THETA ،XMR و AMP می توانند طی روزهای آینده با جهش بیشتری مواجه شوند.

برنامه های فدرال رزرو ایالات متحده برای پیشبرد جدول زمانی افزایش نرخ ها تا سال ۲۰۲۳ منجر به ذخیره سود در بازار سهام، طلا و بیت کوین (BTC) ایالات متحده شده است. پس از آن جیمز بولارد، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات متحده از سنت لوئیس، هشدار داد که اولین افزایش نرخ ممکن است به زودی در سال ۲۰۲۲ به بازارها منتقل شود.

اکنون تحلیلگران رمزنگاری در مورد حرکت بعدی بیت کوین اختلاف نظر دارند. جاش راجر معتقد است که ممکن است بیت کوین بالاترین سطح چرخه خود را به ۶۴،۵۰۰ دلار برساند و رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار پدر بی پول” معتقد است که بیت کوین می تواند تا ۲۴،۰۰۰ دلار سقوط کند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

با این حال، PlanB نظر صعودی خود را در مورد بیت کوین حفظ کرده است. بهترین سناریوی وی برای بیت کوین افزایش شدید ۴۵۰،۰۰۰ دلار است در حالی که “بدترین حالت” او نیز هدف صعودی ۱۳۵،۰۰۰ دلار را تا پایان سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.

BTC / USDT

طی روزهای گذشته بیت کوین بین ۳۱،۰۰۰ تا ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار محدود شده است. قیمت از ۴۱،۳۳۰ دلار در ۱۵ ژوئن کاهش یافت و فروشنده ها قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷،۴۳۹ دلار) در ۱۸ ژوئن رساندند.

بیتکویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان سعی می کنند قیمت را تا سطح حمایتی ۳۱،۰۰۰ دلار فرو ببرند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش می کند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر ۴۱ نشان می دهد که فروشنده ها برتری دارند.

با این حال، جفت ارز BTC / USDT در دو نوبت قبلی در ۲۳ می و ۸ ژوئن ۳۱،۰۰۰ دلار برگشت، از این رو خریداران دوباره سعی می کنند از این سطح دفاع کنند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند اقامت خود را در داخل محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۳۱،۰۰۰ دلار برسانند، جفت ارز می تواند به ۲۸،۰۰۰ دلار و سپس به ۲۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی منفی بزرگی خواهد بود و می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

بیتکویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها قیمت پایین تر از حمایت ۳۴،۶۰۰ دلار را در نمودار ۴ ساعته پایین آورده اند. اگر آنها موفق به حفظ قیمت زیر این سطح شوند، احتمالاً این جفت ارز تا حمایت ۳۱،۰۰۰ دلاری سقوط خواهد کرد. نزول ۲۰-EMA و RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان دهنده برتری فروشنده ها است.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۳۶،۴۵۷ دلار برسد، این نشان می دهد که معامله گران در سطوح پایین تر جمع شده اند. سپس این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ و بعداً به منطقه مقاومت ۴۱،۳۳۰ تا ۴۲،۴۵۱،۶۷ دلار برسد. شکست این منطقه نشان می دهد که اصلاح به پایان رسیده است.

ADA / USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته بین ۱.۳۳ تا ۱.۹۴ دلار معامله شده است. برگشت از حمایت در ۱۲ ژوئن در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۲ دلار) در ۱۵ ژوئن کاهش یافت که نشان می دهد احساسات منفی شده و معامله گران در رالی ها اقدام به فروش می کنند.

کاردانونمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها اکنون سعی می کنند قیمت را به زیر منطقه حمایتی ۱.۳۳ تا ۱.۲۴ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ADA / USDT می تواند تا سطح حمایت ۱ دلار سقوط کند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI زیر ۴۲ نشان می دهد که فروشنده ها کنترل دارند.

برعکس، اگر خریداران دوباره از منطقه حمایتی دفاع کنند، نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است. این می تواند جفت را برای چند روز دیگر در نوسان نگه دارد. شکست سریع و نزدیک شدن به ۱.۹۴ دلار نشانگر بازگشت خریداران است.

کاردانونمودار ۴ ساعته ADA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها امروز قیمت را به زیر حمایت ۱.۳۳ دلار رسانده اند اما عدم موفقیت در پایین آمدن سطح پایین تر، نشان دهنده تجمع در افت قیمت ها است. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی برسانند.

اگر آنها موفق شوند، این الگوی نزولی را باطل می کند. چنین حرکتی می تواند فروشنده های تهاجمی را از خود دور کند و منجر به یک فشار کوتاه شود که ممکن است قیمت را به ۱.۷۴ دلار و سپس ۱.۸۸ دلار برساند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱.۳۳ دلار برسد، جفت ارز الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند. هدف این تنظیم نزولی ۰.۷۸ دلار است.

THETA / USDT

خریداران در ۱۷ ژوئن THETA را به بالای خط مقاومت کانال نزولی هل دادند اما آنها نتوانستند با ۱۰.۴۷ دلار از مانع عبور کنند.

تتانمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

قیمت امروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۶۵ دلار) کاهش یافته است که نشان می دهد روند کوتاه مدت به نفع فروشنده ها بود. با این حال بعید است خریداران به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی می کنند روند نزولی را با ۷.۳۳ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد و از میانگین متحرک بالاتر رود، این نشان دهنده تقاضای شدید در سطوح پایین تر است. سپس خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا مانع را با قیمت ۱۰.۴۷ دلار برطرف کنند.

در صورت موفقیت، جفت THETA / USDT می تواند قیمت را با قیمت ۱۳.۲۰ دلار آغاز کند. اگر فروشنده ها قیمت زیر ۷/۳۷ دلار را فرو ببرند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند به ۶ دلار و سپس به ۴.۵۷ دلار کاهش یابد.

تتانمودار ۴ ساعته THETA / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل الگوی سر و شانه ها را نشان می دهد. هدف آن ۷.۰۲ دلار است.

با این حال، خریداران  سعی دارند قیمت را به بالای خط گردن برسانند. اگر این کار را انجام دهند، فروشنده های کوتاه مدت که ممکن است موقعیت های کوتاهی را در شکستن گردن ایجاد کرده باشند، ممکن است به دام بیفتند.

این می تواند منجر به پوشش کوتاه شود و جفت ارز ممکن است به ۹.۱۹ دلار برسد. شکست بالاتر از این مقاومت ممکن است درهای رالی تا ۱۰/۱۰ دلار و سپس ۱۰.۴۷ دلار را باز کند.

XMR / USDT

مونرو (XMR) در تاریخ ۱۹ ژوئن از روند نزولی رد شد و فروشنده ها اکنون سعی می کنند قیمت را به ۲۲۵ دلار کاهش دهند. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا خریداران طی چند روز گذشته بارها از این سطح دفاع کرده اند.

مونرونمودار روزانه XMR / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت ۲۲۵ دلار بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند. اگر این کار را انجام دهند، جفت XMR / USDT ممکن است SMA 50 روزه (۳۱۲ دلار) را به چالش بکشد و سپس به ۳۴۷ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها زیر قیمت ۲۲۵ دلار حمایت کنند، جفت ارز یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند. این تنظیمات نزولی می تواند فروش بیشتری را به دنبال داشته باشد و در نتیجه به ۱۷۵ دلار و سپس ۱۲۴.۶۹ دلار کاهش یابد.

مونرو نمودار ۴ ساعته XMR / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران چندین تلاش برای فشار و حفظ قیمت بالاتر از مقاومت ۲۸۳ دلار داشته اند اما شکست خورده اند. این نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

امروز فروشندگان قیمت را به زیر خط روند مثلث صعودی رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرید شدید در افت ها وجود دارد. اکنون خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند و مقاومت ۲۸۳ دلاری را به چالش بکشند.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاتر از این سطح برسانند، الگوی مثلث صعودی کامل می شود و جفت ارز می تواند تا ۳۱۶.۲۳ دلار و سپس به هدف الگوی ۳۴۱ دلار برسد.

اگر فروشنده ها فرو روند و قیمت زیر خط روند را حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند درهای سقوط را به ۲۲۵ دلار باز کند.

AMP / USDT

AMP در ۱۴ ژوئن بالاتر از مقاومت سرسخت در ۰.۰۷۶ دلار شکست و در ۱۶ ژوئن به بالاترین رقم ۰.۱۲ دلار رسید. با این حال، ذخیره سود در ۱۷ ژوئن اصلاحی را آغاز کرده است که به سطح شکست ۰.۰۷۶ دلار رسیده است.

AMPنمودار روزانه AMP / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران برای حمایت از سطح ۰.۰۷۶ دلار تلنگر بزنند، این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و معامله گران در حال نزول هستند. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را به ۰.۱۲ دلار به بالاترین حد خود برسانند.

شکست و نزدیک به بالاتر از این مقاومت، از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد. سپس جفت ارز AMP / USDT می تواند به ۰.۱۸۵ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر ۰.۰۷۶ دلار برسانند، جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۷ دلار) سقوط کند که ممکن است دوباره به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. با این حال، اگر این حمایت شکسته شود، جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۰.۰۵ دلار) کاهش یابد.

AMPنمودار AMP / USDT 4 ساعته. منبع: TradingView

اصلاحات از بالاترین سطح در حمایت ۰.۰۷۶ دلار انجام شد زیرا خریداران با قدرت از سطح دفاع می کردند. با این حال، خریداران در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت ۰.۰۹۵ دلار برسانند، این نشان می دهد که فروشنده ها در سطوح بالاتر اقدام به فروش می کنند.

خریداران در حال حاضر در تلاشند تا از ۵۰-SMA دفاع کنند و در کوتاه مدت سطح پایین تری را تشکیل دهند. در صورت موفقیت، جفت ارز ممکن است به ۰.۰۹۵ دلار برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت می تواند درهای رالی را به بالاترین حد خود باز کند. در صورت شکست و بسته شدن جفت ارز زیر ۰.۰۷۶ دلار ، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا