فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل قیمت طلا (XAU / USD)

طلا برای اولین بار در طول سال بیش از ۵٪ در تایم هفتگی از دست داده و ریزش کرد و کمی بالاتر از ۱،۷۷۰ دلار بسته شد. هدف بعدی در روند نزولی ۱.۷۵۶ دلار است.

روز چهارشنبه، IHS Markit گزارش های اولیه PMI تولید و خدمات را برای ماه ژوئن منتشر می کند. سرمایه گذاران جزئیات این گزارش را در رابطه با فشارهای قیمت ورودی کاملاً زیر نظر دارند. در صورت تأیید این گزارش ها در مورد افزایش تورم، دلار آمریکا می تواند قدرت بیشتری بگیرد و بر XAU / USD غالب شود.

روز پنجشنبه نیز قرار است بانک انگلیس (BoE) تصمیمات نهایی خود درخصوص سیاست های پولی را اعلام کند. یک چشم انداز هوشمندانه می تواند باعث رشد شدید جفت ارز GBP/USD شده و به XAU/USD کمک کند تا به سمت بالا حرکت کند.

BEA روز جمعه شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی (PCE)، شاخص مورد نظر بانک فدرال را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود شاخص قیمت Core PCE در ماه می از ۳.۱ درصد در آوریل به ۲.۹ درصد کاهش یابد.

تا زمانی که طلا نتواند قیمت روزانه خود را بالاتر از تراز ۱۸۰۰ دلار ببندد (میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه، سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰٪ روند افزایشی اردیبهشت و خرداد)، احتمالاً در کوتاه مدت فشار نزولی فعلی بدون تغییر باقی خواهد ماند. در صورت عبور از این سطح، مقاومت اصلی بعدی در تراز ۱۸۲۵ دلار (سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲%) و بعد از آن، در تراز ۱۸۳۵ دلار (SMA-200) قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد حمایت قوی در ۱۷۷۰ دلار (فیبوناچی ۶۱.۸ اصلاحی) قبل از ۱۷۵۶ دلار (کف قیمت ۲۹ آوریل) و ۱۷۴۵ دلار تشکیل شده است.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا